• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Är ganska besviken å irriterad på kliniken just nu-vet inte om de e befogat el inte!

Slutet av förra v va jag på Vul, då va de som sagt många äggblåsor på g å man ville vara försiktig så de inte skulle bli överstimulerat. Ingen förändrad dos å nytt Vul idag. Det resulterade i ännu mer oro för överstimulering. Inte konstigt jag är öm å sover dåligt. Fick lämna ett blodprov för att mäta hormonvärden. Både förra v å idag, olika läkare, så undrar man över de gamla journalerna på tidigare behandlingar, på tidigare kliniker. Dessa lämnade jag in i början av året! Men som jag upplever det så är där ingen av dem som tittat i dem! Idag fick jag frågan om det var första behandlingen? Ja, på detta ställe! Men haft båda läkarna tidigare! Liknande har hänt på Cura. Då va de åxå svårt att ställa in medicinerna, men testa fram å tbx, gjorde ÄP men sa då inga ägg blev befruktade att de blev av sämre kvalité för att man mixtra fram å tbx.
    Jag vet att de e svårt att ställa in mediciner å kroppen, att få äggblåsor men inte för många! Jag hade inte sagt ngt om detta va första behandlingen el me läkarna första gången el om de inte hade haft tillgång till våra journaler! Men nu har de det!! Varför vänta till idag, att gå ner å hämta dem!!!
    Nytt blodprov imorgon, om värdet sjunkit ordentligt, "vilket de kan göra" så ÄP på fredag.
    I mina öron låter detta inte så positivt! Å ska vi betala för detta? När de uppenbarligen inte kollar ens i journalerna?! Jag tycker de är dåligt, respektlöst å nonchalant!! De tar på krafterna, på tiden å på ekonomin detta å så ska de bli såhär!!

Nu ska jag inte ta ut ngt i förskott! Å det är kanske inte befogat det jag skriver, är upprörd, ledsen å börjar tappa tron på att de ska fungera!
    Förlåt för långt å negativt inlägg!

• Libra1

Millan: Jag tycker ni ska berätta hur ni känner. För om de har fel så borde ni få en kompensation, eller hur? Oftast tror jag de vet vad de sysslar med. Men vi är alla olika. Ingen gång är den andra lik, så har det varit för mig. Ingen kropp fungerar exakt som en annan. Så det är nog extremt svårt att veta i förhand hur just din kropp kommer att reagera på medicinerna just nu.

Så tänker jag!!! Kramar till dig och hoppas allt blir bra till slut!

• Leja
    Libra1 skrev 2014-08-25 20:43:46 följande:

Leja: Välkommen hit och lycka till! :)

Är det första IVFen?

Tack så mycket! =)
    Ja det är första IVF:en, så jag känner mig väldigt nervös. Men samtidigt förväntansfull. Nu får vi iaf chansen att bli gravida, vilket vi har noll chans till på naturlig väg. Jag hoppas det ska lyckas.

• Millan14

Blodprovet idag visade ff för höga värden, nytt prov imorgon. Jobbigt me ovissheten om de blir ÄP el inte, men än är vi inte "stoppade" iaf! Kommer bli grymt besviken om det blir stopp.
    Kanske kan de bli ÄP men att de befruktar å sen fryser in å gör ett FET längre fram.
    Ngn som varit med om det?
    Å hur många dagar kan man gå utan att ta ngn hormonspruta innan äggblåsorna liksom gjort sitt? Just nu så tar jag bara suprecur.

Ja, bara att försöka ta en dag i taget, lite tungt är de iaf!

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-27 20:50:25 följande:

Blodprovet idag visade ff för höga värden, nytt prov imorgon. Jobbigt me ovissheten om de blir ÄP el inte, men än är vi inte "stoppade" iaf! Kommer bli grymt besviken om det blir stopp.

Kanske kan de bli ÄP men att de befruktar å sen fryser in å gör ett FET längre fram.

Ngn som varit med om det?

Å hur många dagar kan man gå utan att ta ngn hormonspruta innan äggblåsorna liksom gjort sitt? Just nu så tar jag bara suprecur.

Ja, bara att försöka ta en dag i taget, lite tungt är de iaf!

Jag går igenom en ostimulerad FET med ett missfall i v10 bakom mig. Jag väntade hela sommaren innan jag ringde och fick tid. :)
  • Millan14

Det blir ÄP på lördag för vår del.... Känns otroligt skönt att vi får gå vidare till nästa steg.

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-28 22:20:17 följande:

Det blir ÄP på lördag för vår del.... Känns otroligt skönt att vi får gå vidare till nästa steg.

Och vi ska ha FET på lördag! :) Då kanske vi springer förbi varandra!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö