seffi1985 skrev 2014-01-02 16:51:51 följande:
Hade från den 30 dec förvärkar ända tills igår. Visste att det inte startat på riktigt än men vi åkte in för att kolla att allt var bra igår kväll. Tänk så skönt det hade varit med en bebis i helgen och slippa de sista 2,5 veckorna!!
Nåja vi kom in till förlossningen och möter min faster som jobbar där och visar sig att vi blir hennes sista innan hon går av. Jaha det var ju trevligt att småprata iaf. Satt med CTG och konstaterade snabbt att det bara var förvärkar och inget mera och barnets hjärtljud såg bra ut. Var inte öppen alls men cervix hade börjat mjukna och bli kortare men jag hade ju så gärna velat vara öppen lite så hon kunnat göra en hinnsvepning och kanske dra igång det på en gång. Nä det blev att snopet åka hem igen (fast det hade jag ju förväntat mig) Däremot skickade hon med mig extra värktabletter då hon tyckte jag skulle få sova iaf nu när jag måste vänta. Det var väldigt uppskattat
Nä man får dras med fogarna, tjockmagen, jättefötter, humörsvängningar, orkeslöshet och kramperna i vaderna ett tag till. Blir så roligt till Liams födelsedagskalas på söndag....

Å det är ju såå roligt! NOT!!! Så hade jag med mitt första barn. Var inne tre ggr på förlossningen innan det verkligen var dags.
Lider med dig, förvärkar är skit!
Och så denna djävelusiskavärk från fogarna som du beskriver, magen som är i vägen, humörsvängningar och jag har även krypningar i benen på kvällarna. Blir nästan tokig på dem!
Just nu vill man bara att det ska vara klart och vips så har man sin kropp tillbaka! Om det gick så lätt som i ett trollslag så var man tillbaka i sin tränade betydligt smidigare kropp. Och dessutom ha orken tillbaka.
Hoppas du får tidigare och inte behöver gå 40 fulla veckor!