• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-27 07:49:46 följande:

Blir då sur och arg på min kropp. Mensvärk mega idag. Samma dag som alla andra försök. Mensen brukar komma cd13 efter ÄL. Suck! Varför kan det liksom inte bara funka.......

Men fy vad tråkigt! 
    Men håller tummarna att den inte dyker upp!
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-27 07:49:46 följande:

Blir då sur och arg på min kropp. Mensvärk mega idag. Samma dag som alla andra försök. Mensen brukar komma cd13 efter ÄL. Suck! Varför kan det liksom inte bara funka.......

Hoppas mensen håller sig borta!!! När har du testdag?
  • Libra1

Jag uppdaterar listan lite. :)
    Vill ni ha med något?

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    21 mars - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    12 juni - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    18 juni - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 26 - Libra1 (IVF6)

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    Vecka 26 - Libra1 (IVF6)

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    7 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2, ett färsk och en FET
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon, påbörjar nu 6.e forsok på ny klinik

• mom2012

Lägg gärna in mig Libra1. Jag hade äggplock fredag 15/5. Et 20/5. Testdag 4/6.

Tack!

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-27 12:13:43 följande:

Lägg gärna in mig Libra1. Jag hade äggplock fredag 15/5. Et 20/5. Testdag 4/6.

Tack!

Hur går det för dig? Ingen mens än hoppas jag? :) kram
  • Blomster84

Varit på UL idag. Mina äggstockar hade gått tillbaka till "naturlig" storlek. Tydligen väldigt ovanligt att kroppen går tillbaka så snabbt efter alla hormoner. Men allt var tiptoe så vi får lov att köra ett FET innan sommaren. Ostimulerat med 5dagars. Så nu väntar vi bara in ägglossningen om ca 2 veckor. Någon som har erfarenhet av ostimulerat FET?

• Blomster84
    Libra1 skrev 2015-05-27 09:08:22 följande:

Jag uppdaterar listan lite. :)

Vill ni ha med något?

Väntar på ny behandling:  Spraystart:

21 mars - Libra1 (IVF6) Sprutstart:12 juni - Libra1 (IVF6) VUL:18 juni - Libra1 (IVF6)

Äggplock:Vecka 26 - Libra1 (IVF6)  ET/FET:Vecka 26 - Libra1 (IVF6) Testdag: Gravida och BF:2 Mars 2015 - ITM8 Mars 2015 - walkwithme7 Maj 2015 - MoolieGravid VUL:  Antal försök:Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)Moolie - 2, ett färsk och en FETSindyrella1983 -4 färskförsök 2014bebis- 7 färska förskBarfota4 - 1Mom2015 - 5 färskförsök för syskon, påbörjar nu 6.e forsok på ny klinik

Jag hakar gärna på. 2 färska ivf- misslyckade. Nu är vi på g med FET - beräknat till v 25 :)
  • MålaMittHjärta

Libra lägg gärna till mig, Väntar på ny behandling start i augusti (ivf3)

1 färskförsök + 1 misslyckat FET för syskon ( 1 MA )

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-27 14:10:03 följande:

Varit på UL idag. Mina äggstockar hade gått tillbaka till "naturlig" storlek. Tydligen väldigt ovanligt att kroppen går tillbaka så snabbt efter alla hormoner. Men allt var tiptoe så vi får lov att köra ett FET innan sommaren. Ostimulerat med 5dagars. Så nu väntar vi bara in ägglossningen om ca 2 veckor. Någon som har erfarenhet av ostimulerat FET?

Vad skönt att äggstockarna var bra och ni hinner med ett försök innan sommaren :)
    Vi kom inte så långt med vårt FET men vad jag har läst ska ostimulerat vara bättre än stimulerat. 
  • MålaMittHjärta

Imorgon är det dags för andra ultraljudet och troligtvis då jag ska få det bekräftat att det är ett MA. Lite jobbigt att jag skulle gå in i vecka 10 imorgon om allt hade varit bra.

Försöker plugga och motivationen är noll.. Bara två veckor kvar av terminen men jag känner bara för att ge upp!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö