• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • ITM

Leja stort grattis!
    2014bebis håller tummarna för guldägget finns där!
    Trevlig helg!!!

• MissKS

Grattis Leja!!

Tack tjejer för omtanken! Jag har läst här varje kväll men inte orkat svara förrän ikväll. Nu tror jag att det är "över". Det har varit en jobbig process. Fick Cytotec i två omgångar på sjukhuset i torsdags, men kroppen reagerade inte. Så jag skickades hem med beskedet att missfallet förhoppningvis skulle komma inom 72 timmar, att jag skulle blöda som en dubbel mens och att smärtan inte skulle vara värre en rejäl mensvärk. Hinnsäcken skulle inte märkas av. FY FAN vad osann den informationen var. Jag anade det innan eftersom jag har tre vänner som haft tråkiga erfarenheter av Cytotec och dessutom har man ju läst lite här på FL om hur jobbigt det kan vara. I förrgår kom hinnsäcken ut i krystvärkar, ca 2 cm stor (som på VUL). Det gick inte att förväxla den med något annat. Jag såg var det var. Sen trodde jag att det värsta var gjort. Men igår fick jag extremt ont, rejält värkarbete men utan paus mellan värkarna. Panik-ont! Ett par timmar senare kommer det ut en stor klump, jag gissar moderkakan, stor som en clementin. Idag har jag pratat med KK och de sa att det sannolikt var moderkakan. VARFÖR berättar de inte att det kan bli såhär? Extremt obehaglig upplevelse som jag aldrig kommer att komma över....

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Libra1

Vad hemskt att de bara skickade hem dig. Jag hade så ont så jag fick morfin. Då skulle jag ändå skrapas. Man måste stå på sig och be om Citodon i såna här situationer. Kanske inget man tänker på just då. De som säger att det inte gör ont har aldrig varit med om Cytotec. Det är fruktansvärt. Så ledsen för din skull. Många kramar

• Sindyrella1983

MissKS - Usch, hemskt att behöva gå igenom det, beklagar!

Här går det framåt sprutorna. Tar som vanligt ikväll och sedan är det dags för ultraljud imorgon och mäta äggblåsorna. Känner inte så mycket i magen, lite småsvullen emellanåt. Men däremot sååå trött! Somnar lätt vid 21-tiden om jag inte tvingar mig själv att vara vaken. Kan inte komma ihåg att jag blivit så trött av Puregon innan.

• 2014bebis

MissKS är verkligen ledsen för din skull. Så fruktansvärt att behöva gå igenom något sådant. Stor kram till dig

Idag fick jag ett toppen embryo tillbaka så nu är jag ruvare igen. Tyvärr fanns där bara ett som var tillräckligt bra att återföra. De andra 2 skulle odlas vidare för att ev återföras på onsdag. Hoppas verkligen jag får ett bra embryo till. Väldigt länge till td 8/10.

• Leja

MissKS, blir så ledsen när jag läser vad du fått gå igenom. Jag känner så med dig... vet att det finns inget att säga som gör det bättre, men förhoppningsvis är det över nu som du sa... många kramar

2014bebis, men så spännande! Håller alla tummar att det embryot blir till vad ni önskar.. kram

Jag testade idag igen, fick starkare utslag vilket känns skönt på nåt vis. Dock har jag en del mensvärk som jag inte tycker om, men kanske är det normalt. Livrädd för blödning.

• 2014bebis

Vad skönt Leja, hoppas det håller i sig nu. Håller tummarna och tack för tummarna från dig. Kram

Är så nervös inför imorgon om där finns en blasto kvar till oss för återföring. Vill så himla gärna få tillbaka ett till embryo imorgon.

• Libra1

Sindyrella: Hoppas VUL gick bra idag.

2014bebis: Grattis till ruvningen. Sätter de tillbaka ytterligare ett embryo senare? Har jag aldrig hört talas om.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-09-23 23:29:43 följande:

Sindyrella: Hoppas VUL gick bra idag.

2014bebis: Grattis till ruvningen. Sätter de tillbaka ytterligare ett embryo senare? Har jag aldrig hört talas om.

Jag har inte heller hört om det tidigare men jag var inte sen att tacka Ja nä jag fick chansen. Hoppas bara att där finns en blasto idag att få tillbaka.

Hur går det för dig Lira? Är det operationsdagen snart så du får starta din behandling?
  • Moolie
    Leja skrev 2014-09-23 19:31:21 följande:

MissKS, blir så ledsen när jag läser vad du fått gå igenom. Jag känner så med dig... vet att det finns inget att säga som gör det bättre, men förhoppningsvis är det över nu som du sa... många kramar

2014bebis, men så spännande! Håller alla tummar att det embryot blir till vad ni önskar.. kram

Jag testade idag igen, fick starkare utslag vilket känns skönt på nåt vis. Dock har jag en del mensvärk som jag inte tycker om, men kanske är det normalt. Livrädd för blödning.

På mig kändes det som knivhugg i magen. Så jag hoppas det går bra för dig med! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö