• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

83Bergkvist, välkommen hit!

Sindyrella, vad bra med 10, håller tummarna för att allt går som det ska och att du får bli ruvare på lördag =)

Här känns det som jag deppar ihop totalt. Rd 8 med 3-dagars och jag känner inget alls. Verkligen ingenting. Vet att det är tidigt egentligen.  Börjar tvivla på denna gången också men jag vet verkligen inte hur jag skulle kunna starta en 8:e gång med sprutor och allt igen. Hoppet börjar lämna mig och det känns som om jag ger upp. Önska bara att jag kunde känna något litet graviditetssymptom som kunde ge mig lite hopp =(.
    Förlåt för mitt tråkiga inlägg. Hoppas ni andra här mår bättre!
    Kram på er!

• mom2015

Jag går på en annan klinik i malmö, och vårt sista paketköp är slut efter denna behandlingen. Vi har sneglat lite på nordic ivf i malmö.

Hur upplever ni dem? Känner ni att de anpassar behandlingar efter era förutsättningar och er historia? Eller upplever ni löpande band?

• 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-09-29 19:21:02 följande:

Jag går på en annan klinik i malmö, och vårt sista paketköp är slut efter denna behandlingen. Vi har sneglat lite på nordic ivf i malmö.

Hur upplever ni dem? Känner ni att de anpassar behandlingar efter era förutsättningar och er historia? Eller upplever ni löpande band?

Nu är jag ju helt ny på det här men jag har varit väldigt positivt överraskad över Nordic ivf. Jag känner att de tar alla våra frågor på stort allvar, de svarar alltid direkt när man ringer, aldrig någon väntetid. Jag gillar även att de har varit väldigt positiva hela tiden och lugnar mig som varit orolig.
    Sköterskorna är fantastiska, de lyssnar, pratar, klappar och lugnar. Framförallt under äggplocket som jag upplevde lite obehagligt.
    Jag har inte upplevt löpande band. Otroligt lugnt och behagligt ställe, man träffar max en eller två andra i väntrummet. När jag ringde och hade en fråga kring min sprutstart räckte det med att jag sa mitt namn så visste sköterskan direkt mitt fall och vem jag var, när jag skulle börja ta sprutorna, min dos och så vidare.
    Jag är mycket nöjd hittills.

• Libra1

83bergkvist: Välkommen hit och lycka till. :)

mom2015: Nordic IVF är jättebra. Vi är så nöjda att vi valde denna kliniken. Känns inte alls som löpande band. Både sköterskor och läkare lyssnar ordentligt och det går att diskutera. Ett extra plus är att de vet vem man är när man ringer. Inga problem att få tag på dem om det skulle vara något.

• Moolie
    mom2015 skrev 2014-09-29 19:21:02 följande:

Nordic har gett mig den upplevelsen jag vill ha av svensk sjukvård! :) De ringer och frågar hur man mår, de för bra anteckningar och kommer ihåg vem man är när man ringer.

Behandlingarna frågar de alltid innan vad man tänkt eller önskat.

Pia och Eva är helt underbara även om pia kan verka lite hård så är hon helt fantastisk! :)
  • Libra1

Min cykel är ovanligt lång nu för tiden så sätter bara vecka så länge. Uppdaterar listan! :)

Ca en månad kvar till sprutstart. En vecka till operation. Snart kan jag börja leva igen!!! :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    15 aug - Millan14
    8 sept - 2014bebis
    ca 17 september - Sindyrella1983
    Vecka 44 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    19 sept - 2014Bebis
    29 sept - Sindyrella1983
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    24 aug - Moolie

Plus Testdag:
    21 sep - Millan14
    8 okt - 2014 Bebis

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 - 3 färskförsök (ska påbörja 4:e)
    2014bebis- 6 färsk (påbörjat nr 7)

• Daffe07

Ja tyvärr bara ett.. Känns lite jobbigt. Dom ringer imorgon och säger om vi ska åka eller inte..

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö