• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Spännande med UL!
    Förstår oron, när man äntligen blir gravid, blir man klart glad, men då startar oron för en massa annat.

Idag för ett år sedan, så tog jag testet efter vår förra ivf som visade på att jag va gravid. Ca 2 v senare, missfall.
    Rd 11 idag, har för mig att jag brukar börja blöda typ här. 2 v sedan ÄP idag. Känner inte att mensen skulle vara på g men känner mig inte gravid heller. Nervösa dagar! Vill bara veta!! Vet inte när man skulle kunna testa, inte td förrän nästa sönd....

• Sindyrella1983

Jag väntar på att mensen ska komma, enligt mina beräkningar ska den komma någon gång från imorgon till tisdag. Och då är det dags för sprutor

• Moolie

Jag testade positivt redan på RD 5! :) Så man KAN ju testa.... Även om man kanske inte ska lita på ett negativt test förrän mensen kommer! :)

Jag känner mig gravid som TUSAN! Ont i livmodern, ont i magen, illamående osv. Vill vara ha den 3/10 överstökad! ;)

• Millan14

Funderar starkt på att tjuvtesta, rd 12 idag. Börjar känna lite ont i magen men har svårt att avgöra om de e ev mensvärk el annan värk. Känt mig lite illamående, men jag har inbillat mig förr. Så länge jag inte vet så lever hoppet, men jag tycker samtidigt ovissheten är jobbig. Min sambo tycker vi ska vänta me att testa...

Skönt att du känner dig gravid, Moolie! Å skönt me tydliga tecken!

• Millan14

Jag igen....
    Känt mig positivt inställd idag å tänkt att de kanske gått vägen. Inte mer ont, bara lite små illamående, som lätt bakfylla. Men nu har de börjat komma lite färgade flytningar, ljusa (blir väl de av lutinus, hade väl varit mörkare om man inte tagit det). Så antar att de e kört för denna gången. Vet att de inte måste betyda ngt, men får alltid färgade flytningar innan mens.
    Känner mig uppgiven......

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-14 16:05:21 följande:

Jag igen....

Känt mig positivt inställd idag å tänkt att de kanske gått vägen. Inte mer ont, bara lite små illamående, som lätt bakfylla. Men nu har de börjat komma lite färgade flytningar, ljusa (blir väl de av lutinus, hade väl varit mörkare om man inte tagit det). Så antar att de e kört för denna gången. Vet att de inte måste betyda ngt, men får alltid färgade flytningar innan mens.

Känner mig uppgiven......

Tänk på att så många som 30% av alla gravida fortsätter blöda!! Så testa du på även om man inte ska ha FÖR höga förväntningar...!!
  • 2014bebis

Millan14, förstår hur du känner dig men försök hålla modet uppe.
    Sindyrella1983. Hoppas din mens är igång så du får starta nu!
    Moolie, grattis till pluset!!

Själv har jag tagit mina sprutor i 7dagar. Testar Elonva denna gång och ska på VUL idag. Hoppas att där finns några äggblåsor. Tycker det blir tuffare för varje gång man går igenom behandlingen. Känner mig så nedstämd. Det måste bara gå vägen denna gång. Vet inte hur jag ska orka allt detta en 8:e gång =(

• Sindyrella1983

Ja idag på morgonen kom mensen Glad Tänk att man kan bli så glad för det!
    Så nu har jag pratat in på telefonsvararen på Nordic och väntar på att dom ska ringa tillbaka så att jag får bekräftat att vi kan starta med sprutor imorgon.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö