• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-03-27 07:58:53 följande:
    Hur har det gått för dig? Bra hoppas jag!!!
    Åhh förlåt, har missat att skriva här :) Vi var på VUL i tisdags och såg vårt lilla pyre och hjärtat slå. 14,7 mm lång från huvud till rumpa och såg helt perfekt ut. Solig Är idag  på 8+2 och har BF 3 november.
    Mår väldigt bra och känner mig inte direkt så gravid, men ska samtidigt vara väldigt glad att jag mår bra. Solig 
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-27 08:23:56 följande:
    Åhh förlåt, har missat att skriva här :) Vi var på VUL i tisdags och såg vårt lilla pyre och hjärtat slå. 14,7 mm lång från huvud till rumpa och såg helt perfekt ut. Solig Är idag  på 8+2 och har BF 3 november.
    Mår väldigt bra och känner mig inte direkt så gravid, men ska samtidigt vara väldigt glad att jag mår bra. Solig 
    Vad skönt att höra. Jag blev lite orolig. Ett stort grattis!!! :D

Själv så börjar jag bli lite sugen på ett nytt försök snart. Men vi får vänta lite. Maj/juni har vi sagt. Stänger Nordic vecka 27?
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-03-27 13:51:10 följande:
    Vad skönt att höra. Jag blev lite orolig. Ett stort grattis!!! :D

Själv så börjar jag bli lite sugen på ett nytt försök snart. Men vi får vänta lite. Maj/juni har vi sagt. Stänger Nordic vecka 27?
    Tack =) Ja det känns lite overkligt. Längtar till det gått lite längre så att det märks mer. Ska till barnmorskan nästa torsdag. Ska tala om min oro för allt och se vad dom kan göra för att jag ska bli lite lugn,

Enligt deras hemsida så har Malmö stängt 11 juli - 9 augusti. Så jag får det till lördag v 28 - söndag v 32
  • MålaMittHjärta

Sindyrella: Grattis :)

Fick mens idag och imorgon börjar jag med Gondal F, känns så skönt att vara igång nu :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-27 14:13:59 följande:
    Tack =) Ja det känns lite overkligt. Längtar till det gått lite längre så att det märks mer. Ska till barnmorskan nästa torsdag. Ska tala om min oro för allt och se vad dom kan göra för att jag ska bli lite lugn,

Enligt deras hemsida så har Malmö stängt 11 juli - 9 augusti. Så jag får det till lördag v 28 - söndag v 32
    Går du och pratar med någon? Det kan behövas när man lyckats också.

Aha! De har lagt upp det nu. Perfekt! Då har vi lite tid på oss. Börjar semestern vecka 27. Kanske ska göra det då. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-27 14:58:08 följande:

Sindyrella: Grattis :)

Fick mens idag och imorgon börjar jag med Gondal F, känns så skönt att vara igång nu :)

Spännande! Lycka till! :)
  • mom2012

Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-28 09:56:07 följande:

Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?

Jag åt Q10 inför förra försöket. Ska göra det nu igen. Samt en större dos D-vitamin. Ska också vara bra. Funderar på om vi ska göra äggplock i vecka 26. Vår semester börjar i vecka 27. Låter som en bra plan. Slappa i stugan under ruvningen. :)
  • mom2012

Det låter verkligen härligt! Synd man inte har en stuga... Vi har sagt vi vill göra nästa försök innan de stänger. Måste finnas tid till både kort och långt protokoll . Med korta protokollet har vi haft ägg (8 ägg) som delar sig långsamt....men fler ägg än vid långa (2 ägg typ ). Blir svårt för läkare att bestämma metod för oss denna gång tror jag.

• MålaMittHjärta
    Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. 
    Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö