• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-01 16:19:27 följande:

83bergkvist hade du 2 dgs eller 5 dgrs odlat embryo? Har du testat så att ovitrellen inte sitter i efter äggplock mm så det inte är det som luras? Det gör alltid jag, ca dgr 3-4. Då vet jag att om jag får etr plus är det iaf ovitrellen. Håller tummarna!!!

Jag satte in ett 5-dagars. Jag gör ostimulerat FET så inga mediciner eller ägglossningssprutor denna gången som spökar. Pia sa faktiskt att hon hade mer hopp för mig denna gången på grund av att min slemhinna är naturligt tjock, även om Lutinus fungerar bra så sa hon att en naturlig alltid är bättre så jag hoppas på det :)

Håller alla tummar för dig!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-01 16:17:41 följande:
    Grattis!! Hoppas det håller i sig. Håller tummarna för dig.

Tack snälla. Jag har inte vågat testa ännu, klarar inte av att få negativt. Kanske att jag vågar imorgon på rd10.
    Håller alla tummar för oss båda!
  • Gina43
    amygdala skrev 2014-11-29 17:37:44 följande:

Hej hej :) ursäkta att jag hoppar in i denna tråden men är ny här! Har just fått mitt omslag på stickan ska göra fet i ostimulerad cycel men vet inte vart jag ska höra av mej har tappat bort journummret

och lämnat medelanden på telefonsvararen. Är det möjligen någon som har journummret jag går på nordic i gbg

Hej, gissar att du redan fått tag i Nordic Gbg. Det går också att maila dem på deras under behandling-mail - man får snabba svar.

Nordic Gbg är jätteduktiga! Jag fick en liten son i somras (visserligen med en del komplikationer). Har två fina blasto i frysen för framtida syskonförsök.
  • Millan14

Tack för alla grattis hälsningar! Känns underbart å skrämmande på samma gång!

Vi körde korta protokollet denna gången, brukar köra det långa. Vi fick verkligen guldägget tillbaka. Inga till frysen, ett tillbaka. Ett fint 8 celligt, åter på dag 3.

Önskar er alla lycka till, håller mina tummar för er allihop!!

• mom2012

Men om det inte var en stimulerad återföring ja då är det ju inga tvivel 83 bergkvist! :) Grattis!!! Grattis!!

• 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-02 07:00:19 följande:

Men om det inte var en stimulerad återföring ja då är det ju inga tvivel 83 bergkvist! :) Grattis!!! Grattis!!

Nej, jag vet!! Men jag vågar inte riktigt tro på det förrän jag får plus på testdagen och kan ringa Nordic :) Hela 8 dagar kvar..
    Ni som har satt in frysta blastocyster, var era också lite ihopsjukna?
    Vet inte om bilden fungerar?

• 2014bebis

Min såg också ut så där, nästan lite skrumpen.

Har sån ångest idag, väldiga menssmärtor och det känns att den är på gång.

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-02 09:15:58 följande:

Min såg också ut så där, nästan lite skrumpen.

Har sån ångest idag, väldiga menssmärtor och det känns att den är på gång.

Hoppas inte den är på gång, hoppas det är växtvärk.
    Du har inte vågat testa?
  • mom2012

Hur fick du bilden på ert embryo? Jättefint!

Då var äggplocket klart. Sjukt nervös.....10 äggblåsor men "bara" 5 ägg. Så nu gäller det att de är mogna, befruktas och delar sig. Sist blev det ingen återföring och det hoppas jag att jag slipper denna gång. Mycket som ska klaffa.

• 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-02 12:39:40 följande:

Hur fick du bilden på ert embryo? Jättefint!

Då var äggplocket klart. Sjukt nervös.....10 äggblåsor men "bara" 5 ägg. Så nu gäller det att de är mogna, befruktas och delar sig. Sist blev det ingen återföring och det hoppas jag att jag slipper denna gång. Mycket som ska klaffa.

Min man tog en bild på skärmen vid insättningen. Tycker det är kul att ha :)

Men 5 ägg är ju ändå bra, hoppas lilla guldägget finns där och att allt fungerar nu i dagarna.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö