• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-30 18:19:02 följande:

Det låter verkligen härligt! Synd man inte har en stuga... Vi har sagt vi vill göra nästa försök innan de stänger. Måste finnas tid till både kort och långt protokoll . Med korta protokollet har vi haft ägg (8 ägg) som delar sig långsamt....men fler ägg än vid långa (2 ägg typ ). Blir svårt för läkare att bestämma metod för oss denna gång tror jag.

Jättesvårt! Det kan ju bli så olika från gång till gång också. Vilka sprutor tar du?
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-02 15:24:28 följande:

Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. 
    Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Spännande! Hoppas det ser bra ut på tisdag. Det var ju många äggblåsor. :P
  • mom2012

Uj vad många äggblåsor måla mitt hjärta. Hoppas det går bra.

Libra jag har kört lite olika, gonalf, menopur och elonva. Denna gång blir det långa protokollet med gonalf. Jag går in i behandling direkt efter 3 månader enanton. Det va så smidigt, slipper nässprej! Tar enanton som vanligt och sen 2 v senare sprutstart.

När ska ni planera start? maj?

Ni som tagit amh värde, vad hade ni? Jag hade 15 och är 40. Inte sååå illa eller?

• Sindyrella1983

Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. helt underbara människor som verkligen tog min oro på allvar! Dom räknade ut mig till 9+2 igår och gjorde även ett vul så jag fick se liten. 2,5 cm lång, precis som den ska och hjärtat slog fint! ? den 21e april är det dags för inskrivning och eventuellt gör dom en koll då också så att vi kan gå ut med det officiellt sen.

Så nu njuter jag av att vara gravid och må himla bra!

GLAD PÅSK!

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-02 20:29:22 följande:

Uj vad många äggblåsor måla mitt hjärta. Hoppas det går bra.

Libra jag har kört lite olika, gonalf, menopur och elonva. Denna gång blir det långa protokollet med gonalf. Jag går in i behandling direkt efter 3 månader enanton. Det va så smidigt, slipper nässprej! Tar enanton som vanligt och sen 2 v senare sprutstart.

När ska ni planera start? maj?

Ni som tagit amh värde, vad hade ni? Jag hade 15 och är 40. Inte sååå illa eller?

Låter smidigt ja! Kanske något man borde testa. :)

Jag tror det blir i mitten av juni, precis innan de stänger.

Mitt ligger på 10. 1,4 enligt den andra skalan. Ditt låter bra. :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-03 09:35:19 följande:

Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. helt underbara människor som verkligen tog min oro på allvar! Dom räknade ut mig till 9+2 igår och gjorde även ett vul så jag fick se liten. 2,5 cm lång, precis som den ska och hjärtat slog fint! ? den 21e april är det dags för inskrivning och eventuellt gör dom en koll då också så att vi kan gå ut med det officiellt sen.

Så nu njuter jag av att vara gravid och må himla bra!

GLAD PÅSK!

Låter ju jättebra! Stämde deras uträkning mot IVF? Jag brukar alltid räkna enligt IVF och få barnmorskan att också göra det. :P
  • Libra1

Någon här som har börjat med Synarela på cykeldag 2? Jag började blöda igår på cykeldag 14 och gör ännu. Är det normalt? Jag som skulle ta Synarela för att SLIPPA blöda och ha ont. Nu gör/har jag båda. Blir så ledsen!!! :(

• Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-04-03 13:34:28 följande:

Låter ju jättebra! Stämde deras uträkning mot IVF? Jag brukar alltid räkna enligt IVF och få barnmorskan att också göra det. :P

Det skiljer en dag mot nordic, men enligt nordic skulle jag vara på 9+1 och 9+2 enligt barnmorskan. så jag tycker inte att det gör något

Åhh är så sugen på att berätta. Men ska ändå vänta till efter inskrivningen.
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-03 17:02:43 följande:
    Det skiljer en dag mot nordic, men enligt nordic skulle jag vara på 9+1 och 9+2 enligt barnmorskan. så jag tycker inte att det gör något

Åhh är så sugen på att berätta. Men ska ändå vänta till efter inskrivningen.
    Det är jättekul att berätta. Ska ni göra KUB?
  • mom2012

Syndirella vad kul att ni fått se bild på bebisen!

Jag kunde inte hålla hemligt för det syntes direkt på mig. Puff sa det så va magen stor och byxorna för små. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö