• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Har du använt samma test som innan? Jag brukar testa på morgonurin (det rekommenderas?). Testa igen om det inte börjat blöda mer. Tråkig utveckling annars, beklagar!

• Gina43

Har ni sett Q-IVF:s sammanställning 2014? Det är över behandlingar under 2012, men jag tror även att det är data från 2010 och enkätsvar från 2013. Intressant statistik!

www.ucr.uu.se/qivf/

Intressant att se att majoriteten FET som gjordes var på korttidsodlade embryon då. Idag är det nog fler överföringar av blastocyster? Det borde väl i så fall ge utslag i statistiken över fler lyckade FET, i alla fall i kommande rapporter? (jo, har fokus på FET eftersom det är det vi ska göra nu, förhoppningsvis redan i april).

• Sindyrella1983

Idag är det testdag och då ser testet ut såhär! 
    Till och med jag ser att det är mycket starkare än förra veckan! Solig Har meddelat Nordic resultatet och nu väntar tre väldigt långa och nervösa veckor till ultraljudet.  

• Sindyrella1983
    Gina43 skrev 2015-03-02 10:21:20 följande:

Grattis!! Spännande att se om det är ett eller två som tagit sig!!

Tack =) Ja sist var där tyvärr ingen. Så det ska bli spännande! 
  • Gina43

Vi ska till kliniken om lite drygt en vecka för att diskutera vårt FET (syskonförsök). Hittills ingen mens sedan graviditeten..men väl fyra veckor med mensvärk (oh yeah! ). De får väl sätta igång mig då. Kanske det rentav blir ett stimulerat FET..

• MålaMittHjärta

Var på kliniken igår och det blir start för oss i slutet av månaden :) Fick ett väldigt positivt intryck av kliniken och väldigt trevlig personal. 
    Fick frågan om 1 försök eller 3 pack, hur gjorde ni? Lutar nog till ett tre pack, så har man inte press om inte första försöket går hela vägen.

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sindyrella1983

Vi tog ett tre-pack, kände samma sak. Ville inte ha den pressen på första försöket. Och med tanke på hur vårt försök slutade så var det tur. Nu är jag ju gravid igen, och hoppas av hela mitt hjärta att det går bra! 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö