• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • AnnC

Ok louise, ja det är ju det bästa!
    Japp nu är det bara att sexa på!

Tack iskristall! ja det verkar som vi skulle kunna följas åt denna månaden också! Dags o börja med äl testen nu då om du har flytningar?

Älskar äl test, iaf nåt test som blir positivt haha!!

• Reflexen
    louisep87 skrev 2014-10-16 10:07:38 följande:

Varför ökar det inte hela tiden för?

Det ska inte öka

Tempkurvan har två nivåer, låg före o hög efter ÄL. Den ligger ofta ganska still på resp nivå. Först om du efter bim ligger kvar på den höga nivån kan tempen ge dig en hint om graviditet.
  • louisep87
    Reflexen skrev 2014-10-16 10:33:26 följande:

Det ska inte öka

Tempkurvan har två nivåer, låg före o hög efter ÄL. Den ligger ofta ganska still på resp nivå. Först om du efter bim ligger kvar på den höga nivån kan tempen ge dig en hint om graviditet.

Okej då är jag med och fortsatt förhöjd i ca 18 dagar indikerar att jag är gravid? Väntar väl till bim +4 innan jag testar nå. Vill inte testa något innan. Så kanske jag slipper bli besviken igen.
  • JohannaS03

Jag hakar gärna på iden här tråden. Har tempat nu i tre månader. Försökte i två år innan jag blev gravid med sonen med ivf. Nu försöker vi igen. Jag hoppas att jag är gravid nu, bim på måndag, men om jag inte är det kommer vi att stoppa in ett fruset embryo nästa månad. Då gäller det verkligen qtt hålla koll på ägglossningen!

• December79

Tänkte lägga in en liten fråga här. Har bara tempat i en månad och har nyss registrerat min andra ägglossningen.

Men jag förväntade mig en temphöjning idag men den uteblev. Innebär det att ägget aldrig släppte eller kan det ha släppt sent?

• Pyret 85
    December79 skrev 2014-10-16 13:29:34 följande:

Tänkte lägga in en liten fråga här. Har bara tempat i en månad och har nyss registrerat min andra ägglossningen.

Men jag förväntade mig en temphöjning idag men den uteblev. Innebär det att ägget aldrig släppte eller kan det ha släppt sent?

ägget har kanske inte släppt ännu? det släpper ju 12-48 timmar efter positivt ÄL-test.
  • December79

Bägge gångerna jag tempat under ägglossning så har jag bara fått positivt utslag på ältesterna en dag så jag har trott att ägget släppt väldigt tidigt.

Hoppas att det släppt sent och jag får temphöjning imorgon

• blackpeach
    December79 skrev 2014-10-16 13:29:34 följande:

Den sätter inte ut äl föränns efter typ tre dagar...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend