• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

Idag berättade sambon för sin mamma att det kanske skulle bli ett barnbarn till i slutet av året. Jag var direkt inte beredd på det hela men ja nu vet hon iaf.

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 19:37:44 följande:

Idag berättade sambon för sin mamma att det kanske skulle bli ett barnbarn till i slutet av året. Jag var direkt inte beredd på det hela men ja nu vet hon iaf.

Men det är ju kul att berätta glada nyheter

Har ni varit öppna med att ni gör IVF eller är det en hemlis? Har man berättat för de närmaste i familjen att man gör en behandling så går det ju inte att slingra sig när frågan "hur har det gått?" kommer (för det gör den ju). Svaret "Öh jag vet inte" kommer man ju inte undan med alltför länge

Här är det bättre efter doshöjningen. Slemhinnan såg fin ut också, 10 mm. Tar snart Ovitrelle.

Men..jag vågar inte hoppas på att jag får samma fina resultat som du! Jag är ju ett par år äldre. Men att du fick ett så fint resultat tänder lite hopp hos mig. Och jag är så glad för er skull!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-03 16:09:54 följande:
    Men det är ju kul att berätta glada nyheter

Har ni varit öppna med att ni gör IVF eller är det en hemlis? Har man berättat för de närmaste i familjen att man gör en behandling så går det ju inte att slingra sig när frågan "hur har det gått?" kommer (för det gör den ju). Svaret "Öh jag vet inte" kommer man ju inte undan med alltför länge

Här är det bättre efter doshöjningen. Slemhinnan såg fin ut också, 10 mm. Tar snart Ovitrelle.

Men..jag vågar inte hoppas på att jag får samma fina resultat som du! Jag är ju ett par år äldre. Men att du fick ett så fint resultat tänder lite hopp hos mig. Och jag är så glad för er skull!
    Vi var öppna föra gången och berättade att vi skulle göra ivf, men denna gången har det varit en hemlis. Eller ja mina föräldrar har ju misstänkt lite de var barnvakt en vardag när vi skulle till malmö :P 
    Har faktiskt varit skönt att ingen vet och att man inte får massa frågor vart i processen man är men samtidigt behöver man ju ventilera sig lite :P 

Vad skönt det går framåt :) 
    Åh tack :) Min sambo är ju 10 år äldre än mig så vi jämnar ut varandra :P Nej kunde aldrig tro att vi skulle få så bra resultat, fick ju bara två ägg i slutändan vid min första IVF men tror tekniken går framåt på fyra år, sen känns nordic 1000 gånger mer kompetenta än RMC.

• Libra1

Hur mår ni idag?

Jag mår inte så bra känner jag. Har tagit Synarela i 45 dagar och började med östrogenplåster förra måndagen. Då slog depressionen till enormt. Känner mig extremt ledsen. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag borde ringa Nordic och prata med dem. Men drar mig för att göra det då Eva var så otrevlig sist. Det orkar jag inte med. :(

Har ni några tips? Pia som är mest insatt i min behandling är såklart inte där denna veckan. Men kanske Sorana kan hjälpa mig ändå.

Fy vad jag hatar att må så här!!! :(

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-04 16:41:56 följande:

Hur mår ni idag?

Jag mår inte så bra känner jag. Har tagit Synarela i 45 dagar och började med östrogenplåster förra måndagen. Då slog depressionen till enormt. Känner mig extremt ledsen. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag borde ringa Nordic och prata med dem. Men drar mig för att göra det då Eva var så otrevlig sist. Det orkar jag inte med. :(

Har ni några tips? Pia som är mest insatt i min behandling är såklart inte där denna veckan. Men kanske Sorana kan hjälpa mig ändå.

Fy vad jag hatar att må så här!!! :(

Hej, jo jag mår faktiskt ganska bra, är bara extremt trött men förhoppningsvis blir det bättre.

Vad tråkigt att du mår dåligt, om jag var du skulle jag ringt sen bara lagt på om Eva svarade eller söka Sorana. Du borde ju prata med någon som kan hjälpa dig.

Det är så jobbigt med depressioner, har du provat vitamin D ? 

Hoppas verkligen det löser sig för dig!
  • Gina43

Libra: Tråkigt att läsa att du mår så dåligt! Jag har läst din blogg ochkänner mig ledsen för din skull. Är du säker på att det är östrogenet som gör det och att det inte är summan av alla tråkigheter? Det går ju igenom en minst sagt tuff tid. Kanske är det en svacka (jo en till) som gör att du känner dig depressiv. Jag tycker att du bör kontakta allmänläkaren igen samt meddela Nordic om hur du mår. Det är ju troligtvis allmänläkare som kan bemöta och behandla din deppighet, såvida du inte skulle må bättre av justerad dos Synarela och östrogen. Jag tycker inte att du ska självmedicinera antidepp och jag tycker absolut att du bör vara försiktig med morfinet. Går det inte att byta ut det mot något annat smärtstillande?

• mom2012

Det är jobbigt att va nedreglerad Libra. Vet precis. Varför behövde du östrogenplåster? Jag har aldrig haft det med mina Enanton sprutor. Är det inför behandlingen du tar dem?Jag skulle ta pregnyl.

Vet du vad? Ring.... och så säger du bara som det är..."jag mår så dåligt sedan hormonplåstren". Då kan de ju inte svara snäsigt kan jag tycka. ?

Jag ska dit i morgon o kan dra dem i örat om de snäser åt dig på morgonen :)

Hoppas humöret är lite bättre nu? Gör något fint för dig själv. Gå promenad, köp jordgubbar, bada bubbel, få fotvård mm. Ngt som ger dig energi.

• mom2012

Någon mer som är igång med sprutor?

Jag är på 4e sprutdagen nu. Började såklart blöda trots Enanton så nu måste jag på extra undersökning i morgon. Vanliga vul är på fredag. Många mil blir det :)

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-04 18:58:40 följande:

Gina43 vilken dos tog du och vad höjde de till?

100 IE Puregon, till 125 IE (jag är en lågdosare). Oroar mig för resultatet - känner av äggstockarna lite då och då, men är inte lika spänd och stinn som sist. Tänk om det inte blir så många ägg denna gång? Vi får snart se! Kan ju inte påverka det själv, utan det är bara att vänta.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö