• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84

Har fått spotting. Samma dag som förra ivfen. Känns som allt kommer gå åt h*lvete denna gången också. Tjuvtestade imorse. Negativt.

• Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-23 20:12:06 följande:

Har fått spotting. Samma dag som förra ivfen. Känns som allt kommer gå åt h*lvete denna gången också. Tjuvtestade imorse. Negativt.

Håller tummarna för att det går bra ändå och att du bara testat för tidigt! Kram!
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-23 21:32:00 följande:

Håller tummarna för att det går bra ändå och att du bara testat för tidigt! Kram!

Tack... Känns skönt med det stöd och uppmuntran man får här inne. Svårt för vänner och familj att förstå vad vi ivf:are går igenom. Går liksom inte att förklara den sorg, oro, väntan, förhoppning mm som man går igenom
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-23 22:07:50 följande:

Tack... Känns skönt med det stöd och uppmuntran man får här inne. Svårt för vänner och familj att förstå vad vi ivf:are går igenom. Går liksom inte att förklara den sorg, oro, väntan, förhoppning mm som man går igenom

Nej, det är en jobbig process. Man går ju igenom den i små etapper hela tiden; väntan på behandling, stimulering, äggplock, befruktning och odling, återföring, ruvning, tester osv. Varje etapp har sin anspänning och sina frågetecken. Startsträckan blir ju lite längre med IVF. Det fina är att det finns gott om solskenshistorier

Hang in there!
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-23 22:54:39 följande:

Nej, det är en jobbig process. Man går ju igenom den i små etapper hela tiden; väntan på behandling, stimulering, äggplock, befruktning och odling, återföring, ruvning, tester osv. Varje etapp har sin anspänning och sina frågetecken. Startsträckan blir ju lite längre med IVF. Det fina är att det finns gott om solskenshistorier

Hang in there!

Tack snälla. Du är en pärla. Kram!!
  • mom2012

Blomster jag tar ovitrelle även efter ägglossningsdagen för att se om det kan hjälpa kroppen på traven . Min 9e ivf (färska) där jag fått 2 perfekta eller 1 perfekt + 1 okay ägg varje gång. De va tvungen testa Ngt nytt. Sista försöket för oss

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-23 23:36:54 följande:

Libra tar du 2 puffar, 1 vardera näsa och 4 ggr per dygn?

Nej bara 1 puff morgon och kväll. Ska höra med Pia vad hon tycker. Har du tagit mer? Inför IVF när jag gick på RMC tog jag 3/dag.
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-23 20:12:06 följande:

Hoppas det bara du testade för tidigt, behöver ju inte betyda ett minus (även om man freakar out när det är blod.)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • mom2012

Libra jag tog 1 puff i varje näsborre 3 eller 4 ggr per dag. Minns inte. Sen minskade man till 1 näsborre.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö