• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-01-18 16:50:57 följande:

Vad skönt att köra igång igen. Jag börjar snart bli redo igen känner jag. Men vi väntar till mars/april. Skönt med lite paus. :)

Ja man behöver pauser emellanåt. Jag har fått konstaterat att jag har panikångest, det beror på allt jobbigt. Har fått Oxascand som jag kan ta om jag får attacker. Men jag vill inte gärna ta dom eftersom jag är rädd att det påverkar ivf:en.
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-18 21:44:38 följande:
    Ja man behöver pauser emellanåt. Jag har fått konstaterat att jag har panikångest, det beror på allt jobbigt. Har fått Oxascand som jag kan ta om jag får attacker. Men jag vill inte gärna ta dom eftersom jag är rädd att det påverkar ivf:en.
    Vad bra att du fått något riktigt att ta. Till mig skriver de bara ut Atarax, Theralen och Lergigan. Får brottas med ångesten själv. Känns inte så kul. Det är nog ingen fara att ta. Huvudsaken är att du mår bra. Jag har börjat med antidepp.
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-01-20 07:01:53 följande:

Vad bra att du fått något riktigt att ta. Till mig skriver de bara ut Atarax, Theralen och Lergigan. Får brottas med ångesten själv. Känns inte så kul. Det är nog ingen fara att ta. Huvudsaken är att du mår bra. Jag har börjat med antidepp.

Ja jag vet att det är det viktigaste, men jag har lite svårt att acceptera att jag inte alltid mår bra. Men nästa vecka är det dags för sprutor igen ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.
  • mom2012

Cindyrella då följs vi nästan åt även denna gång. Tog första sprutan igår :)

• mom2012

Spännande! Vad får du denna behandling?

Äter du några kosttillskott eller vitaminer?

Alltid spännande att jämföra....

• Libra1

Någon som fått kollat sin livmoder med koksaltlösning? Jag ska få göra det snart för att se om det är endometrios eller ett myom som växer där. Hittar de något så kanske jag ska få göra en hysteroskopi. Spännande och läskigt på samma gång.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-01-23 11:44:22 följande:

Någon som fått kollat sin livmoder med koksaltlösning? Jag ska få göra det snart för att se om det är endometrios eller ett myom som växer där. Hittar de något så kanske jag ska få göra en hysteroskopi. Spännande och läskigt på samma gång.

Jag fick gjort det på Nordic, det syntes inget konstigt på mig så därför fick jag aldrig remiss till hysteroskopi. Gjorde inte ont var lite obehagligt bara. Jätte bra att man kan göra det som första koll.

Lycka till!
  • Libra1
    2014bebis skrev 2015-01-23 15:21:04 följande:
    Jag fick gjort det på Nordic, det syntes inget konstigt på mig så därför fick jag aldrig remiss till hysteroskopi. Gjorde inte ont var lite obehagligt bara. Jätte bra att man kan göra det som första koll.

Lycka till!
    Jag har tydligen något i livmoderväggen. Men inget som stör. Men vill ändå kolla upp. Skönt att det inte gör ont. Fick tips om att ta smärtstillande innan av sköterskan. Behövs inte det?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö