• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Nimah
    KeckaW skrev 2014-04-12 22:43:43 följande:

Nu!

Enligt mina erfarenheter har det inte gått vägen när ett plus ser ut så efter bim. Men egentligen behöver det inte betyda något. Blödningar kan ju också betyda vad som helst. Om jag var du skulle jag testat varje morgon ett tag. Beror blödningen på mf borde testerna avta i styrka. Hoppas du får komma in på kontroll snart. Håller tummarna för en lyckad graviditet iaf!
  • KeckaW
    Nimah skrev 2014-04-15 19:16:17 följande:
    Enligt mina erfarenheter har det inte gått vägen när ett plus ser ut så efter bim. Men egentligen behöver det inte betyda något. Blödningar kan ju också betyda vad som helst. Om jag var du skulle jag testat varje morgon ett tag. Beror blödningen på mf borde testerna avta i styrka. Hoppas du får komma in på kontroll snart. Håller tummarna för en lyckad graviditet iaf!
    Jag har ingen erfarenhet alls av detta med blödningar, då jag varken blödde när jag väntade sonen eller det som sen blev ett ma, men det känns som att det skulle vara kört, dock så tändes hoppet lite idag då jag tagit tre test, test 1 var svagt, test 2 svagare, men test 3 var starkare än test 2 iaf. Har pratat med min bm och jag ska höra av mig om jag testar + om en vecka. Blödningarna blir jag inte riktigt klok på, dom är bruna (aldrig färskt blod), kommer någon gång lite då och då, inte varje dag, och det kommer pyttelite, det är som bruna flytningar, så jag vet inte vad jag ska tro som sagt, hoppas på det bästa men förväntar mig det värsta.

Hur mår du nu då Nimah? 

Lägger upp en bild på testerna så får ni se vad ni tror! 

• agneta77

Godmorgon från grannlandet!
    Jomila och joemal, trist med påhälsning av mensjäveln (bra uttryck Jomila!).
    Nimah, det kan säkert vara bra med en paus, ja. Jag har redan tänkt (ungefär 1000 gånger, jag är en duktig tänkare) vad som skulle hända med mig om det skulle gå dåligt denna gång också. Usch.
    KeckaW, vad roligt att du är tillbaks! :) Hmmm jag har läst dina inlägg, och jag kan vara helt ute och cykla nu men vi ska se.. Alltså, du hade ÄL 12 mars och fick mens 26 mars = 14 dagar luteal. Har du 28 dagars cykel borde nästa ÄL ha varit ca 12 dagar senare, alltså runt 7.4. Finns det nån möjlighet att du blivit gravid på den ÄL? Isf testade du ju postitivt på ÄL+5 (ungefär), och det skulle ju mer än väl förklara ditt svaga streck..? Jag vet inte om det är fysisikt möjligt att testa + på ÄL+5, men det är ju inga säkra siffror, kanske lika bra kan vara ÄL+8 eller nåt? Som sagt var, detta är bara mina funderingar och jag vill inte ge dig hopp i onödan, men.. vad tror du? Om jag hade varit du så hade jag testat varje dag nu framöver, och blir det starkare så........... :) Rätta mig om jag har räknat nåt helt galet här!

Här går det framåt men små raska steg, v10+3 idag. Har ni påsk inkommande helg i Sverige också? Jag har för mig att vi delar datum gällande vissa högtider, men inte alla. :) Inkommande lördag ska vi berätta för familjen. Spännande!! Vi har då ännu inte gjort KUB, vilket är ganska jobbigt, men vi kan inte vänta längre nu. Dessutom är hela familjen samlad över påsk, så vi tar risken. I fredags var vi första gången till rådgivningen, BM kallar ni det tror jag? :) Igår var jag och tog blodprov (fem rör!!) och lämnade urinprov. Nu väntar vi på en remiss till KUB. Jag märkte igårkväll att visst har jag en liten gravidmage! Jag har annars en inte-alldeles-liten-mage så jag har inte ens försökt  hitta nån gravidkula, men visst fanns den där när jag tog en ordentlig titt hihi. :) Jag väger nu 1 kg mindre än jag gjorde när jag testade +. Skönt, glad för varje dag jag inte går upp.

Nu ska jag börja göra mig klar för frissabesök, och efter det kallar jobbet. Ja, mina symptom kan jag nämna kort. Illamåendet är nästan helt borta, det försvann iom det som hände 1.4. Som nån av er skrev, kan det ha varit en tvilling som kom ut.. Brösten ömmar. Jag får trötthetsattacker på jobbet. Jag har märkt att om jag tar nån stark halspastill eller dylikt så kan jag piggna till litegrann.. :) Utöver detta så har jag inga fler symptom vad jag nu kommer på. Små saker kommer och går, för nån dag sen misstänkte jag urinvägsinfektion, fick gå väldigt ofta på wc men det kom bara lite lite. Kissnödig hela tiden. Men det gick förbi. 1-2 gånger per natt är jag upp och kissar. :)

Sköt om er allihop, och ha en skön påsk, när den än är! :)

Augusti82, hoppas du ännu följer tråden, och att du kommer tillbaks när du är redo för det. Hjärta

• KeckaW
    agneta77 skrev 2014-04-16 07:13:26 följande:
    Godmorgon från grannlandet!

Jomila och joemal, trist med påhälsning av mensjäveln (bra uttryck Jomila!).

Nimah, det kan säkert vara bra med en paus, ja. Jag har redan tänkt (ungefär 1000 gånger, jag är en duktig tänkare) vad som skulle hända med mig om det skulle gå dåligt denna gång också. Usch.

KeckaW, vad roligt att du är tillbaks! :) Hmmm jag har läst dina inlägg, och jag kan vara helt ute och cykla nu men vi ska se.. Alltså, du hade ÄL 12 mars och fick mens 26 mars = 14 dagar luteal. Har du 28 dagars cykel borde nästa ÄL ha varit ca 12 dagar senare, alltså runt 7.4. Finns det nån möjlighet att du blivit gravid på den ÄL? Isf testade du ju postitivt på ÄL+5 (ungefär), och det skulle ju mer än väl förklara ditt svaga streck..? Jag vet inte om det är fysisikt möjligt att testa + på ÄL+5, men det är ju inga säkra siffror, kanske lika bra kan vara ÄL+8 eller nåt? Som sagt var, detta är bara mina funderingar och jag vill inte ge dig hopp i onödan, men.. vad tror du? Om jag hade varit du så hade jag testat varje dag nu framöver, och blir det starkare så........... :) Rätta mig om jag har räknat nåt helt galet här!

Här går det framåt men små raska steg, v10+3 idag. Har ni påsk inkommande helg i Sverige också? Jag har för mig att vi delar datum gällande vissa högtider, men inte alla. :) Inkommande lördag ska vi berätta för familjen. Spännande!! Vi har då ännu inte gjort KUB, vilket är ganska jobbigt, men vi kan inte vänta längre nu. Dessutom är hela familjen samlad över påsk, så vi tar risken. I fredags var vi första gången till rådgivningen, BM kallar ni det tror jag? :) Igår var jag och tog blodprov (fem rör!!) och lämnade urinprov. Nu väntar vi på en remiss till KUB. Jag märkte igårkväll att visst har jag en liten gravidmage! Jag har annars en inte-alldeles-liten-mage så jag har inte ens försökt  hitta nån gravidkula, men visst fanns den där när jag tog en ordentlig titt hihi. :) Jag väger nu 1 kg mindre än jag gjorde när jag testade +. Skönt, glad för varje dag jag inte går upp.

Nu ska jag börja göra mig klar för frissabesök, och efter det kallar jobbet. Ja, mina symptom kan jag nämna kort. Illamåendet är nästan helt borta, det försvann iom det som hände 1.4. Som nån av er skrev, kan det ha varit en tvilling som kom ut.. Brösten ömmar. Jag får trötthetsattacker på jobbet. Jag har märkt att om jag tar nån stark halspastill eller dylikt så kan jag piggna till litegrann.. :) Utöver detta så har jag inga fler symptom vad jag nu kommer på. Små saker kommer och går, för nån dag sen misstänkte jag urinvägsinfektion, fick gå väldigt ofta på wc men det kom bara lite lite. Kissnödig hela tiden. Men det gick förbi. 1-2 gånger per natt är jag upp och kissar. :)

Sköt om er allihop, och ha en skön påsk, när den än är! :)

Augusti82, hoppas du ännu följer tråden, och att du kommer tillbaks när du är redo för det.

Tack för ditt svar! Jag har haft en väldigt oregelbunden cykel som efter mitt ma varierat mellan 30-36 dagar så enligt min app skulle jag ha haft äl 14/4 (måndags). Jag har inte haft några äl - känningar heller. Men givetvis kan jag inte svära på att jag inte haft äl tidigare. Men jag hade en bekräftad äl 11-12 mars iaf. Jag hoppas att det är plus i början av nästa vecka så jag kan höra av mig till min bm och förhoppningsvis få ett vul så jag får veta vad som försiggår där inne.

Vad härligt att ditt pyre verkar vara här för att stanna! Dina inlägg gör mig alltid på lite bättre humör när du berättar lite om din dag!

Själv sitter jag på jobbet och har lite huvudvärk, har inga fönster alls och det är dålig luft! Men patienterna påstår att det är fint väder men lite blåsigt! Det ska bli skönt med fyradagars helg!

Vad underbart att få berätta nyheten om ert pyre nu till påsk! Hade jag varit säker på vad som händer där inne och att det verkligen är ett frö som växer så hade ju den här helgen varit perfekt att avslöja det på. Tyckte mig iaf se en liten stegring på morgonens test så det ger ju lite hopp. Men jag ska köpa ett digitalt test i em och se vad det visar.

Glad Påsk på Er! :)
  • joemal

Agneta77, vad härligt att höra att allt går bra! 

KeckaW, håller tummar och tår för dig och hoppas att du snart får veta hur det verkligen är. 

Påskledigheten var välbehövlig, idag har vi invigt vår altan med både lunch och fika. Snart blir det grillning också, det gäller att passa på när solen skiner! 

I år verkar vara året då alla mina vänner och bekanta får barn och då kommer små tankar kypandes: det skulle ju varit vi också. Då blir det till att satsa lite extra på sånt man kan göra för att man inte är gravid eller precis har fått ett litet pyre. Dricka rosévin, planera weekendresa till London och söka nytt jobb. 

Hoppas allt är bra med er andra! Glad Påsk!

• agneta77

Hej på er!
    Så var påsken över, och vintersemestern har börjat. "Vinter"semester, hmm.. igår hade vi nästan 20 grader varmt, och det verkar bli fint idag också. Nu jäklar ska jag vila och göra så lite som möjligt och bara vad jag känner för. Nästa jobbdag för mig är hrm.. fredag 2.5., jag är alltså ledig nästan 2v. Idag är inplanerat en promenad till butiken (1km per väg bara). Utöver detta.. njaa.. vi får se. ;)
    Vi berättade för familjen i lördags, huuuu spännande var det så jag tänkte smälla av! Det blev en fin upplevelse, mamma grät och hela familjen var tydligt rörd (fast vi annars är sämst på att visa känslor i vår familj, tyvärr). Nästa steg är nu KUB. Jag är så rädd inför det. :( Försöker med våld hålla det ifrån mig men ibland måste jag tänka lite på det och, nej.. 2.5. har vi det, på morgonen. Inte tänka mer på det nu, stopp.

KeckaW hur går det? Har du gjort nån fler test? Jag blev så glad av ditt inlägg att du gillar att läsa mitt "trams" :D "Patienter" skrev du, får jag fråga vad du jobbar med? Själv jobbar jag på apotek, har gjort så sedan 2007 då jag blev färdig farmaceut.

Vi är idag i v11+2. Vår söta morgonrutin, när vi vaknar så kikar vi på varann och sen säger sambon med ett leende "11+2". :) Dag för dag framåt. Åh jag vill så att ni också ska få plus allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ibland när jag äter nåt extra gott, som igårkväll åt jag för första gången under graviditeten lite vaniljglass med frysta blåbär.. då brukar jag berätta för minimänniskan att "dethär är nu vaniljglass vi äter, hoppas det smakar gott för dig också". Gällande mat så fungerar det sådär, ibland hittar jag direkt på nåt jag kan tänka mig äta och ibland får jag fundera mig gråhårig.

Ha det så bra! Oj vi har snart maj. Sommar! =)

• joemal

Agneta77, vad härligt med lite ledighet! Hoppas du har det riktigt bra och att solen skiner hos dig också. Ibland känns det som om sommaren redan är här Vilken härlig morgonrutin ni har! Hoppas att ni får fortsätta med den tills du en dag vaknar och säger: nu är det dags!

• KeckaW
    joemal skrev 2014-04-20 17:58:59 följande:
    Agneta77, vad härligt att höra att allt går bra! 

KeckaW, håller tummar och tår för dig och hoppas att du snart får veta hur det verkligen är. 

Påskledigheten var välbehövlig, idag har vi invigt vår altan med både lunch och fika. Snart blir det grillning också, det gäller att passa på när solen skiner! 

I år verkar vara året då alla mina vänner och bekanta får barn och då kommer små tankar kypandes: det skulle ju varit vi också. Då blir det till att satsa lite extra på sånt man kan göra för att man inte är gravid eller precis har fått ett litet pyre. Dricka rosévin, planera weekendresa till London och söka nytt jobb. 

Hoppas allt är bra med er andra! Glad Påsk!
    agneta77 skrev 2014-04-22 07:45:57 följande:
    Hej på er!
    Så var påsken över, och vintersemestern har börjat. "Vinter"semester, hmm.. igår hade vi nästan 20 grader varmt, och det verkar bli fint idag också. Nu jäklar ska jag vila och göra så lite som möjligt och bara vad jag känner för. Nästa jobbdag för mig är hrm.. fredag 2.5., jag är alltså ledig nästan 2v. Idag är inplanerat en promenad till butiken (1km per väg bara). Utöver detta.. njaa.. vi får se. ;)
    Vi berättade för familjen i lördags, huuuu spännande var det så jag tänkte smälla av! Det blev en fin upplevelse, mamma grät och hela familjen var tydligt rörd (fast vi annars är sämst på att visa känslor i vår familj, tyvärr). Nästa steg är nu KUB. Jag är så rädd inför det. :( Försöker med våld hålla det ifrån mig men ibland måste jag tänka lite på det och, nej.. 2.5. har vi det, på morgonen. Inte tänka mer på det nu, stopp.

KeckaW hur går det? Har du gjort nån fler test? Jag blev så glad av ditt inlägg att du gillar att läsa mitt "trams" :D "Patienter" skrev du, får jag fråga vad du jobbar med? Själv jobbar jag på apotek, har gjort så sedan 2007 då jag blev färdig farmaceut.

Vi är idag i v11+2. Vår söta morgonrutin, när vi vaknar så kikar vi på varann och sen säger sambon med ett leende "11+2". :) Dag för dag framåt. Åh jag vill så att ni också ska få plus allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ibland när jag äter nåt extra gott, som igårkväll åt jag för första gången under graviditeten lite vaniljglass med frysta blåbär.. då brukar jag berätta för minimänniskan att "dethär är nu vaniljglass vi äter, hoppas det smakar gott för dig också". Gällande mat så fungerar det sådär, ibland hittar jag direkt på nåt jag kan tänka mig äta och ibland får jag fundera mig gråhårig.

Ha det så bra! Oj vi har snart maj. Sommar! =)
    Hoppas ni haft en bra Påsk! 

Jag har inte tagit fler test faktiskt. Har fått tid till att göra VUL nu på onsdag, lite dålig timing då sambon ska opereras men det var den enda tiden som fanns så det var  den eller ingen, men mottagningen ligger precis bredvid sjukhuset där jag jobbar och sambon ska opereras så förhoppningsvis kan jag gå till honom efter VULet (med förhoppningsvis bra info). Har haft lite symptom tror jag, fast inte "de vanliga", jag får ilningar i brösten och så bränner det i bröstvårtorna, molvärk (dock så gör jag mig beredd på en stor blödning varje gång det molar), små "knutor" på vårtgården (läste på min app att det är vanligt att få i min vecka, så jag hoppas det är ett symptom), superhungrig helt plötsligt (speciellt på morgonen, jag är ALDRIG hungrig på morgonen) osv. Dock hade det tro det eller ej känts bra med superömma bröst och illamående :p

Åh vad härligt att du äntligen fått berätta er nyhet! Jag tror verkligen att pyret ditt är här för att stanna! :) Vilken vecka är du i? När har du BF? :)

Jag jobbar inom psykiatri och beroende, iaf en vecka till, sen börjar jag på vårdcentral, behöver en liten paus från allt hemskt som det innebär och få jobba med lite "vanligt" sjuka människor! :)

Här har vi haft härligt sommarväder i flera dagar! Så väldigt skönt, både igår och idag har vi varit på kalas hos sonens kusin, igår ute i lekparken med massa kompisar och idag med resten av släkten, tyvärr inomhus, kändes lite tråkigt med tanke på det härliga vädret! Har dock fått en hemsk pollenallergi som förstör lite! Men det ser jag också lite positivt för sist jag reagerade på pollen väntade jag sonen! Kanske är jag extra känslig nu?

Åh vad härligt det lät med sol, altan och hus Joemal! Vi bor tyvärr i lägenhet men letar efter antingen hus eller rad-/parhus! Men hittar inget i rätt område tyvärr! 
    Vad spännande att söka nytt jobb, vad jobbar du med?

Tänk så nära sommaren vi är nu, och semester! Såå härligt! {#emotions_dlg.flower} 

• Jomila

Hej på er! Kikar in och kollat så ni mår bra allihopa. Vi har det kämpigt just ni :,(...mycket med livet överlag och nån bebis har vi inte fått till den här månaden heller. Deppigt inlägg men fy fan vad hopplöst allt känns just nu. Kan nån skänka lite styrka?

Svar på tråden Börjar om igen.