• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2014-10-17 11:24:27 följande:

Hejsan alla!

Har en liten fundering. Har ju hört att positivt äl-test inte betyder att ägget verkligen släppt men hur är det med tempen, om man får dippen innan glad gubbe och höjning 3 dagar efter kan man lita på det??

Ja dippen kommer ju antingen samma dag som äl eller ibland ett par dagar innan, och har din temp höjts tredje dagen efter positivt äl test så var äl på andra dagen. Så låter helt som det ska enligt mig, om jag uppfattar dig rätt!
  • AnnC

O nu såg jag din bild petto, ff verkar lite osäker men ägget borde ha släppt dag 22 som ff säger eller 23! Släppt verkar det vara iaf

• AnnC
    NILE90 skrev 2014-10-17 11:27:31 följande:

Är lite nojjig över att ägget kanske inte släppt/ÄL inte hänt...

Tycker också det ser ut som det släppte dag 13! Hoppas tempen ökar mer till imorgon!
  • NILE90
    AnnC skrev 2014-10-17 11:59:17 följande:
    Tycker också det ser ut som det släppte dag 13! Hoppas tempen ökar mer till imorgon!
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 11:32:26 följande:
    hm jag tlkar det som att det borde släppts i tisdags då du hade en dipp. konstigt att tempen inte höjts mer bara.
    Jaa jag tycker också den borde ha höjts mer! 

• NILE90

Fick positivt ÄL-test idag igen och tempen dök till 36,18 i morse så det var nog apriforcen som ställde till det lite i början. Nu stämmer mitt test bättre överens med tidigare cyklar också.

• Pyret 85
    NILE90 skrev 2014-10-18 09:39:11 följande:

Fick positivt ÄL-test idag igen och tempen dök till 36,18 i morse så det var nog apriforcen som ställde till det lite i början. Nu stämmer mitt test bättre överens med tidigare cyklar också.

då håller jag tummarna för tempökning imorgon!
  • AnnC

Så kan det bli ibland nile90, tur man tempar!!

Jag tror o hoppas mitt ägg lossar idag också så hoppas med på ökning imorgon

• Iskristall
    AnnC skrev 2014-10-18 10:26:45 följande:

Så kan det bli ibland nile90, tur man tempar!!

Jag tror o hoppas mitt ägg lossar idag också så hoppas med på ökning imorgon

Håller tummarna för att ditt ägg lossar!

För mig verkar det dra ut på tiden, fortfarande negativa äl-test...
  • AnnC

Åh vad segt iskristall! Har varit sega dagar här med då jag trodde det skulle ske runt dag 14 som förra månaden men idag är det dag 17 helt ok men man är ju otålig

Svar på tråden Tempar/Fertility friend