• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Den 7 oktober ska jag äntligen opereras igen. 2 veckor efter det kommer mensen, men jag antar att det är för nära inpå operationen för att börja med en IVF. Eller vad tror ni?

Annars funderar vi på att åka på semester en vecka i november och göra ett försök efter där istället. :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-08-25 14:55:01 följande:

Den 7 oktober ska jag äntligen opereras igen. 2 veckor efter det kommer mensen, men jag antar att det är för nära inpå operationen för att börja med en IVF. Eller vad tror ni?

Annars funderar vi på att åka på semester en vecka i november och göra ett försök efter där istället. :)

Gör det som känns bäst! Kanske är roligast att åka på resan först och försöka sedan? Man kan unna varandra lite extra tid och omsorg innan man drar igång ett sådant projekt... Vi väntade tills efter semestern...!

Det kommer gå bra!!
  • Moolie

Uppdatering om mitt eget läge kanske...! :)

Jag hade min ägglossning igår och använde mig av clearblues ägglossningstester med dubbel hormonindikator. Suverän! Som tur var hjälpte Libra mig att luska ut vad det var med testet eftersom gubben inte slutar lysa!! :))

Fick tag på kliniken idag efter ren telefonterror från min sida...! Känner mig riktigt stressad!! Så det kommer bokas in en FET strax. I början på nästa vecka kanske eller rent av denna veckan!

• Leja

Hej alla! Jag hoppar in här nu, då jag ringde Nordic idag och ska börja med Gonal-F på onsdag. Första rundan, nervöst och spännande. Lycka till allihopa! =)

• 2014bebis

Hej alla!

Nu är jag också tillbaka efter en välbehövlig semester. Kul att de att så många är på gång nu.

Moolie stort lycka till!!

Lira, skönt att du äntligen får gjort operationen så du kan starta behandlingen. Svårt det där med start eller resa, man vill ju allt på en gång.

Själv startar jag med att bli rispad/skrapad nästa vecka och sen kör vi igång när mensen startar. Nya mediciner denna gång hoppas det hjälper. Längtar efter att få sätta igång nu. Blir omgång nr 7 så nu måste det väl bara få vara vår tur.

Millan14, lycka till på VUL idag!

• Moolie
    Leja skrev 2014-08-25 20:34:42 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här nu, då jag ringde Nordic idag och ska börja med Gonal-F på onsdag. Första rundan, nervöst och spännande. Lycka till allihopa! =)

Så kul!! :)) Sprutorna är mer lättstyrda än egen ägglossning! Så det ska nog få bra. ;)
  • Millan14

Kul att fler är igång!!

Leja- spännande för er att snart vara igång!

2014bebis- välkommen tillbaka, skönt me paus ibland! ja, de borde vara er tur nu!! Jag har tappat räkningen med alla FET å ET msn gjort, känns som man hunnit med några st på de 2 1/2 åren man försökt me syskon!

Moolie- hoppas ni får köra igång denna v-spännande!! Visste inte att de fanns ÄL test som de du använt! Kan de fungera även om man har PCO??

Ja, några timmar kvar till nästa Vul. Vill verkligen kolla hur de ser ut, lite nojig. Är ordentligt öm både i mage å bröst, så pass att de stör sömnen, känner de när jag vänder mig i sängen. Rädd för överstimulering, så hoppas allt ser bra ut! Å att vi får tid för ÄP! Alla dessa moment som man aldrig lär sig hantera, alltid samma oro, frustration å katastroftankar!

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-26 06:40:13 följande:

Kul att fler är igång!!

Leja- spännande för er att snart vara igång!

2014bebis- välkommen tillbaka, skönt me paus ibland! ja, de borde vara er tur nu!! Jag har tappat räkningen med alla FET å ET msn gjort, känns som man hunnit med några st på de 2 1/2 åren man försökt me syskon!

Moolie- hoppas ni får köra igång denna v-spännande!! Visste inte att de fanns ÄL test som de du använt! Kan de fungera även om man har PCO??

Ja, några timmar kvar till nästa Vul. Vill verkligen kolla hur de ser ut, lite nojig. Är ordentligt öm både i mage å bröst, så pass att de stör sömnen, känner de när jag vänder mig i sängen. Rädd för överstimulering, så hoppas allt ser bra ut! Å att vi får tid för ÄP! Alla dessa moment som man aldrig lär sig hantera, alltid samma oro, frustration å katastroftankar!

Jag har en väninna som har PCO som aldrig får en FAST glad gubbe. Om det kan vara svaret på din fråga? Kan ingenting om PCO! :/
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö