• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983

Jag vet inte hur många som blivit befruktade. Dom har inte ringt. Fick du ringa själv eller ringde dom? Dom sa igår att dom ringer på torsdag och meddelar tid för återföring på lördag.

• mom2015

Så nordic ivf har återföring på helgen? Det har inte vår klinik, vilket ibland inneburit att det inte gått att frysa eller odla till blastocys (5 dgr). Verkligen positivt.

Ja nordic ivf blir kanske vår nästa klinik om vi väljer att fortsätta våra försök mot syskon.

• Moolie
    mom2015 skrev 2014-09-30 17:49:32 följande:

Så nordic ivf har återföring på helgen? Det har inte vår klinik, vilket ibland inneburit att det inte gått att frysa eller odla till blastocys (5 dgr). Verkligen positivt.

Ja nordic ivf blir kanske vår nästa klinik om vi väljer att fortsätta våra försök mot syskon.

Vi gjorde vår senaste återföring på en lördag. :)
  • Barfota4

Jag har följt tråden sedan den startade men inte varit så aktiv. Grattis till er som blivit gravida! Och jag lider med er som inte har lyckats än.

Någon får gärna lägga till mig i listan, jag har gjort ett färskförsök och väntar på ny behandling.

Jag har en fråga också. Pia såg att jag hade lite kalk i livmodern, som vita fält på ultraljudsskärmen. Hon sa inget om det, men när jag försöker hitta något om detta, så står det att det kan leda till infertilitet. Är det någon här som har hört talas om detta och vet om det är något att bry sig om?

• Libra1

Välkommen hit Barfota4. Jag uppdaterar listan. :)
    Har aldrig hört talas om kalk tyvärr. Hoppas att det inte ska vara något problem.

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    15 aug - Millan14
    8 sept - 2014bebis
    ca 17 september - Sindyrella1983
    Vecka 44 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    19 sept - 2014Bebis
    29 sept - Sindyrella1983
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    24 aug - Moolie

Plus Testdag:
    21 sep - Millan14
    8 okt - 2014 Bebis

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 - 3 färskförsök (ska påbörja 4:e)
    2014bebis- 6 färsk (påbörjat nr 7)
    Barfota4 - 1

• Daffe07

Jag är ny här och förstår inte riktigt hur det funkar :) Jag hår hos Nordic i Malmö och har gjort en behandling som tyvärr inte leder till återföring :( Måste man bli läggas till i gruppen?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö