• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sia123

Hej

Tagit en pause här men är nu tillbaka.

Fick i veckan ut 3 ägg (har jättedålig äggproduktion) men inget klarade att bli befruktat :(.

Detta var vår 4'e IVF.

Nån mer här med dålig äggproduktion o tips på medicinering?

Funderar på om det är lönt att göra nya försök. Så deppigt. Är det äggdonation som gäller för oss:(. Ja, vad kan man säga....det är ingen lek det här!!

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-08 09:33:33 följande:

Vaknade imorse å kände mig så himla låg å deppig egentligen utan anledning......denna process tar så mkt energi.....

Hoppas ni alla där ute får en bra måndag!

Ligger hemma... Som en död sill på soffan... Ibland känner jag att jag inte har "rätten" att titulera mig som ofrivilligt barnlös... Och det gör mig ännu mer ledsen... Känns som om jag inte riktigt hör hemma någonstans... :( Men jag är lila kärnfrisk som majoriteten av er här inne... Och min man har besvären... Som många av er här inne också har män som har... Ändå känner jag mig felplacerad eftersom min man VALDE att göra sig själv infertil...

Ja, det är väl gravidhormonerna som sätter igång...
  • Millan14

Moolie - det är väl hela situationen som gör en känslig, ledsen å grubblandes.

Tänker att det var inte du som valde att göra honom infertil, men du har valt livet med honom å på så vis blivit ofrivilligt barnlös. Så du har rätt till dina känslor, dina tankar å din upplevelse. I vissa fall, även i vårt, så är den ena parten fungerande (min sambo) å den andre icke fungerande (jag). Den andre får ju liksom hänga på trots att man är fungerande. Nu babblar jag på här, vet inte om jag gör mig förstådd.

Men jag tycker du har rätten att känna som du gör!! Hoppas du mår bättre under dagen.....

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-08 13:04:16 följande:

Moolie - det är väl hela situationen som gör en känslig, ledsen å grubblandes.

Tänker att det var inte du som valde att göra honom infertil, men du har valt livet med honom å på så vis blivit ofrivilligt barnlös. Så du har rätt till dina känslor, dina tankar å din upplevelse. I vissa fall, även i vårt, så är den ena parten fungerande (min sambo) å den andre icke fungerande (jag). Den andre får ju liksom hänga på trots att man är fungerande. Nu babblar jag på här, vet inte om jag gör mig förstådd.

Men jag tycker du har rätten att känna som du gör!! Hoppas du mår bättre under dagen.....

Jag förstår precis vad du menar...! För din man är ju i min sits så att säga... Och det är ju inte bara du som är ofrivilligt barnlös... Det är ju han med... :/ Precis som jag är ofrivilligt barnlös fast min man kanske man kan titulera som frivilligt barnlös... Fast ändå inte...

Sist jag var på ultraljud så såg de två ägg som var redo att släppa. Tyckte att det var värt att berätta för maken, hade han inte gjort sin vasektomi så hade vi kanske fått tvillingar på det försöket istället. ;) Försöker faktiskt se saker från den ljusa sidan...!
  • Millan14

Va skönt/bra att du förstod :)

Det är bra att du försöker det, vissa dagar går de bättre än andra ;)

• Millan14

Sia123 - vad har kliniken sagt om er situation? Hoppas ni hittar en väg som känns rätt för er.....

Leja - hur har de gått för er idag?

• Libra1

Sia123: Nej vad tråkigt. Hur har det gått de andra gångerna? Vad säger läkarna? Förstår om det känns tungt att tänka på äggdonation. Men det är ju verkligen fint att det finns.

Har läst att Melatonin och DHEA kan hjälpa. Melatonin för äggkvalitet och DHEA för reserven. Båda är receptbelagda. Har ingen aning om Nordic skriver ut det. Men du kan j fråga. Googla på det. :)

Anne skriver om det här t ex: anneutane.blogspot.se/2012/12/ambivalens.html

• Gina43

Moolie, jag förstår vad du menar. Infertilitet blir ett gemensamt problem. Och det är helt okej att deppa under behandlingen!

Hoppas att du mår lite bättre nu. Du blev ju gravid på det förra försöket, så ni har förutsättningar att lyckas igen!

• Moolie
    Gina43 skrev 2014-09-08 21:38:42 följande:

Moolie, jag förstår vad du menar. Infertilitet blir ett gemensamt problem. Och det är helt okej att deppa under behandlingen!

Hoppas att du mår lite bättre nu. Du blev ju gravid på det förra försöket, så ni har förutsättningar att lyckas igen!

Tack för de uppmuntrande orden...! :) Nu vill jag bara att det ska snabbspola fram till att kotten börjar sparka eller man kan höra hjärtljud! Ska köpa en sådan monitor där man kan lyssna 3 minuter om dagen. :) Känns som om många kommer vilja lyssna...! :)
  • Sia123

Ja, läkaren sa att det var snopet!.... tja, vad ska man säga.
    Jag har ju dålig äggreserv men har fått fram ett par bra ägg tidigare (som givetvis inte fäste ändå).

Nån annan här som går hos doktor Ann i Malmö?

Libra1: tack för tipsen. Ska kolla detta!!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö