• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 83bergkvist
    Gina43 skrev 2014-12-23 22:42:23 följande:
    Jag hade insättning den 26/11 förra året och VUL 7/1 i år. Hade också femdagars och det blev en liten son i somras. Vilket sammanträffande kring datumen! Hoppas att det går bra i januari och att ni får se ett litet pickande hjärta!
    Åh vad konstigt och underbart att höra. Vilken dag föddes han?
  • Gina43

BF var 13 augusti men han kom tidigt och blev ett litet julibarn istället! Pojken kom ut med buller och bång genom KS (hade helst fött vaginalt).

Funderar på lämplig tidpunkt att sätta igång med FET, om vi nu gör det redan nästa år. Vi har två fina 6-dagars i frysen. Hoppas att det kan bli syskon av något av dem! Man vet ju aldrig, men hoppet är fritt! Jag har tydligen fin äggreserv, men jag är inte purung längre och känner mig stressad på grund av åldern. Vi ska ha ny kontakt med kliniken i januari.

Ett litet tillägg: Vi är ju inte vid Malmökliniken, men det verkar i stort vara samma personal. Känner igen namnen!

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-30 10:05:54 följande:

83bergkvist Hur mår du?

Jag mår illa konstant men inte kräkts än. Jag känner mig verkligen gravid :)
    Hur mår du?
  • 2014bebis
    83bergkvist skrev 2015-01-01 13:38:44 följande:

Jag mår illa konstant men inte kräkts än. Jag känner mig verkligen gravid :)

Hur mår du?

Skönt att du känner dig gravid.

Här har illamåendet har släppt och känner inte så jätte mycket. Brösten är ömma annars inget. Intalar mig att allt är bra ändå. Letar mödravård nu och hoppas kunna få ultraljud ganska snart igen.

Gott nytt år till er alla!
  • Barfota4

Jag vill börja med att gratulera alla som blivit gravida!!! Vi har laddat sedan vårt förra försök i april för att köra nästa försök nu i januari. Men så blev vi dunderförkylda i mellandagarna och snuvan hänger fortfarande kvar. Tror ni att spermier och ägg kan vara påverkade? Jag har för mig att jag har läst att feber kan förstöra spermierna, men ingen av oss har hög feber. Jag ska börja med sprutorna på lördag.

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2015-01-01 21:33:33 följande:
    Skönt att du känner dig gravid.

Här har illamåendet har släppt och känner inte så jätte mycket. Brösten är ömma annars inget. Intalar mig att allt är bra ändå. Letar mödravård nu och hoppas kunna få ultraljud ganska snart igen.

Gott nytt år till er alla!
    Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 8 (7+4), ultraljud på onsdag :)
    Jag har fått mitt första besök hos barnmorska den 15 januari och första ultraljud den 25 feb. Letar du mödravård i Malmö?
  • 2014bebis
    83bergkvist skrev 2015-01-02 08:23:10 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 8 (7+4), ultraljud på onsdag :)

Jag har fått mitt första besök hos barnmorska den 15 januari och första ultraljud den 25 feb. Letar du mödravård i Malmö?

Jag är i v 9(8+6)

Fick en tid nu i Lund 19/1 hoppas få ultraljud strax efter det. Får väl tjata lite extra.

Vad spännande med ultraljud på onsdag. Stort lycka till!!

Barfota4, tror inte det är någon fara om ni inte har feber nu. Stort lycka till med detta försöket.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö