• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Någon som vet hur lång kö det är för laparoskopi på Kvinnokliniken? Ringde idag men de hade inte fått remissen ännu. Jag har sååå ont! :(

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-05-22 08:55:44 följande:
    Tack för att du tänker på mig! Här är det bara att blicka framåt. Nu när det negativa resultatet är ett faktum kan det kanske kännas surt att det inte blir nytt försök förrän om 3 månader! Å andra sidan kanske det är precis vad vi behöver. Jag och min man måste lappa ihop "infertilitetsskadan" i vårt äktenskap och det gör man väl bäst genom att varva ner eftersom livet varit så hektiskt de senaste fem-sex åren. Vi pratade om det nu imorse. Det har liksom varit fullt på samtliga plan (jobb, familj, bostad, hälsa och så IVF på det) med stora förändringar. Det sliter mentalt.

Tyvärr tror jag annars att livet inte lugnar ner sig på ett tag ännu. Jag behöver ett nytt jobb eftersom jag är olycklig på nuvarande. Känner ingen anställningstrygghet och oroar mig inför en återgång. De förstörde en del av min graviditet genom att diskriminera och särbehandla mig (eftersom jag var gravid skulle man inte sätta några mål. Har man inga mål får man ingen lönehöjning eftersom man inte nått förväntad utveckling - ni fattar). Tyvärr kan jag inget göra - mitt case är inte tillräckligt starkt för att bråka med arbetsgivaren genom facket. Nåja. Nytt jobb dyker säkert upp till slut. Fattar bara inte hur allting ska funka tillsammans. Allt hade blivit så mycket lättare om detta försök hade gått vägen! Hade gått tillbaka gravid och sökt nytt jobb efter föräldraledigheten. Nu vet jag inte hur det ska gå.
    En stor kram till dig!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-22 08:55:44 följande:
    Tack för att du tänker på mig! Här är det bara att blicka framåt. Nu när det negativa resultatet är ett faktum kan det kanske kännas surt att det inte blir nytt försök förrän om 3 månader! Å andra sidan kanske det är precis vad vi behöver. Jag och min man måste lappa ihop "infertilitetsskadan" i vårt äktenskap och det gör man väl bäst genom att varva ner eftersom livet varit så hektiskt de senaste fem-sex åren. Vi pratade om det nu imorse. Det har liksom varit fullt på samtliga plan (jobb, familj, bostad, hälsa och så IVF på det) med stora förändringar. Det sliter mentalt.

Tyvärr tror jag annars att livet inte lugnar ner sig på ett tag ännu. Jag behöver ett nytt jobb eftersom jag är olycklig på nuvarande. Känner ingen anställningstrygghet och oroar mig inför en återgång. De förstörde en del av min graviditet genom att diskriminera och särbehandla mig (eftersom jag var gravid skulle man inte sätta några mål. Har man inga mål får man ingen lönehöjning eftersom man inte nått förväntad utveckling - ni fattar). Tyvärr kan jag inget göra - mitt case är inte tillräckligt starkt för att bråka med arbetsgivaren genom facket. Nåja. Nytt jobb dyker säkert upp till slut. Fattar bara inte hur allting ska funka tillsammans. Allt hade blivit så mycket lättare om detta försök hade gått vägen! Hade gått tillbaka gravid och sökt nytt jobb efter föräldraledigheten. Nu vet jag inte hur det ska gå.
    Usch ja ivf sliter fruktansvärt på förhållandet :( All denna stress och press. Sen när man har jobb, familj och annat som ska klaffa och få ihop allt, hur tusan lyckas man?

Hoppas du hittar ett nytt jobb är ju inget kul om man vantrivs :/
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-22 13:06:51 följande:

Någon som vet hur lång kö det är för laparoskopi på Kvinnokliniken? Ringde idag men de hade inte fått remissen ännu. Jag har sååå ont! :(

Har läkaren skickat in remissen då?
    Även om det är kö borde de väl ha fått in en remiss ? 
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-22 13:58:13 följande:
    Har läkaren skickat in remissen då?
    Även om det är kö borde de väl ha fått in en remiss ? 
    Ja hon ska ha skickat den förra veckan. Men det tar kanske lite tid innan det registreras. Jag skulle iaf få besked så fort de har fått den.
  • mom2012

Någon som vet hur länge ovitrelle sitter i efter ägglossning? Jag brukar tests ok dag 7 efter sprutan. Då brukar den va ur kroppen. Nu tar jag låg dos ovitrelle varannan dag/var 3e dag och undrar om någon annan fått samma och vet om den lilla lilla dosen extra hcg syns på gravtest ??? Dosen ovitrelle är 1/4 av 250. Dvs ca 60.

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-22 15:14:21 följande:
    Ja hon ska ha skickat den förra veckan. Men det tar kanske lite tid innan det registreras. Jag skulle iaf få besked så fort de har fått den.
    Hoppas du får svar snart då :)
    Men kanske det är två olika system som akut remiss som går förre de vanliga remisserna? Men som sagt håller tummarna du får svar snart :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-22 20:24:22 följande:

Någon som vet hur länge ovitrelle sitter i efter ägglossning? Jag brukar tests ok dag 7 efter sprutan. Då brukar den va ur kroppen. Nu tar jag låg dos ovitrelle varannan dag/var 3e dag och undrar om någon annan fått samma och vet om den lilla lilla dosen extra hcg syns på gravtest ??? Dosen ovitrelle är 1/4 av 250. Dvs ca 60.

Den syns tyvärr så det är bara att vänta till testdag. Jag har testat. :-/
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-22 20:24:22 följande:

Får jag fråga varför du måste ta Ovitrelle efter insättning?
  • Libra1

Jag blöder lite och har fått ökad smärta. Blir så trött på det här. Men det förklarar smärtan. Förstår inte varför jag blöder när jag går på Synarela. Kanske det inte fungerar fullt ut på mig.

Ni med endo, vilken dos Synarela tar ni? Jag tar bara 2 puffar. Kanske jag behöver högre dos?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö