• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

gina43: Vi har en son född 2012, han blev även till på första försöket vilket inte inte vågar hoppas på denna gången, låter för otroligt.
    Vi har sagt att vi försöker tre gånger sen tar vi paus och ser om och hur vi gör sen. Jag pluggar och han jobbar så vår ekonomi är inte jättebra. Men som sagt vi tar en sak i taget :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sindyrella1983

Oj vad tiden går långsamt! Idag är det två veckor kvar till VUL. Tog ett test imorse för att se hur det står till, och idag visade det "Gravid 3+" så det känns skönt att hormonnivåerna stiger. 
    Igår var vi och handlade och jag satt på huk och tittat på några saker i ett par minuter och när jag reste mig upp så gjorde det riktigt ont i nedre delen av magen, som om allt tryckts ihop och sedan drogs ut. Och höll även på att svimma då reste mig.... 
    Så idag har jag lite ont i magen, känns nästa som träningsvärk. 

• Gina43

MålaMittHjärta: Då är vi nästan i samma båt! Nästa försök känns..tja, som om man inte riktigt tror att det kan gå vägen för att det skulle vara "för tursamt". Vi ska börja med våra 6-dagars som vi har i frysen, så får vi se sedan. Vi ska till kliniken imorgon! Just nu är jag ju föräldraledig och min man jobbar - inte fetaste ekonomin här heller..

Sindyrella1983: Oj, det går framåt! Det kanske är två? Jag fick aldrig några större utslag på testerna med veckoangivelser (och då oroade jag mig för det förstås!).

Vet precis vad du menar med väntan! Jag hade en jul och nyårshelg att sega mig igenom före första VUL:et. Hoppas att det går bra när ni väl kommer dit!

• Sindyrella1983

Gina43: vi förra försöket så fick vi max 2-3 på dom testen så det känns mycket bättredenna gång. Haha ja det finns ju en liten chans att det är två.. Längtar till VUL. Hoppas att där är en iallafall

Jag räknar antal arbetsdagar istället för det känns bättre och helgerna går så fort ändå haha. Så 9 arbetsdagar kvar innan ultraljudet

• Gina43

Vi har varit på kliniken och jag är irriterad och missnöjd. Jovisst, vi är tidigt ute med syskonförsök, men det finns flera skäl till det, min ålder och de komplikationer som vi haft, bland andra. Vi brottas ju potentiellt med andra komplikationer än fertilitet.

Oavsett våra skäl så är det inte klinikens sak att skuldbelägga mig/oss genom att säga att "vi borde njuta av vår son" (som om vi alltså inte skulle göra det - det är väl SJÄLVKLART att vi gör?), som om syskonförsök skulle utesluta det. Det är ju faktiskt FET vi ska göra, inte full IVF med färskförsök och nedreglering med en massa hormonpåslag. Och jag mår bra här hemma under mammaledigheten - vi mår bra alla tre. Jag skulle ju vara långt mer stressad om jag hade hunnit gå tillbaka till jobbet.

Vi ska ju använda våra blastocyster nu, men för eventuellt kommande färskförsök kanske vi väljer en annan klinik.

• Gina43

Jag är fortfarande irriterad! Tror ni att de som blir spontant gravida med syskon inom ett år efter förlossningen (vilket inte är ovanligt) får höra "men ska ni inte njuta av det barn ni fått?"

Så när passeras gränsen för när man får slippa den typen av kommentarer för att man även vill hinna med ett syskon innan loppet är helt kört? Ett år (vi är snart där), 18 mån? 24 mån?

• mom2012

Gina43 jag känner med dig. Va på nordic ivf och fick per telefon rekommendationen att vi skulle sluta försöka ... det gjorde mig så ledsen. Jag tänkte somdig, ok vi hade gjort 6-7 ivf då men ekonomin finns och vem fullt frisk blir gravid på 7 försök? Troligen några lyckliga men en del full fungerande behöver 12 mån på sig innan det blir ett pluss.

Vi fick prata med en annan läkare och efter det var vi gladare. Hon stöttar oss fullt ut i fler försök.

Kan det va ststistik det handlar om?

• Libra1

Varför får ni inte göra fler försök? Låter konstigt. Man betalar ju. Man bestämmer väl själv hur många barn man vill ha och när..?

Idag har jag börjat med Synarela. P-piller fungerade inte för mig, Cerazette. Har börjat blöda och ha ont igen. Dumma endometrios. Blir så trött. Så Synarela ett tag för att sen förhoppningsvis köra igång med ett nytt försök innan sommaren.

När har du ultraljud Sindyrella? Spännande!!! :)

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-21 16:10:16 följande:

Vi har Vul på tisdag smile1.gif Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

Jag ska hålla tummarna superhårt!!! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö