• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-24 10:20:51 följande:

Libra jag tog 1 puff i varje näsborre 3 eller 4 ggr per dag. Minns inte. Sen minskade man till 1 näsborre.

Märkligt!

Det står: En sprayning i ena näsborren morgon och kväll mot endometrios.

Måste ringa imorgon!
  • mom2012

Aha. Jag missuppfattade. Jag tog Enanton depot injektioner för att gå in i klimakteriet. Spray tog jag bara i samband med ivf.

• mom2012

Libra du som oclså kört extra ovitrelle. Jag tar sista ovitrelle 29/5 och har td 4/6. Kan det v erkligen räcka för att ovitrelle ska ha gått ut för att göra ett test då?

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-24 13:41:41 följande:

Libra du som oclså kört extra ovitrelle. Jag tar sista ovitrelle 29/5 och har td 4/6. Kan det v erkligen räcka för att ovitrelle ska ha gått ut för att göra ett test då?

Den dosen kan sitta i upp till 5 dagar läste jag någonstans. Dagen innan TD fick jag ett svagt utslag. Svårt att säga om det var sprutan eller tidigt missfall.

Tar man hela sprutan så kan den ge utslag i upp till 10 dagar efteråt. Men det har den aldrig gjort på mig.
  • Blomster84

Är det någon som vet hur Nordic ställer sig till ett ostimulerat FET direkt efter en färsk ivf-behandling?

• mom2012

Brösten slutat ömma. Pms humör. 4 dgr kvar till beräknad mens. Känner mig låg :(

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-25 19:33:44 följande:

Brösten slutat ömma. Pms humör. 4 dgr kvar till beräknad mens. Känner mig låg :(

Tänker på dig/er. Vi verkade inte lyckas denna omgången heller. Spotting o testet var negativt imorse igen. Inga ömmande bröst längre heller. Räknar med mens imorgon. Suck
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-25 19:33:44 följande:

Håller tummarna att tant röd inte kommer !
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-25 19:50:32 följande:
    Tänker på dig/er. Vi verkade inte lyckas denna omgången heller. Spotting o testet var negativt imorse igen. Inga ömmande bröst längre heller. Räknar med mens imorgon. Suck
    Åh vad tråkigt :(
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Blomster84

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö