• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Känner mig uppblåst å öm i magen redan sprutdag 3. Känner inte igen detta från tidigare behandlingar. Tar puregon 125 IE. Är lite fundersam kring detta.....någon som har erfarenhet, tankar kring detta??

Moolie- håller tummarna för dig imorgon!!

• Libra1

Millan: Det är nog lite olika. Ibland verkar magen vara mer känslig. Jag blev också väldigt öm tidigt nu förra gången. Så jag blev nervös och fick göra ett extra VUL. Men det såg normalt ut. :)

• Millan14

Tack, Libra för snabbt svar! Å för lugnande ord. Ska försöka att inte oroa mig. :)

• MissKS

Moolie, Lycka till imorgon! Hoppas du kan sova gott inatt trots nervositet.

Millan, det har varit olika för mig med. Säkert ingen fara alls. 125 är väl dessutom en väldigt låg dos?

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Millan14

Moolie- hoppas allt går bra idag!!

MissKS- ja, jag tror att de e rätt låg dos. De vågar nog inte ge mig mkt högre. Tror jag varit uppe i 175 som mest under en behandling men de va bara en, två dagar. Vet inte om man har lägre doser om man har pco? Å jag är väl rätt lätt stimulerad. De svåra är om jag förstått rätt att få lagom många äggblåsor att bli lagom stora. Å inte hur många för små som helst. Balansgång de där! Vill att dagarna ska gå så vi kan få ta nästa steg i behandlingen. Känner mig lite otålig ;)

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-19 16:36:31 följande:

Moolie - hur har de gått idag??

JÄTTE bra! Slemhinnan såg jätte bra ut, äggen var där som de skulle och jag ska börja kissa på stickan imorgon redan! De hoppas på utslag redan på fredag! :O Här går det undan!!

Jag har aldrig testat prugeron. Men FY så svullen jag var... Efter återföringen var mina äggstockar så stora att jag såg ut att vara i 6e månaden... Så att du känner sig svullen tycker jag nog bara är positivt!! ;)

Att försöka dölja det är däremot en annan femma...! Folk lade ju märket till mig... Liten by som jag bor i...! Hoppas du lyckas bättre med att dölja det än jag gjorde! ;)
  • Millan14

Idag blir det Vul-lite nervöst! Hoppas allt ser bra ut, så man får gå vidare till ÄP!

Trevlig fredag till er!

• Millan14

Fick inget datum till ÄP, istället nytt Vul på tisdag..... Har pco, så många blåsor, men de ska ju helst vara i bra storlek åxå å inte för stora......balansgång å berg å dalbanan fortsätter.....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö