• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Jomila

Just det...jag skulle ju skriva att vi plusade i torsdags :D. Äntligen, haha. v. 4+3 idag....väääldigt tidigt men åh vad jag hoppas att detta går som det ska och att vår pyttelilla vill stanna :)

• Nimah

Grattis till plus Jomila! Håller tummarna för att den vill stanna den här gången!

Kecka, beklagar ditt X,men skönt att du slapp opereras!

Skönt att det flyter på för dig Agneta.

Jag har nog äl i dagarna som kommer. Vid tidigare mf har jag blivit gravid efter en mens, så det är klart att man hoppas på att det tar sig då även den här gången. Samtidigt orkar jag inte riktigt med oron en graviditet innebär så på ett sätt vore det skönt att få spendera sommaren med ostar och vin. Nåja. Det blir som det blir. Vi åker till Italien för en veckas semester om några dagar. Det ska bli så fantastiskt skönt!

Kram på er

• joemal

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev här, men jag är inne och läser ibland. Precis som Augusti82 skriver så blir det så lätt mycket hets och plötsligt kretsar det mesta i tankar och handlingar kring barn.  Men i denna tråd har jag aldrig känt så, därför är det så skönt att kunna kika in här ibland och få följa er andra. 

Jag försöker att ta livet lite mer som det kommer och fokusera på annat, det går sådär, men jag kan nu glädjas fullt ut när kompisar meddelar att de väntar barn. Jag ser inte gravidmagar och barnbutiker överallt och de jag ser gör inte att jag känner mig ledsen. Det är nu ett år sedan vi fick vårt första plus och då också två år sedan vi började försöka. Såhär i efterhand har tiden ändå gått väldigt fort, men två år känns ändå som en hel evighet. Men det finns så mycket annat i livet att glädjas åt, även om vi fortfarande hoppas så får det nu gå lite som det går. Det är väldigt skönt att i alla fall större delen av tiden kunna känna så :) Även om jag runt äl inte riktigt kan släppa tankarna på att "nu gäller det", hehe. Men efter det är jag lugn som en filbunke. 

Agneta77:  Underbart att det bara går framåt för er! Och att ni redan börjat köpa bebiskläder, vad mysigt :) Jobbigt att du fortfarande mår illa ibland. 

Nimah: Skönt att kroppen kommit igång igen, håller tummarna för att cykeln ska bli kortare sen. Jag hade en lång första cykel efter båda mina missfall, men sen gick det tillbaka till att bli normalt. Så hoppas att det blir så för dig med nu. Låter underbart med en vecka i Italien, njut av all maten och solen :) 

Augusti82: Förstår hur du känner det, hoppas du orkar komma in här ibland och säga hej och stort lycka till med din nya webbutik! Jag blev nyfiken och var inne och kikade, så mysiga grejer! 

KeckaW: Tråkigt att det var ett X, men så skönt att kroppen tog hand om det själv och att du mår bra utefter omständigheterna! 

Jomila: Tjoho! Grattis! Håller alla tummar och tår att det ska gå bra för er denna gång! :) 

Stora kramar till er alla och tack för att ni finns!

• joemal

Jag har fått ett plus! Lite svårt att tro att det verkligen är sant, jag var helt säker på att vi skulle få vänta flera månader till... Men på 7e försöket tog det sig. Håller nu alla tummar och tår för att denna gång ska gå vägen, tredje gången gilt liksom

• Jomila
    joemal skrev 2014-06-08 15:21:16 följande:

Jag har fått ett plus! Lite svårt att tro att det verkligen är sant, jag var helt säker på att vi skulle få vänta flera månader till... Men på 7e försöket tog det sig. Håller nu alla tummar och tår för att denna gång ska gå vägen, tredje gången gilt liksom smile1.gif

Hurra!!! Stort grattis! Det börjar bli en gravidtråd av detta ????. Vilken vecka är du i?
  • Jomila
    joemal skrev 2014-06-08 15:21:16 följande:

Jag har fått ett plus! Lite svårt att tro att det verkligen är sant, jag var helt säker på att vi skulle få vänta flera månader till... Men på 7e försöket tog det sig. Håller nu alla tummar och tår för att denna gång ska gå vägen, tredje gången gilt liksom smile1.gif

Hurra!!! Stort grattis! Det börjar bli en gravidtråd av detta ????. Vilken vecka är du i?
  • joemal
    Jomila skrev 2014-06-08 19:22:00 följande:

Tack! Ja visst är det roligt när flera av oss lyckas, även om några fortfarande väntar.

Jag är i vecka 5, 4+5. Ungefär en vecka efter dig eller?
  • Augusti82

Hej tjejer!

Stort grattis till de två plussen! Vad roligt!!!!! Joemal och Jomila när är ni beräknade till?
    Jag inväntar min bim imorgon eller onsdag. De senaste två försöken har vasrit jobbiga med jättemycket symptom trodde jag men det var negativt. Så denna gången sätter jag inga större förhoppningar. Men mina bröst är så extremt ömma, spända, svullna och har växt helt enormt mycket. Jag kan inte ligga på mage eller sidan men rygg funkar om jag har sportbh på mig.
    Ja det ska ska bli intressant detta! Tänkte försöka vara här inne något mer. Så ni ser mig nog lite oftare hädanefter ;)

hur går det för er alla andra i den heta sommarsolen?

Kram på er!

• agneta77

Men JAAA!!! :D :D Oj vad ROLIGT joemal och Jomila! :) Grattis i massor!! Kul ändå att ni som har "nästan lika" användarnamn ska plussa nästan samtidigt. Kyss

Håller tummarna hårt för dig Augusti82!! :) Roligt att du kommer att börja kika in här lite oftare. :)

Nimah, hoppas du hade en skön resa! BIM närmar sig väl för dig också snart. :)

KeckaW, hur går det för dig? Hoppas blödningarna har slutat nu och att du börjar vara "på banan" igen. :)

Sen ska jag väl avlägga en liten rapport härifrån också.. :) Magen växer. Jag har börjat få ganska ont i ryggen på jobbet, vilket sedan lägger sig i axlar, nacke och huvud. Huj. Det är mindre kul. Men i övrigt är det nog toppen, jag njuter av att vara gravid, hur mysigt som helst ju. :) Väntar och väntar på att få känna nån spark där inifrån.. Ingenting ännu som jag med säkerhet kan säga är bebin. Nåt har jag känt några gånger men det kan ju lika bra vara nåt annat. Vi är idag i 18+1 (!!!!) Gudars vad tiden går fort ändå! 27.6 har vi RUL, väntar på det väldigt mycket.. :)
    Fortfarande svallar känslorna, det är lite jobbigt ibland. Min stackars pojkvän tror han gör nåt fel när jag plötsligt bara bölar rakt ut hahaha. Har jag tur så hinner jag säga åt honom att nej hördu nu måste jag gråta lite, och så böööööö. Haha! :D Åh hahah det är faktiskt ganska humor. När jag gråtit en minut eller två så är det över och då skrattar jag istället. :p Dessa attacker kommer oftast när jag är tillräckligt hungrig, och jag kan banne mig inte styra över dom heller. :)

joemal och Jomila, det borde bli mars-bebisar för er väl? :) Vi har ju beräknat ca 8-11 november.

Nej hörni nu kallar köket och mat, annars kan det bli, ja ni vet.. (böö) :p På tal om mat, jag har ännu inte gått upp nåt i vikt och jag är såå glad över det eftersom jag har att ta av från förr. Det vore så skönt om jag skulle lyckas hålla viktökningen till max 10 kg. Jag lär komma in på 3-siffrigt oberoende, så ni förstår säkert att jag är glad över att vikten inte har rusat iväg än.. :)

Ha det gott! Hjärta

• joemal

Tack Augusti82 och Angeta77! Ja, visst är det lustigt att jag och Jomila plussar så nära varandra :)

Håller tummarna för att det blir din tur nu Augusti82, och att vi får se dig här lite oftare oavsett hur det går :) Men hoppas att du får ditt plus snart, för det är verkligen jättejobbigt alla de gånger man har så mycket symptom och ändå kommer mensen! 

Jag borde ha BF 11/2 om jag räknat rätt, är ganska säker på när jag hade ÄL så det borde stämma ganska bra. Jag har ömma bröst och är kanske lite tröttare än vanligt, å så blir jag tårögd för nästan minsta lilla. Annars känns kroppen ganska normal, kanske lite gasig/svullen i magen. 

Vad tiden går fort Agneta77! Det var ju inte länge sedan du gav oss rapporter från när du var i v11! Jag tycker det känns som en hel evighet innan jag kommer ha passerat de första 12 veckorna. Men jag kommer få ett tidigt UL i v8, vilket är väldigt skönt. Å så kommer jag be om ett när jag har passerat v12 för innan dess kommer jag inte kunna slappna av riktigt. 

Nu kommer det där trevliga besväret med hur man ska undvika att berätta för vissa och hur man ska berätta för andra :) Våra föräldrar och några nära vänner kommer få reda på det ganska snart, men det är ju inget man vill basunera ut till vem som helst än. Har ni några tips? Det är ju snart midsommar...

Svar på tråden Börjar om igen.