• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • joemal

KeckaW, vad bra att du får ett VUL! Så skönt att inte behöva gå och fundera så länge till.

Ja, hus och altan är ljuvligt En del jobb visserligen, men det är det värt! Vi har renoverat nästan hela huset och nu börjar vi närma oss slutet, dvs det som är kvar kan få vara några år till. Jag jobbar för övrigt som projektkoordinator, vilket är ett väldigt luddigt begrepp men för det mesta håller jag ordning på andra och ser till att vi levererar det vi ska i tid. Jag trivs egentligen bra där jag är idag, men det är tidsbegränsat och förlängs 6 månader i taget och det hade varit skönt med något mer långvarigt. Om inte annat så ger jobbsökande mig något annat att fundera på

Jomila, önskar jag kunde skicka lite styrka till dig, men jag har inte så mycket av det själv En liten del har nästan gett upp och planerar för att det helt enkelt inte blir något. En något större del hoppas fortfarande och blir lika besviken varje månad...

• agneta77
    Jomila skrev 2014-04-29 19:54:30 följande:
    Hej på er! Kikar in och kollat så ni mår bra allihopa. Vi har det kämpigt just ni :,(...mycket med livet överlag och nån bebis har vi inte fått till den här månaden heller. Deppigt inlägg men fy fan vad hopplöst allt känns just nu. Kan nån skänka lite styrka?
    Hej du, vad ledsamt att läsa :( När man är nere så är man nere, och (åtminstone för mig) hjälper oftast inga tröstande ord då.. ledsamheten måste genomlidas på nåt sätt. Men jag kan försöka skicka lite tröst iallafall.. du är ju ännu UNG vad gäller att skaffa barn, tiden rinner inte ut på bra många år än. Ni försökte över ett år förra gången, och till sist blev du ju gravid! :) Även om det slutade på så fel sätt, så var du ändå gravid, och du kan säkert bli det igen. Det krävs tydligen att ni har väldigt gott tålamod dock. :/ Jag vet med mig själv hur otålig jag är, och att vara tvungen att "ladda om" igen och igen när man så innerligt gärna vill detta NU.. ja.. :( vem skulle inte tappa modet ibland. Men man Får göra det. Man får vara precis hur ledsen man vill, för det kommer ju ändå ljusare stunder igen. Och jag hoppas att det ljusnar snart hos dig. Hjärta  Och samma sak gäller dig joemal. Det börjar bli er tur nu tycker jag. Sköt om er!

KeckaW Vilken tid har du ditt VUL? HÅLLER TUMMARNA!! Hoppas pojkvännens operation går bra också!

Vi är idag i v12+3 enligt våra egna beräkningar, och ungefär 12+0 enligt förra VUL. På fredag har vi KUB.................................. Ångesten över detta. Vi har ju "bestämt" att ifall barnet har nåt kromosomfel så gör vi abort. Men. Om det faktiskt vore så, hur ska man kunna göra det, hur ska man kunna säga att okej vi dödar barnet (för att uttrycka sig grymt)... :( :( :( Åh jag vill inte. Min sambo säger åt mig hela tiden att jag måste sluta ta ut saker i förskott (saker som högst antagligen inte ens kommer att hända). Men hur? Jag känner som så att jag måste förbereda mig själv för det värsta. Jag är en första klassens grubblare, och kommer så alltid att vara. MEN det ska jag säga er att om KUB går bra, DÅ ska jag på riktigt börja njuta av denna graviditet. Jag lovar.. :) Jag har haft jobbiga dagar bakom mig, ganska mycket gråt och mycket "ligga-i-sängen-jag-vill-inte-stiga-upp-alls-idag".. skönt med semester, visst, men jag vet inte hur lägligt det var just nu, sist och slutligen. Mycket tid för grubbel. Åh okej nu ska jag sluta. Ni fick en liten inblick i mitt knasiga huvud iallafall.. :)

..min farfar dog natten mellan måndag och tisdag. Vi har i över 25 år haft "familjestrid", jag vet inte ens varifrån det har startat ursprungligen, men vi barn har liksom dragits med, inte alls haft kontakt med farmor och farfar (fast dom bott 200m från mitt barndomshem). Farfar hade bett nån från vår familj att komma dit till hans dödsbädd.. jag önskar så att jag hade kunnat förmå mig att åka, men jag gjorde det inte. Bråk inom nära familj är så hemskt.

Ooooch så går vi över till lite gladare nyheter!
    Vi har bjudit över sambons bror och flickvän på kaffe ikväll, vi ska berätta om bebin då.. :) Lite nervöst. Hah vår jäädra hankatt (vi säger frass här, använder ni det ordet om hankatter i sverige?) väckte mig 02:45 imorse och skulle ut. Jag kissade på samma gång. Och sen kunde jag inte somna om, låg vaken ännu 04:30. Snark. Jag tror minsann frassen tränar mig tills bebin kommer, med detta nattvakande. :D Nu är det dags för en halv kopp kaffe, sen en dusch och sen ska jag nog ut och påta lite i trädgården. Jag känner mig mer positiv idag än jag gjort på en tid. Hm, jag tror minsann det lättar när jag får skriva av mig här i tråden. HM. Det ska jag komma ihåg till nästa gång.. :)

Sköt om er allihop, imorgon har vi MAJ! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• KeckaW
    joemal skrev 2014-04-29 21:31:25 följande:
    KeckaW, vad bra att du får ett VUL! Så skönt att inte behöva gå och fundera så länge till.

Ja, hus och altan är ljuvligt smile1.gif En del jobb visserligen, men det är det värt! Vi har renoverat nästan hela huset och nu börjar vi närma oss slutet, dvs det som är kvar kan få vara några år till. Jag jobbar för övrigt som projektkoordinator, vilket är ett väldigt luddigt begrepp men för det mesta håller jag ordning på andra och ser till att vi levererar det vi ska i tid. Jag trivs egentligen bra där jag är idag, men det är tidsbegränsat och förlängs 6 månader i taget och det hade varit skönt med något mer långvarigt. Om inte annat så ger jobbsökande mig något annat att fundera på smile5.gif

Jomila, önskar jag kunde skicka lite styrka till dig, men jag har inte så mycket av det själv smile4.gif En liten del har nästan gett upp och planerar för att det helt enkelt inte blir något. En något större del hoppas fortfarande och blir lika besviken varje månad...
    agneta77 skrev 2014-04-30 07:23:51 följande:
    Hej du, vad ledsamt att läsa :( När man är nere så är man nere, och (åtminstone för mig) hjälper oftast inga tröstande ord då.. ledsamheten måste genomlidas på nåt sätt. Men jag kan försöka skicka lite tröst iallafall.. du är ju ännu UNG vad gäller att skaffa barn, tiden rinner inte ut på bra många år än. Ni försökte över ett år förra gången, och till sist blev du ju gravid! :) Även om det slutade på så fel sätt, så var du ändå gravid, och du kan säkert bli det igen. Det krävs tydligen att ni har väldigt gott tålamod dock. :/ Jag vet med mig själv hur otålig jag är, och att vara tvungen att "ladda om" igen och igen när man så innerligt gärna vill detta NU.. ja.. :( vem skulle inte tappa modet ibland. Men man Får göra det. Man får vara precis hur ledsen man vill, för det kommer ju ändå ljusare stunder igen. Och jag hoppas att det ljusnar snart hos dig. Hjärta  Och samma sak gäller dig joemal. Det börjar bli er tur nu tycker jag. Sköt om er!

KeckaW Vilken tid har du ditt VUL? HÅLLER TUMMARNA!! Hoppas pojkvännens operation går bra också!

Vi är idag i v12+3 enligt våra egna beräkningar, och ungefär 12+0 enligt förra VUL. På fredag har vi KUB.................................. Ångesten över detta. Vi har ju "bestämt" att ifall barnet har nåt kromosomfel så gör vi abort. Men. Om det faktiskt vore så, hur ska man kunna göra det, hur ska man kunna säga att okej vi dödar barnet (för att uttrycka sig grymt)... :( :( :( Åh jag vill inte. Min sambo säger åt mig hela tiden att jag måste sluta ta ut saker i förskott (saker som högst antagligen inte ens kommer att hända). Men hur? Jag känner som så att jag måste förbereda mig själv för det värsta. Jag är en första klassens grubblare, och kommer så alltid att vara. MEN det ska jag säga er att om KUB går bra, DÅ ska jag på riktigt börja njuta av denna graviditet. Jag lovar.. :) Jag har haft jobbiga dagar bakom mig, ganska mycket gråt och mycket "ligga-i-sängen-jag-vill-inte-stiga-upp-alls-idag" .. skönt med semester, visst, men jag vet inte hur lägligt det var just nu, sist och slutligen. Mycket tid för grubbel. Åh okej nu ska jag sluta. Ni fick en liten inblick i mitt knasiga huvud iallafall.. :)

..min farfar dog natten mellan måndag och tisdag. Vi har i över 25 år haft "familjestrid", jag vet inte ens varifrån det har startat ursprungligen, men vi barn har liksom dragits med, inte alls haft kontakt med farmor och farfar (fast dom bott 200m från mitt barndomshem). Farfar hade bett nån från vår familj att komma dit till hans dödsbädd.. jag önskar så att jag hade kunnat förmå mig att åka, men jag gjorde det inte. Bråk inom nära familj är så hemskt.

Ooooch så går vi över till lite gladare nyheter!
    Vi har bjudit över sambons bror och flickvän på kaffe ikväll, vi ska berätta om bebin då.. :) Lite nervöst. Hah vår jäädra hankatt (vi säger frass här, använder ni det ordet om hankatter i sverige?) väckte mig 02:45 imorse och skulle ut. Jag kissade på samma gång. Och sen kunde jag inte somna om, låg vaken ännu 04:30. Snark. Jag tror minsann frassen tränar mig tills bebin kommer, med detta nattvakande. :D Nu är det dags för en halv kopp kaffe, sen en dusch och sen ska jag nog ut och påta lite i trädgården. Jag känner mig mer positiv idag än jag gjort på en tid. Hm, jag tror minsann det lättar när jag får skriva av mig här i tråden. HM. Det ska jag komma ihåg till nästa gång.. :)

Sköt om er allihop, imorgon har vi MAJ! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Hej, nu har vi varit på VUL och det var inga goda nyheter, han såg inget där, så nu får jag lämna prover för att se så att hormonet avtar annars kan det vara Utomkveds, gjorde ett test idag, har inte gjort på drygt en vecka och idag fick jag ett av mina starkaste plus, så det känns ju inte så bra... Förstår inte varför det blir såhär. Min mardröm är ett utomkveds som går så illa att man måste operera bort en äggledare... Precis som du Agneta77 så är jag en hemsk grubblare och tar ut hemska saker i förskott. Katastroftänk som mamma säger. 

Nu är det 1a maj och här har det tydligen snöat. Inte så roligt, och nu är det bara 2 grader "varmt" ute. Men jag hoppas att vi får lite sommar snart ändå, vi fick ju en försmak av den förra helgen, märkligt hur fort det kan vända med väder och vind. 

Ditt KUB kommer att gå finfint Agneta77 :) 

Jag orkar inte skriva mer just nu, har fullt upp med att sitta hemma och vara negativ och bitter. Hoppas att jag ser ljuset snart och att det tar sig för oss som det inte lyckas med och att det går bra för er som det gått bra för! {#emotions_dlg.flower}

• agneta77

KeckaW, jag beklagar... :( :( Åh det är så svårt, det låter bara så fjuttigt vad än man försöker skriva, men jag känner med dig. Eller jag känner med alla här i vår lilla tråd. Hoppas det ordnar upp sig och att det inte är något utomkvedshavandeskap. :( Jag tänker på dig.

Vi var ju på vårt KUB i fredags. Jag var ingen rolig typ att ha och göra med dagarna före det kan jag upplysa er om. Men allt gick bra.. 1:15000. Lillen var 6,6cm lång + ca 1,5cm ben, så en 8cm liten grabb (tror vi) bor i magen. Han var ganska vild, det var lite svårt att fånga nacken på bild, men det lyckades till sist.. :) Lyckan, lättnaden. Jag känner mig så ödmjuk och tacksam, och nu vågar jag börja tro att vi får behålla vår lilla vän. Vi är så fästa vid honom redan.

Vårt lyckade KUB firade vi med att ha sex, för första gången sen vi blev gravida(!!) ...har inte vågat innan..

Vi har funderingar på att gifta oss samtidigt som vi har dop, så idag har jag spelat lite svenska visor samtidigt som jag klappade magen, "vaggade" lite på stolen och sjöng med.. :) Hoppas det uppskattades. Jag håller nog fortfarande på och landar i detta att det nog kommer att gå vägen för oss. Svårt att hitta ord. KENT - Utan dina andetag och Niklas Strömstedt - Vart du än går, dessa bland annat lyssnade vi på.

Kram på er Hjärta

• joemal

KeckaW, vad tråkigt att det inte blev glada besked på vul! En liten tanke jag fick var att du kanske plussa så tidigt att det inte syns än? Man vill ju inte att det ska vara utomkveds...Skönt att de håller koll på dig iaf! Tänker på dig.

Agneta77, vad underbart att kub gick bra!

Jag har en hektisk vecka, allt händer på en gång, vilket är väldigt skönt för jag har bim till helgen och det är bra att tankarna är mer fokuserad på annat

• agneta77

Godmorgon!
    Ny vecka igen. Vi har haft en fin helg, har hunnit göra en hel del. På lördag var vi på loppis och köpte bebiskläder, massor.. :) Sen var vi till mina föräldrars sommarstuga en liten sväng, ut och metade lite, efter det for vi hem till mina föräldrar och firade min mors födelsedag med tårta och grillat. Lyckad helg.

Idag är vi i 15+1. Vi är nu i andra trimestern. Symptom för tillfället.. Finnar! Jag har inte brukat ha problem med såna, men nu dyker det upp en då och då på hakan. Stora jäklar. :p Blir lite illamående ibland på morgonen efter frukost, håller i sig några timmar, sen lugnar det sig. Magen är trög. Jag är känslig till 1000 mellan varven.. Det var det mesta tror jag.

Hur går det för er allihopa?  {#emotions_dlg.flower}

• Nimah

Vad skönt att det går bra för dig Agneta. Jag har precis haft min första mens sedan skrapningen. Tog över 40 dar innan den kom. Hoppas cykeln kortas ner lite nu framöver för blir ju så himla långt mellan chanserna. Vi har inte försökt aktivt sedan skrapningen men kommer nog ligga i lite mer nu framöver. Men tror jag hoppar äl test och ska försöka att inte räkna dagarna. Blir så stressad av det.

Kram på er alla

• Augusti82

Hej tjejer!

Det var ett bra tag sedan jag var här inne sist. Säkert två månader sedan.
    Men jag lever....
    Det blev bara för mycket ett tag med all hets som finns här på familjeliv om att bli gravida. Vi har inte blivit gravida igen än och äl är nästa vecka. Men nu så är det lite att vi tar det som det kommer. Vi blir gravida när kroppen känner att den är redo igen.
    VI kör inte ens på äl stickor mer. Min kropp går som en klocka så när symptomen kommer så vet vi att det är äl och är mensen sen så vet vi att vi ska testa. Nu så har den kommit exakt på den 4e dagen så vi sparar en hel del pengar på detta! Och när det kommer till sex så har vi det ändå ca 4 gånger i veckan och varje dag när det är äl så vi riskerar inte att missa det.

Min butik är hemflyttad och jag har nu endast en webbshop. Så jag jobbar hemifrån vilket är superskönt.

Jag kikar in här då o då och läser det ni skriver. Jag orkar bara inte just nu med denna stressen...

Hoppas ni andra mår jättebra och Agneta77, vad roligt att läsa att det går så bra för er! Blir väldigt glad av att höra!
    Om det är någon som vill höra av sig så finns jag på stilrent@outlook.com

Stor kram till er!

• KeckaW

Hej på er! 

Jag har inte varit inne här på ett bra tag, det var ett X (utomkveds) som jag misstänkte, men tack och lov så kunde kroppen ta hand om det själv så jag slapp både operation och medicin så det är jag tacksam för! Mitt Hcg är nu nere på ca 30 så nu kan ägglossningen komma igång igen och det känns skönt (under 50 så kan äl komma igång igen), så det sjunker sakta men säkert! Jag måste säga att jag tog det här förvånansvärt bra, förmodligen för att jag var ganska beredd. Men jag känner såklart ändå en slags tomhet och rädslan finns där för att det inte ska gå att bli gravid igen.. Dock så har jag haft blödningar nu i ca 2 månader så det är jag väldigt less på.... Hoppas det går över så man kan få lufta snippan ordentligt snart :p

Åh vad underbart att det går så bra för dig Agneta77! Vilken lycka! 

Här är det svinkallt, vi hade sommar förra veckan, hade hur varmt som helst och jag höll på att flyta bort, idag fick sonen till och med ha jacka, mössa och vantar på sig på förskolan! Tänk så fort det kan vända! Vill ju ha sommar nu! Vi håller på att leta nytt boende för fullt också, vi är så himla sugna på att ha en egen tomt! Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska, fast jag älskar vår fina lägenhet så vill jag ha ett eget hus! Ser till och med fram emot att få stoppa hörlurarna i öronen och klippa gräsmattan! 

Snart kommer förhoppningsvis sommaren hit på riktigt! Har ni sommar? {#emotions_dlg.flower}

• Jomila

Nu var det ungefär en månad sen jag var inne och sa hej...vill passa på att säga tack för att ni skickade lite värmande ord här via fl när livet inte kändes på topp. Känns skönt att ha er som "vänner" fast i inte känner varandra eller har träffats så vet man att hit in kan man gå och få stöttning. Härligt!

Tråkit att läa o itt utomkeds Kecka..hur mår du nu?

Härligt att KUB gick bra och att er graviditet går så bra :)...Och mysigt att planera bröllop samtidigt:)

Nimah, skönt att mensen kom igång. Jag ska hålla tummen för att det blir en kortare cykel nu. lir det någon utredning pga tidigare missfall? 

Augusti82: Tror det an vara klokt att vila från stressen här och irl...och bara ta det som det kommer :)

Svar på tråden Börjar om igen.