• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Bel skrev 2014-09-01 12:26:22 följande:

Hej!

Gör Nordic IVF i Malmö återföring på helgerna?

Lördagar men inte söndagar! :)
  • Bel
    Moolie skrev 2014-09-01 13:03:17 följande:
    Lördagar men inte söndagar! :)
    Då vet jag. Tack!
  • Millan14

Dåliga befruktnings resultat för oss! Av de 16 de plocka ut, enbart 3 befruktade......hade hoppats på bättre resultat å fler till frysen.....återföring imorgon el torsdag....

2014bebis - spännande att testa ngt nytt!!

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-01 16:55:22 följande:

Dåliga befruktnings resultat för oss! Av de 16 de plocka ut, enbart 3 befruktade......hade hoppats på bättre resultat å fler till frysen.....återföring imorgon el torsdag....

Vi hade 11, en till oss och en till frysen (som jag nu ruvar). Man får vara nöjd med det lilla!!
  • Libra1
    Millan14 skrev 2014-09-01 16:55:22 följande:

Hoppas guldägget finns där. Blir det 1 eller 2 tillbaka?
  • Millan14

Nu ruvar jag på ett embryo! :) va ca ett år sedan sist, så känns nervöst å spännande! Ska försöka vara positiv å hoppas verkligen att den vill stanna där inne. 3-dagars me 10 celler, vet inte om de säger ngn så mkt! Inget till frysen. Td 21/9, så nu väntar en lååååång period innan man får veta....

Jag hade kunnat tänka mig att delta i ngn träff, är det både för primärt barnlösa å sekundärt barnlösa?

• Libra1

Millan14: Grattis till ruvningen. :)

Kul att du vill vara med på träffar. Tyvärr kämpar vi alla med första barnet så vi vill gärna att alla är på samma nivå. Har du egna barn sen innan?

• Millan14

Libra1-ja, vi har en dotter född 2011, kom till via ivf efter 2 års försök å nu är vi inne på syskonförsök, försökt i ca 2 1/2 år. Ok, synd då vet jag....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö