• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-27 20:30:08 följande:

Läste på fast och halveringstid är 30 h. Får räkna om :)

Låter som att vi pratar om kol-14 metoden här och inte ivf. Haha.
  • mom2012

Hahaha. Ja nästan :)) kl 02 i natt är de 60 så då har det halverats 2 ggr så mängden I urinen till morgonen borde vara så låg att det ej blir falskt +.

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-27 21:18:56 följande:

Hahaha. Ja nästan :)) kl 02 i natt är de 60 så då har det halverats 2 ggr så mängden I urinen till morgonen borde vara så låg att det ej blir falskt +.

Låter rimligt! Ska du testa imorgon bitti? :)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-27 18:57:42 följande:

Ska försöka göra så mycket jag orkar, siktar i stort sett på att bli godkänd. Kommer ju inte jobba så mycket i sommar heller så man hinner läka ut.

Sambon är mer peppad på att köra igång direkt i augusti, får se om jag känner mig lika redo då. Jo vi köpte 3 pack, så det känns bra att man slipper oroa sig för den ekonomiska biten och tacksam över bra resultat till frysen denna gången. 

Ska iaf bli otroligt skönt med ett avslut, nojjar mig mer över smärtan över framkalla missfallet,  usch man läser alldeles för mycket på trådar på familjeliv. 

Hoppas att allt går så bra som det kan! Läs inte fler sådana trådar på FL! (lätt att säga).

Här är också flytt på gång. Låt oss se det som början på något nytt och roligt? Och vi får kanske äta och dricka vad vi vill i sommar? Vad har ni för planer?

Här är det gnälligt. Är det inte jag som är gnällig så är det maken eller sonen. Jag blöder fortfarande Det känns deppigt ibland också, men det ger sig nog. Snart blir det som sagt något nytt! Då måste jag ha skakat mig ur denna svacka.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-27 19:01:40 följande:

Här är en matematiker noja. Är på RD 7 med ena blasto. Jag tog min extra dos ovitrelle i måndags. Den är på 62 mg. En dos av 250 mg går ur kroppen på 10 dgr. Motsvarar 25 mg per dygn. Om man räknar på min 62 mg gå dos så borde den varit 37 mg efter 1 dygn och därefter dygn 2 dom idag 12 mg. 12 mg hch bör väl inte ge utslag på ett gravtest? Eller??

Du får tänka att dosen kan ge utslag 5 dagar efter. Det är säkert olika. Men för mig fungerade det inte förrän på testdagen. Vill inte att du ska få falskt positivt och sedan bli besviken.

Men man borde ju ev kunna se en ökning om du testar de dagarna som du tar sprutan. Jag försökte det men blev mest knäpp av det.
  • mom2012

Sprutan ger absolut utslag. Starkt o fint plus.... Idag torsdag är det över 60 h sedan senaste sprutan. Det hör va jobbigt för jag brukar vilja testa bim. .. :)

Har läst en dansk tråd där de tar blodprov 2 ggr och ser om naturlig stegring skett. Det kunde man lita på bättre.

Kram

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-27 22:22:43 följande:
    Hoppas att allt går så bra som det kan! Läs inte fler sådana trådar på FL! (lätt att säga).

Här är också flytt på gång. Låt oss se det som början på något nytt och roligt? Och vi får kanske äta och dricka vad vi vill i sommar? Vad har ni för planer?

Här är det gnälligt. Är det inte jag som är gnällig så är det maken eller sonen. Jag blöder fortfarande Det känns deppigt ibland också, men det ger sig nog. Snart blir det som sagt något nytt! Då måste jag ha skakat mig ur denna svacka.
    Tror verkligen att huset ger oss en nystart! Vi bor rätt så trångt här och ska bli skönt att sonen får mer utrymme, och vi med såklart att man slipper gå på varandra. 

I sommar ska vi ta det lugnt, komma iordning med huset och bara göra korta utflykter. Sambon fyller 40 i augusti så den 20:e aug åker vi till Kreta, med hans mamma, styvpappa samt hans syster med man och 4 åriga dotter. Blir ett lollo och bernie hotell, tror E kommer att älska detta + att jag och sambon kan få lite egentid någon kväll när farmor passar E

Jobbigt att du fortfarande blöder :( hoppas det slutar snart. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Idag var vi på kvinnokliniken för ett andra VUL, fick bekräftat att det var ett MA. Så på måndag blir jag inlagd för att ta bort det.  Känns skönt att få det bekräftat och skönt jag kan beta av två tentor innan så det förhoppningsvis inte blir så mkt rester inför nya terminen.

Var dock inställd på en hemma behandling men känns skönt att det sker på sjukhuset, nu ska bara sambon försöka ta ledig eller byta skift så han kan följa med som stöd. Kändes mycket bättre att veta vad som händer sen. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Libra1

Uppdaterar listan. Glömde jag någon? :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    21 mars - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    12 juni - Libra1 (IVF6)
    Augusti - MålaMittHjärta (IVF3)

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    18 juni - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    15 maj - mom2012
    Vecka 26 - Libra1 (IVF6)
    Augusti - MålaMittHjärta (IVF3)

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    20 maj - mom2012
    Vecka 25 - Blomster84 (FET)
    Vecka 26 - Libra1 (IVF6)

Plus Testdag:
    4 juni - mom2012

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    7 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2, ett färsk och en FET
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon, påbörjar nu 6.e forsok på ny klinik
    Blomster84 - 2 färskförsök
    MålaMittHjärta - 1 färsk, 1 FET (1 MA)

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-28 12:07:41 följande:

Idag var vi på kvinnokliniken för ett andra VUL, fick bekräftat att det var ett MA. Så på måndag blir jag inlagd för att ta bort det.  Känns skönt att få det bekräftat och skönt jag kan beta av två tentor innan så det förhoppningsvis inte blir så mkt rester inför nya terminen.

Var dock inställd på en hemma behandling men känns skönt att det sker på sjukhuset, nu ska bara sambon försöka ta ledig eller byta skift så han kan följa med som stöd. Kändes mycket bättre att veta vad som händer sen. 

Vad tråkigt att det verkligen var ett MA. Så ledsen för er skull. :(
    Många styrkekramar!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö