• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Tack för lyckönskningarna ð???

Ngn på kliniken sa att de hade ny frysmetod, ngn som vet vad som skiljer. Om jag fattat rätt så har de tidigare varit lite större chans att lyckas vid färsk behandling, men att de nu ska vara typ lika stor chans.
    Får se om de blir ET för oss el FET.

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-29 13:40:20 följande:

Tack för lyckönskningarna ð???

Ngn på kliniken sa att de hade ny frysmetod, ngn som vet vad som skiljer. Om jag fattat rätt så har de tidigare varit lite större chans att lyckas vid färsk behandling, men att de nu ska vara typ lika stor chans.

Får se om de blir ET för oss el FET.

Ja, Eva Appelberg sa att det ska vara lika godtyckligt och blastron ska ha 90% chans att klara sig! :) Imorgon bär det av!! Kommer inte kunna somna ikväll!
  • Millan14

Hoppas de gått bra idag, moolie!! Tänkt på er!

ÄP resulterade i 16 ägg. Känns väldigt bra, öm å trött, sovit hela em. Va väldigt proffsiga , duktiga å trevliga, personalen som arbetade idag. Skönt att känna sig trygg i såna här lägen.
    Nu hoppas vi på att vår bebis blivit till idag.

Ha en forts skön lördag!

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-30 17:57:18 följande:

Hoppas de gått bra idag, moolie!! Tänkt på er!

ÄP resulterade i 16 ägg. Känns väldigt bra, öm å trött, sovit hela em. Va väldigt proffsiga , duktiga å trevliga, personalen som arbetade idag. Skönt att känna sig trygg i såna här lägen.

Nu hoppas vi på att vår bebis blivit till idag.

Ha en forts skön lördag!

Det gick bra! Fick ett femdagars insatt och allt gick fint och smidigt! :)

16?! JISSES!! Grattis!!! :D Nu är det minsann din tur med!!
  • Millan14

Håller tummarna stenhårt, Moolie!! Hur många dagar är de från insättning till td då man ruvar på ett 5-dagars?! Aldrig gjort det, men kanske blir de så denna gången.

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-31 21:35:22 följande:

Håller tummarna stenhårt, Moolie!! Hur många dagar är de från insättning till td då man ruvar på ett 5-dagars?! Aldrig gjort det, men kanske blir de så denna gången.

Den 13 fick vi testa! Så det blir 15 dagar. Men jag har köpt test så jag klarar ett om dagen fram tills testdagen! ;) Tänker inte sitta och vela som förra gången! :P Har även beställt ett clearblue för testdagen.

Och ja, jag har OTROLIGT höga förväntningar! :/
  • ITM

Håller mina tummar otroligt hårt Moolie. Positiva tankar är en bra början!

• 2014bebis

Millan14, Wow vilken skörd!! Hoppas ni får många befruktade.

Moolie, håller tummarna hårt nu!

Gjorde scratchingen idag och beräknas få mens i helgen. Ska testa ny medicin denna gång, Elonva. Är det någon här som haft den?

Ska bli spännande att se om vi kan få fler ägg med den.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö