• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-03 09:22:33 följande:

Vi tog ett tre-pack, kände samma sak. Ville inte ha den pressen på första försöket. Och med tanke på hur vårt försök slutade så var det tur. Nu är jag ju gravid igen, och hoppas av hela mitt hjärta att det går bra! 

Grattis håller alla tummar att det ska gå hela vägen :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gina43

MålaMittHjärta: Det beror på era förutsättningar. Är ni unga och har god äggreserv och mer "logistiska komplikationer" har ni kanske goda möjligheter och kan börja med en behandling.

Vi ville inte ta några risker, tänkte satsa helt och fullt från början, så vi köpte 3-pack. Vi hade ju tur som lyckades på första försöket. Vår son blev dyr! (jo, eftersom han även föddes tidigt och var sjuk fick vi börja vårt föräldraskap med VAB i en hel månad båda två - så cirka 100 000 har han väl kostat inklusive 3-packet och alla övriga vårdkostnader)

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-03-03 20:55:28 följande:

MålaMittHjärta: Det beror på era förutsättningar. Är ni unga och har god äggreserv och mer "logistiska komplikationer" har ni kanske goda möjligheter och kan börja med en behandling.

Vi ville inte ta några risker, tänkte satsa helt och fullt från början, så vi köpte 3-pack. Vi hade ju tur som lyckades på första försöket. Vår son blev dyr! (jo, eftersom han även föddes tidigt och var sjuk fick vi börja vårt föräldraskap med VAB i en hel månad båda två - så cirka 100 000 har han väl kostat inklusive 3-packet och alla övriga vårdkostnader)

Jag fyller 30 iår och sambon fyller 40 så vi börjar väl blir "gamla" Läkaren pratade om 35% chans vid första försöket och 75% efter 3 försök. Alltså jag hatar statistik !!!  Men både jag och sambon kände att chansen att lyckas inte är så stor så kan vi lika gärna köpa ett tre pack. Nu hoppas vi att sambon kan göra bruttolönavdrag på sitt jobb för jag pluggar..
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-04 10:50:00 följande:

Jag fyller 30 iår och sambon fyller 40 så vi börjar väl blir "gamla" Läkaren pratade om 35% chans vid första försöket och 75% efter 3 försök. Alltså jag hatar statistik !!!  Men både jag och sambon kände att chansen att lyckas inte är så stor så kan vi lika gärna köpa ett tre pack. Nu hoppas vi att sambon kan göra bruttolönavdrag på sitt jobb för jag pluggar..

Jag är äldre än du (är dock inte 43 ).

Den statistik de nämner låter ganska "allmänt hållen", trots att man ju kan ha olika anledning till varför man behöver göra IVF. Vissa förutsättningar gör det lättare eller svårare att lyckas (ont om ägg, låg befruktningsgrad, svår endometrios etc ökar exempelvis risken för att det tar längre tid). Att alla inte har det lika är ju det som gör det svårt med statistik inom just IVF.

Jag förstår att det är tufft att få ihop det ekonomiskt. Vi ville inte tömma hela vår buffert (och vi hade andra riktigt stora utgifter det året) så en liten del lånade vi faktiskt (nu återbetalt). Vi jobbar ju både jag och min man, så vi kunde lösa det. Jag är hemskt tacksam för det.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-03-04 20:05:05 följande:
    Jag är äldre än du (är dock inte 43 ).

Den statistik de nämner låter ganska "allmänt hållen", trots att man ju kan ha olika anledning till varför man behöver göra IVF. Vissa förutsättningar gör det lättare eller svårare att lyckas (ont om ägg, låg befruktningsgrad, svår endometrios etc ökar exempelvis risken för att det tar längre tid). Att alla inte har det lika är ju det som gör det svårt med statistik inom just IVF.

Jag förstår att det är tufft att få ihop det ekonomiskt. Vi ville inte tömma hela vår buffert (och vi hade andra riktigt stora utgifter det året) så en liten del lånade vi faktiskt (nu återbetalt). Vi jobbar ju både jag och min man, så vi kunde lösa det. Jag är hemskt tacksam för det.
    Jo så sant men jag är en person som "stressar upp mig" med all denna statistik . Jag ska försöka att ta det mer lugnt denna gången och inte nojja mig om sånt jag inte kan påverka (lättare sagt än gjort)

Jo oerhört tråkigt att ekonomin ska behöva styra när det gäller ivf, blir inget familjen annorlunda precis. Men vi har sagt att detta 3 pack är det sista försök vi gör (säger vi nu iaf)
  • mom2012

Grattis cyndirella! :)

Jag tycker det är intressant med mediciner och doser för er som plussat. Hur såg din sista behandling ut nu? Korta/långa? Gonal-f? Vitaminer o kosttillskott?

• Gina43

MålaMittHjärta: Hur länge har ni hållit på? Du är snart 30, så ni har gott om tid att ta nya tag om ni tröttnar så länge din man är okej med att bli pappa en bit i de 40. Du/ni har dessutom barn sedan tidigare?

Statistik, jo. Då är vårt nästa försök dömt att misslyckas (vem får två barn på två försök?) men samtidigt blir det ju inget om vi inte försöker. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle må om jag blir gravid igen. Det var ju så många komplikationer sist. Det kanske blir ett tidigt och litet barn igen? Samtidigt kommer jag att vara övervakad av specmödravården nästa graviditet (om det blir någon) så det blir ingen chock i så fall utan jag kan vara mentalt förberedd, åtminstone lite.

• Sindyrella1983
    mom2012 skrev 2015-03-04 21:13:46 följande:

Grattis cyndirella! :)

Jag tycker det är intressant med mediciner och doser för er som plussat. Hur såg din sista behandling ut nu? Korta/långa? Gonal-f? Vitaminer o kosttillskott?

Tack =) 

Vi har gjort korta protokollet med puregon 150 enheter. Jag äter Mitt Val Kvinna, B12 och D-vitamin. 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö