• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-27 15:24:19 följande:

Imorgon är det dags för andra ultraljudet och troligtvis då jag ska få det bekräftat att det är ett MA. Lite jobbigt att jag skulle gå in i vecka 10 imorgon om allt hade varit bra.

Försöker plugga och motivationen är noll.. Bara två veckor kvar av terminen men jag känner bara för att ge upp!

Fy vad trist.... Jag kan bara föreställa mig hur tufft det måste vara att försöka fokusera på studier mitt i allt elände. Vet hur svårt jag hade att koncentrera mig på jobbet när jag fick mina MF.

Jag hoppas innerligt att du kan njuta lite grann av sommaren och försöka blicka framåt. Skäm bort dig med ett gott glas vin och lata dagar på stranden. Kram till dig
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-27 15:24:19 följande:

Imorgon är det dags för andra ultraljudet och troligtvis då jag ska få det bekräftat att det är ett MA. Lite jobbigt att jag skulle gå in i vecka 10 imorgon om allt hade varit bra.

Försöker plugga och motivationen är noll.. Bara två veckor kvar av terminen men jag känner bara för att ge upp!

Styrka till dig! Försök att inte oroa dig över studierna. Om möjligt tar du in det i sommar, innan terminsstart. Det är bara lite planering och motivation som krävs. Det hostar du upp senare Just nu är det okej att du har haft annat kring dig, eller hur?

Kram! Det blir säkert barn på det ni har i frysen! Ni köpte ett 3-pack, så det är bara att tuffa på när ni är redo
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-27 07:49:46 följande:

Blir då sur och arg på min kropp. Mensvärk mega idag. Samma dag som alla andra försök. Mensen brukar komma cd13 efter ÄL. Suck! Varför kan det liksom inte bara funka.......

Styrka till dig också! Du finns i mina tankar. Hoppas på gott resultat för er!! :')
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-27 16:21:21 följande:
    Fy vad trist.... Jag kan bara föreställa mig hur tufft det måste vara att försöka fokusera på studier mitt i allt elände. Vet hur svårt jag hade att koncentrera mig på jobbet när jag fick mina MF.

Jag hoppas innerligt att du kan njuta lite grann av sommaren och försöka blicka framåt. Skäm bort dig med ett gott glas vin och lata dagar på stranden. Kram till dig
    Just nu är jag alldeles slut, sen blir man såklart stressad när man känner att man inte orkar. Ska försöka bita ihop får se om jag gör omtentan på lördag eller sparar den till nästa termin, avvaktar tills imorgon och jag vet vad som kommer hända och när.

Vi är ju mitt uppe i en flytt med och kommer inte jobba så mkt extra i sommar vilket är skönt så man kan försöka ta det lite lugnt. Kommer nog bli några glas vin i sommar och mögelost, får se lyxen i att kunna äta det i sommar.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-27 17:31:32 följande:
    Styrka till dig! Försök att inte oroa dig över studierna. Om möjligt tar du in det i sommar, innan terminsstart. Det är bara lite planering och motivation som krävs. Det hostar du upp senare Just nu är det okej att du har haft annat kring dig, eller hur?

Kram! Det blir säkert barn på det ni har i frysen! Ni köpte ett 3-pack, så det är bara att tuffa på när ni är redo
    Ska försöka göra så mycket jag orkar, siktar i stort sett på att bli godkänd. Kommer ju inte jobba så mycket i sommar heller så man hinner läka ut.

Sambon är mer peppad på att köra igång direkt i augusti, får se om jag känner mig lika redo då. Jo vi köpte 3 pack, så det känns bra att man slipper oroa sig för den ekonomiska biten och tacksam över bra resultat till frysen denna gången. 

Ska iaf bli otroligt skönt med ett avslut, nojjar mig mer över smärtan över framkalla missfallet,  usch man läser alldeles för mycket på trådar på familjeliv. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • mom2012

Här är en matematiker noja. Är på RD 7 med ena blasto. Jag tog min extra dos ovitrelle i måndags. Den är på 62 mg. En dos av 250 mg går ur kroppen på 10 dgr. Motsvarar 25 mg per dygn. Om man räknar på min 62 mg gå dos så borde den varit 37 mg efter 1 dygn och därefter dygn 2 dom idag 12 mg. 12 mg hch bör väl inte ge utslag på ett gravtest? Eller??

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-27 19:01:40 följande:

Här är en matematiker noja. Är på RD 7 med ena blasto. Jag tog min extra dos ovitrelle i måndags. Den är på 62 mg. En dos av 250 mg går ur kroppen på 10 dgr. Motsvarar 25 mg per dygn. Om man räknar på min 62 mg gå dos så borde den varit 37 mg efter 1 dygn och därefter dygn 2 dom idag 12 mg. 12 mg hch bör väl inte ge utslag på ett gravtest? Eller??

Vet inte riktigt om det går att räkna så men du fick mig att le. Hade resonerat likadant. Vad söt du är! :) hoppas du snart får veta nåt
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö