• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-10 17:56:43 följande:

Hormonerna? Så grymt sugen både på.mat och sött.

Man blir det tyvärr. Förra försöket så förbjöd jag mig själv att äta godis. Det var hårt. :-/
  • mom2012

Men oj vad bra! Av 18 ägg borde det ju bli några guldägg som blir blastocyst! Bra "värpt" :) :)

• Gina43

18 - wow! Hoppas att det blir många fina! Keep us posted!

Jag gick också upp i vikt av behandlingen (men skyllde på bröllopsresan). Har nu gått ner allt det och lite till.

Ingen mens i sikte Måste ju ha igång min cykel innan vi kan göra FET? Hade hoppats att det hela skulle komma igång av sig självt, men icke! Hur funkar det, kan man i värsta fall stimulera det? Normalt har jag ju ägglossning och en regelbunden cykel.

• mom2012

Man kan ta en tablett om det inte kommer igång. Jag har gjort det en gång men minns ej vad den hette. Min cykel hade nått dag 43 då.....

• 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-11 15:16:54 följande:

Imorse var det dags för äggplock, 18 ägg blev resultatet!!!!!!

Wow vilket toppen resultat. Grattis. Håller tummarna för guldägget =)
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-02-11 21:24:54 följande:

Man kan ta en tablett om det inte kommer igång. Jag har gjort det en gång men minns ej vad den hette. Min cykel hade nått dag 43 då.....

Tack, vi får se vad kliniken säger. Kanske kan de kika och se hur det är ställt, om jag har äggblåsor. Hoppas att jag slipper Pergotime i alla fall!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö