• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 83bergkvist

Hej på er alla!
    Igår ringde jag Nordic ivf för att bekräfta min graviditet. Känns fantastiskt och de blev så glada för vår skull. Fick inte ultraljud förrän den 7 jan då jag är i v 9 (8+9).
    Ska försöka slappna av under julen och njuta men det är lite svårt.
    Fick igår dessutom redan på att min svägerska är gravid och ligger precis i samma vecka som mig. Hon har haft 4 missfall och är 42 år så jag känner att detta är månaden då det händer :)
    Hoppas det går bra för alla er ruvare och alla plussare och att ni får en riktigt god jul!
    Kram på er.

• mom2015

83Bergkvist, gu va roligt! Speciellt om det går vägen även för svägerskan, då får ni kusiner som kan följas åt!

Om du verkligen verkligen vill ha ett VUL tidigare så går det kanske att ornda via primärvården? Tror inte man ser hjärtslag innan vecka 7 (?).

Något som vi aldrig gjorde var 3D ultraljud. Det är en av mina vänner som gjort det, de fick en film med sig hem. Superhäftigt eftersom man ser alla detaljer så mycket bättre.

• 2014bebis

83bergkvist, vad roligt! Känns som en evighet tills vul men som du säger får vi ta och försöka slappna av så blir allt bra. Önskar dig också en riktigt God Jul! Kram

Mom2015 hur mår du? 3D ultraljud verkar ju fantastiskt, det måste jag göra om allt går vägen.

Tack Libra1, hur mår du?

• 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-12-11 09:27:12 följande:

83Bergkvist, gu va roligt! Speciellt om det går vägen även för svägerskan, då får ni kusiner som kan följas åt!

Om du verkligen verkligen vill ha ett VUL tidigare så går det kanske att ornda via primärvården? Tror inte man ser hjärtslag innan vecka 7 (?).

Något som vi aldrig gjorde var 3D ultraljud. Det är en av mina vänner som gjort det, de fick en film med sig hem. Superhäftigt eftersom man ser alla detaljer så mycket bättre.

Tack! Ja, jag får se hur jag gör men det lutar åt att jag väntar.

3D ultraljud hade varit häftigt!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-12 07:27:45 följande:

83bergkvist, vad roligt! Känns som en evighet tills vul men som du säger får vi ta och försöka slappna av så blir allt bra. Önskar dig också en riktigt God Jul! Kram

Mom2015 hur mår du? 3D ultraljud verkar ju fantastiskt, det måste jag göra om allt går vägen.

Tack Libra1, hur mår du?

Ja, fast det ska nog gå bra när man är ledig och kan strosa lugnt hemma bara :)

God Jul till dig också!
  • mom2012

Tack jag mår bra. Ruvardag 7 idag och 4 dgr tills beräknad mens. Försöker hålla mig sysselsatt och tyckerytiden har gått ganska snabbt denna gång. Kände ett hugg i magen en kväll och ni tycker jag det spänner och stramar i magen. Ömma bröst. Men allt det där är nog lutinus som spökar tror jag :)

• 2014bebis
    mom2012 skrev 2014-12-12 15:21:36 följande:

Tack jag mår bra. Ruvardag 7 idag och 4 dgr tills beräknad mens. Försöker hålla mig sysselsatt och tyckerytiden har gått ganska snabbt denna gång. Kände ett hugg i magen en kväll och ni tycker jag det spänner och stramar i magen. Ömma bröst. Men allt det där är nog lutinus som spökar tror jag :)

Vi hoppas att det är gravid symtom!!
  • 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-12 15:21:36 följande:

Hoppas, hoppas att det är gravidsymptom!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö