• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-02-24 08:59:56 följande:
    Åh! Du är ju gravid!!! Ett stort grattis!!! :)
    Tack =) Det känns helt galet så att jag blir tårögd. Min man vet inte ens för jag har lovat att inte testa före söndag..... Hmm gick ju sådär! 
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-24 09:17:40 följande:
    Tack =) Det känns helt galet så att jag blir tårögd. Min man vet inte ens för jag har lovat att inte testa före söndag..... Hmm gick ju sådär! 
    Ha ha! Kan du hålla dig tills dess?
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-02-24 11:04:30 följande:
    Ha ha! Kan du hålla dig tills dess?
    Ja jag får nog försöka göra det =) Så hinner jag njuta lite först. Men visst blir jag sugen på att berätta för någon. Därför håller jag det här Flört
  • Sindyrella1983

Tog ett nytt idag, visst har det ökat i styrka? Är på RD 10 idag och har egentligen inte testdag förrän måndag.... 

• Arthur2010

Jag ställer en fråga i denna tråden.
    IVF är nytt för oss. Hade första testdagen i måndags, rd 14 alltså 14 dagar från ET. Testet visade svaaaaagt plus. Ringde kliniken som sa att jag var gravid och det bokades in ett UL. Jag skulle dock testa igen som imorgon fredag (rd 18) då det kan varit lite tidigt i måndags.

Imorse, torsdag, fick jag en liten tunn blödning på pappret och sen lite i trosskyddet. Vad betyder detta? Är det kört eller varför händer detta? Någon som har erfarenheter kring detta?

• Sindyrella1983
    Arthur2010 skrev 2015-02-26 09:51:14 följande:

IVF är nytt för oss. Hade första testdagen i måndags, rd 14 alltså 14 dagar från ET. Testet visade svaaaaagt plus. Ringde kliniken som sa att jag var gravid och det bokades in ett UL. Jag skulle dock testa igen som imorgon fredag (rd 18) då det kan varit lite tidigt i måndags.

Imorse, torsdag, fick jag en liten tunn blödning på pappret och sen lite i trosskyddet. Vad betyder detta? Är det kört eller varför händer detta? Någon som har erfarenheter kring detta?

Grattis och hoppas allt ser bra ut imorgon. 

Små blödningar är inte så ovanligt, det kan vara slemhinnan som är känslig av progesteronet. Det behöver absolut inte vara kört för det. 
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-26 09:00:15 följande:

Tog ett nytt idag, visst har det ökat i styrka? Är på RD 10 idag och har egentligen inte testdag förrän måndag.... 

Absolut! Ser väldigt fint ut! Så glad för din skull. :)
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2015-02-26 10:20:15 följande:
    Absolut! Ser väldigt fint ut! Så glad för din skull. :)
    Tack snälla! Jag blir ju lite osäker på mina ögon och vad jag egentligen ser Glad Så det är skönt med en second opinion! 
  • Libra1
    Arthur2010 skrev 2015-02-26 09:51:14 följande:

Man brukar säga att ett plus är ett plus. Blir testet starkare så är allt som det ska. Många får en genombrottsblödning när mensen skulle kommit. Så det är väldigt vanligt. Jag får det. Jag blödde t om väldigt mycket vid en graviditet. Så försök fokusera på dem positiva testerna. Hoppas testet ser bra ut imorgon!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö