• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Daffe: Vad tråkigt att det inte blev någon återföring. :(

Listan är mest till för att vi ska kunna ha koll på varandra var vi är i behandlingarna. Jag kan lägga till dig om du vill. Har du gjort ett försök totalt eller gått någon annanstans tidigare?

Kram till dig!

• 2014bebis

Hej tjejer!

Är i valet och kvalet om jag ska testa imorgon på rd11. Känner absolut ingenting och undrar om det är kört. Ni som lyckats bli gravida, på vilken Rd dag har ni fått plus?

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-01 18:29:27 följande:

Hej tjejer!

Är i valet och kvalet om jag ska testa imorgon på rd11. Känner absolut ingenting och undrar om det är kört. Ni som lyckats bli gravida, på vilken Rd dag har ni fått plus?

RD 5. :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-01 19:31:39 följande:

Oh, tidigt var det med en blastocyst?

Japp! :) Och än så länge har vi fått behålla. Förra gången var med ett två eller tredagars och då var det på dag 8/9/10 kanske. Någonstans där...! :)
  • Millan14

Hej!

Tbx efter en liten paus, behövs ibland...
    Lycka till alla ni som precis startat ny behandling, är nära ÄP el som ruvar!

Själv så kör vi igång me nästa behandling vid nästa mens, om 2-3 v. Ska testa korta protokollet nu, enligt kliniken så va de den vanligaste formen av behandling numera. Men de har jag missat, trodde faktiskt det långa protokollet va det som användes mest. Men nu ska vi iaf köra korta. Samt att vi ska få hjälp me befruktningen å köra icsi ist. Sist fick de ut 16 ägg men bara typ 3 som befruktades, så vi får lite hjälp på traven.

Hoppas detta ska ge oss en bättre chans att lyckas!
    Ha en fin torsdag!

• 2014bebis

Testade idag rd 11 och det var negativt Gråter får väl vänta tills td på onsdag. Vid alla tidigare försök har jag fått mens 15 dagar efter äp så det är på lördag. Bara att vänta och se.

Välkommen tillbaka Millan14!!
    Härligt att höra att ni snart kör igång igen. När vi gick på RMC var det bara långa protokollet som var aktuellt för oss. vi ville testa korta en gång men fick inte. Sen bytade vi efter våra landstingsförsök till Nordic och där föreslog Pia direkt det korta. Måste säga att det är så mycket skönare med korta och få slippa den hemska nässprayen.
    Stort lycka till!

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-02 07:04:15 följande:

Testade idag rd 11 och det var negativt  får väl vänta tills td på onsdag. Vid alla tidigare försök har jag fått mens 15 dagar efter äp så det är på lördag. Bara att vänta och se.

Välkommen tillbaka Millan14!!

Härligt att höra att ni snart kör igång igen. När vi gick på RMC var det bara långa protokollet som var aktuellt för oss. vi ville testa korta en gång men fick inte. Sen bytade vi efter våra landstingsförsök till Nordic och där föreslog Pia direkt det korta. Måste säga att det är så mycket skönare med korta och få slippa den hemska nässprayen.

Stort lycka till!

Fy så tråkigt!! :((
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö