• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-18 08:09:36 följande:

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Lyckligt dansandes på moln här hemma!

Vilka härliga nyheter en måndag morgon! Grattis och lycka till! Hoppas ni fick sova nåt i natt och inte oroade er för mycket. Dansa på på dina moln! :) kram
  • mom2012

Gina43 ingen fara :) Då vi aldrig fått till dag5 tidigare så är jag lite orolig om detta går i lås :)

• MålaMittHjärta

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Men åh vad kul och lycka till :) Håller tummarna :):)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1

Spännande!!! Jag håller tummarna hårt!!! :)
  • Gina43

Tydligt negativt test idag, RD9 (14 dagar efter äggplock). Om jag hade varit gravid skulle det nog visa sig nu. Nåja, då kan jag alltså sippa vin på altanen i sommar..

What to do now? Lösningar, konstruktivt tänkande:

Förbereder mig på att mensen ska komma och på att vi får hosta upp ca 60 000 kr i augusti. Hur nu det ska gå till. Det är lika dålig timing nu (pga nytt boende) som vid förra 3-packet (bröllop och lghköp), men det gick ju. Får sälja en del av mina fonder och så får vi väl låna till en del. Jag har iofs studieskulder men vi har ju inga andra lån än bostadslån. Det är ändå olustigt eftersom min buffert redan är hyfsat låg nu.

Sett mot att vi gjorde en väldigt bra affär på lägenheten nu (det är nästan så att vi skäms, så bra betalt fick vi), så får jag väl tänka att 60-70 000 kr inte är så mycket.

Vi har funderat på att välja en annan klinik nästa gång, en som är större. Min klinik visar inte sina resultat, så vi kan tyvärr inte jämföra med den andra. Den andra kliniken är större och dyrare, 68 000 kr för ett 3-pack. Vi får fundera. Vi vill ju gå dit vi kan få bäst resultat. Var finns bästa labbet? Kanske på den andra kliniken tror jag. Andra tänkbara saker att väga in är hur juste kliniken är. Här är faktiskt Nordic väldigt bra, inte som andra kliniker som man läst om och som ser sin chans att få betalt till varje pris - inga extra UL, inga återkopplingssamtal utan prislapp, ingen återbetalning efter misslyckad återföring osv. Här kan vi inte utvärdera den andra kliniken eftersom vi inte vet hur de är. Får läss villkoren.

Jahapp, mycket att tänka på.

• mom2012

Gina43 tråkigt att höra att du testat minus. RD 9 är väl lite tidigt? Men du fick en blastosyst?

Ang 3 pack. Vi fick inte köpa 3 pack sist pga våra odds va för dåliga för graviditet med tanke på antal misslyckade försök. Hoppas ni får köpa 3 pack och inte hamnar i singelförsök som oss....då är det dyrare. 30 tkr per försök istället för 3 betala för 2.

• Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-19 07:04:28 följande:

Tydligt negativt test idag, RD9 (14 dagar efter äggplock). Om jag hade varit gravid skulle det nog visa sig nu. Nåja, då kan jag alltså sippa vin på altanen i sommar..

What to do now? Lösningar, konstruktivt tänkande:

Förbereder mig på att mensen ska komma och på att vi får hosta upp ca 60 000 kr i augusti. Hur nu det ska gå till. Det är lika dålig timing nu (pga nytt boende) som vid förra 3-packet (bröllop och lghköp), men det gick ju. Får sälja en del av mina fonder och så får vi väl låna till en del. Jag har iofs studieskulder men vi har ju inga andra lån än bostadslån. Det är ändå olustigt eftersom min buffert redan är hyfsat låg nu.

Sett mot att vi gjorde en väldigt bra affär på lägenheten nu (det är nästan så att vi skäms, så bra betalt fick vi), så får jag väl tänka att 60-70 000 kr inte är så mycket.

Vi har funderat på att välja en annan klinik nästa gång, en som är större. Min klinik visar inte sina resultat, så vi kan tyvärr inte jämföra med den andra. Den andra kliniken är större och dyrare, 68 000 kr för ett 3-pack. Vi får fundera. Vi vill ju gå dit vi kan få bäst resultat. Var finns bästa labbet? Kanske på den andra kliniken tror jag. Andra tänkbara saker att väga in är hur juste kliniken är. Här är faktiskt Nordic väldigt bra, inte som andra kliniker som man läst om och som ser sin chans att få betalt till varje pris - inga extra UL, inga återkopplingssamtal utan prislapp, ingen återbetalning efter misslyckad återföring osv. Här kan vi inte utvärdera den andra kliniken eftersom vi inte vet hur de är. Får läss villkoren.

Jahapp, mycket att tänka på.

Håller tummarna att det bara var för tidigt för att ge utslag. Kram
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-19 11:16:11 följande:

Gina43 tråkigt att höra att du testat minus. RD 9 är väl lite tidigt? Men du fick en blastosyst?

Ang 3 pack. Vi fick inte köpa 3 pack sist pga våra odds va för dåliga för graviditet med tanke på antal misslyckade försök. Hoppas ni får köpa 3 pack och inte hamnar i singelförsök som oss....då är det dyrare. 30 tkr per försök istället för 3 betala för 2.

Nekade dom er ett 3pack? Trodde faktiskt att det var upp till patienterna att bestämma vilken typ av behandling man vill köpa
  • Gina43

Tack för stöd! Jo, eftersom jag fick en blastocyst så borde jag ha fått åtminstone ett svagt plus vid det här laget. Men officiell TD är om en vecka, på måndag. Vi får sätta punkt först när mensen kommer!

Tja, märkligt nog har jag varit illamående idag hela förmiddagen och kände lätt illamående igår och i förrgår. Det är klart, det kan vara Lutinus. Eller något helt annat.

• Gina43

Mom2012: Trist att ni inte får 3-pack. Det blir ju snabbt väldigt dyrt!

Jag tror inte de nekar oss 3-pack, inte än. Vi har totalt gjort 2 IVF, fått ett barn och fått blastocyster på båda försöken. Äggreserven är god och det är manlig faktor. Jag har en bit kvar tills jag faller inom den äldre ålderskategorin (som de tar mer betalt för). Därmed är det inte sagt att det blir barn för det!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö