• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-01-26 16:00:08 följande:

Jag testade korta protokollet förra gången, 9 äggblåsor, 5 ägg ut. Vi trodde väl ungf samma resultat denna gång med korta.

Men långa har jag fått ut fler ägg.....

Är det inte bättre att köra långa om man har endometrios? Jag ska göra det nästa gång då vi är rädda att det stör.
  • mom2012

Jo långa är bättre sa doktorn idag. Mkt pengar på att experimentera. Vi borde nog kört långa, med facit i hand.

• mom2012

Libra1 jag har.också gjort undersökningen av livnoder och äggledare 2 ggr. Det gör inte ont, men 1a ggr hade jag ej passage i äggledare så det sprängde och gnagde. Han skulle just avbryta när "proppen" släppte och det blev passage. Gång nr2 kände jag ingenting. Men det är så olika hur känslig man är. Idag klarade jag knappt av vul pga all endo på ena äggstocken.....

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-01-26 21:17:21 följande:

Libra1 jag har.också gjort undersökningen av livnoder och äggledare 2 ggr. Det gör inte ont, men 1a ggr hade jag ej passage i äggledare så det sprängde och gnagde. Han skulle just avbryta när "proppen" släppte och det blev passage. Gång nr2 kände jag ingenting. Men det är så olika hur känslig man är. Idag klarade jag knappt av vul pga all endo på ena äggstocken.....

Usch! Denna smärta. Jag får också ont av VUL.

Tack för tips om undersökningen. Tror jag tar en Citodon innan.
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-29 22:53:10 följande:

Imorgon är det äntligen dags för sprutor igen smile1.gif som jag har längtat! !!

Hurra! Ett stort lycka till! :)
  • 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-29 22:53:10 följande:

Imorgon är det äntligen dags för sprutor igen som jag har längtat! !!

Lycka till!!
  • Libra1
    2014bebis skrev 2015-01-30 13:35:47 följande:

Libra1, gick din undersökning bra?

Ska göra den på tisdag.

Idag sitter jag på gynakuten med extrema menssmärtor. Aj aj! :-/
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö