• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    83bergkvist skrev 2015-01-07 22:48:53 följande:

Det är ju helt otroligt. Kan knappt tänka mig in i den situationen än. Är lite nervös då vi bestämt oss för längesedan att gifta oss den 10 juli. Jag kommer vara stooor :) Vilket datum kom han nu?

Härligt med sommarbröllop! Fast det blir kanske ingen bröllopsresa då? I juli hade jag en jättefin rund mage!

Jag har dragit mig för att svara på din fråga. Min son kom ju tidigare än väntat (i mitten av juli) men jag väljer att inte berätta detaljer om det här och nu! Nu ska ni glädjas inför ER graviditetsresa, inte oroa er för komplikationer!
  • Gina43

Jaha, ser ju att du redan skrivit om bröllopsresan i inlägget ovan! Det låter spännande!

• 83bergkvist
    Gina43 skrev 2015-01-08 16:24:47 följande:
    Härligt med sommarbröllop! Fast det blir kanske ingen bröllopsresa då? I juli hade jag en jättefin rund mage!

Jag har dragit mig för att svara på din fråga. Min son kom ju tidigare än väntat (i mitten av juli) men jag väljer att inte berätta detaljer om det här och nu! Nu ska ni glädjas inför ER graviditetsresa, inte oroa er för komplikationer!
    Jag förstår det. Vi får hoppas att vi inte följer varandra åt på allt då :)
  • 83bergkvist
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-08 19:24:26 följande:

Åh gifta sig är sååå kul vi gifte oss i somras och det var helt fantastiskt! ???

Åh ja jag längtar. Vi ska gifta oss vid vårt sommarställe uppe i Norrland, ska bli så mysigt med endast familjen där. Detta året blir förhoppningsvis det bästa någonsin :)
  • mom2012

Tänker på dig Libra. Skönt du får hjälp. Kram!

Det är tufft....

vi ska ha samtal med kliniken nästa vecka och ta beslut om ev nästa försök. Får se vad de säger. Vi får ju fram ägg och så än så länge och jag är inte redo att ge upp ännu.... men någon gång måste man kanske ta det beslutet. Hoppas jag slipper ta det beslutet. Sätter allt hopp til ett ev nästa försök. Samlar kraft till det.

• 2014bebis
    mom2012 skrev 2015-01-11 17:58:24 följande:

Tänker på dig Libra. Skönt du får hjälp. Kram!

Det är tufft....

vi ska ha samtal med kliniken nästa vecka och ta beslut om ev nästa försök. Får se vad de säger. Vi får ju fram ägg och så än så länge och jag är inte redo att ge upp ännu.... men någon gång måste man kanske ta det beslutet. Hoppas jag slipper ta det beslutet. Sätter allt hopp til ett ev nästa försök. Samlar kraft till det.

Usch ja det beslutet är fruktansvärt. Vi hade tagit det ock skulle gå vidare med äggdonation men så hade vi en liten fryst blastocyst som var sista chansen. Och det tog sig så när man minst anar det kan det hända. Håller tummarna att det även ska hända för dig. Styrke kram till dig!
  • mom2012

Ja hoppet är kvar här, om än litet nu.... jag får fram ägg ännu och så länge det finns ägg ger vi inte upp. Kliniken är dock mer tveksam och ville väl avråda oss nu kände jag. Vi borde blivit gravida på våra 6-7 syskonförsök menar de. Men.....ett friskt par kan ju försöka 1-1,5 år utan att det är ngt fel. Så....vi närmar oss väl vägs ände men inte ännu! :)

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-18 16:09:35 följande:

Om 1-1,5 vecka är det dags för sprutor har beställt hem alla recept så dom ligger på apoteket och väntar

Vad skönt att köra igång igen. Jag börjar snart bli redo igen känner jag. Men vi väntar till mars/april. Skönt med lite paus. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö