• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • NILE90
    louisep87 skrev 2014-10-21 10:15:10 följande:

Kanske inte är så konstigt att graviditetstestet var blankt då hihi

Nej, förklaringen kan du ju ha där... Flört
  • AnnC

Grattis pyret 85!

Här har ff ändrat sitt kors till den dag jag själv tror var äl. Så äl+3 idag! Känner mig redan uppgiven.

• Beth1

Hej på er! Nu är det väldigt nära BIM för mig, ska ha mens i övermorgon men idag testade jag blankt så då känns ju hoppet lite ute. Enda trösten är att tempen fortfarande är hög. Nån här som fått neg på äl+11 men plussat senare?

• joss82

Hej på er! Började tempa förra månaden och har blivit fundersam kring mina ägglossningstester. Är det någon som varit med om att FF sätter ut ägglossningen lite tidigare (1-2 dagar) än vad testerna säger? Kan testerna visa positivt försent eller är det FF som har fel? Vilket är säkrast?

• Beth1
    joss82 skrev 2014-10-21 16:10:12 följande:

Hej på er! Började tempa förra månaden och har blivit fundersam kring mina ägglossningstester. Är det någon som varit med om att FF sätter ut ägglossningen lite tidigare (1-2 dagar) än vad testerna säger? Kan testerna visa positivt försent eller är det FF som har fel? Vilket är säkrast?

Är också ny på tempandet men har fått samma från ff och tester än så länge. Då har jag tydligt känt att det stämmer med älsmärta också. Har du någon sådan känsla kan du ju se om den stämmer med testerna eller ff. Tror inte tester kan visa stegring efter att äl skett nämligen så jag skulle nog lita på dem. Tempen kan ju ändå variera av olika orsaker.
  • AnnC
    joss82 skrev 2014-10-21 16:10:12 följande:

Kolla mitt inlägg nr 885, hade också så nu. Men idag ändrade ff till att markera äl dagen efter positivt test.
  • Iskristall

För mig har det nog också alltid stämt om jag fått utslag på äl-test så har tempen i efterhand bekräftat äl. Man kan få positiva äl-test fast ägget inte släpper har jag läst. Enligt FF så ska äl bekräftas av att man har tre höga tempar och att de sedan fortsätter att vara höga. Har man tempat allt rätt utan felmarginaler så ska tydligen tempen vara ett säker tecken enligt FF. Men om man som jag nämnde FF och tempmetoden för sin gynekolog så kan man få reda på att alla inte tror på den metoden heller haha Min gyn nämnde också att får man utslag sent i cykeln så är det inte säkert att det är bra kvalitet på ägget. Han påstod att jag inte hade äl om jag hade längre cykler än 40dgr. Vad vet jag?

• Iskristall

Idag satte FF ut äl för mig. Äl hade jag i lördags. Äl kom tidigare än förväntat så jag missade LH toppen och fick aldrig nåt positivt äl-test. Fick ett nära positivt i fredags och tänkte att det blir nog positivt i morgon, men då var det svagare igen. Tog aldrig nåt test i torsdags (ångrar mig i efterhand att jag inte gjorde det) bara i onsdags men då var det negativt. Så kan det gå

Svar på tråden Tempar/Fertility friend