alltså jag är inne på min fjärde!? vecka som förkyld nu
infektionen eller vad det nu var för fel i halsen? är bättre men inte helt borta, känns inte som att jag ska kvävas hela tiden längre men är fortfarande jobbigt att svälja och hostar
och när jag nyser eller hostar så får jag kväljningar och har spytt ett par gånger av det också.. känns som att jag inte har någon spärr mellan mage och mun liksom.. jätte nice
mina slemhinnor är helt fucked up! särskilt i munnen, svider satan av minsta lilla, har ett par svullna papiller på tungan som irriterar och gör ont
den enda tandkrämen som jag i vanliga fall tål, funkar inte ens längre, trots att den är mild och allt
känns som att jag borstar tänderna med chilisås, tandköttet och kinderna svider satan
läpparna är konstant torra och gör jätte ont på morgonen
får väldigt ont i magen/livmodern vid rörelse, som vanligt men nu har jag också börjat få det när jag sitter/ligger ner, antar att det är förvärkar? gör ont i svanskotan lite då och då utan anledning också
inte så farligt och inget regelbundet så är inte allt för orolig än
och fyfan va känslig jag är just nu! gråter flera gånger om dagen, ibland HELT utan anledning, som nu nyss.. satte mig i soffan, satte på tvn och börjar gråta på en gång.. va fan?!
och börjar känna mig jätte stressad inför förlossningen! men inte för själva förlossningen utan för att inte hinna förbereda klart hemma, att jag måste släppa alla planeringar, saker och kontrollen när det väl är dags gick inte upp för mig förren igår.. asså kan ju inte skriva listor, kolla grejer på blocket och tänka på hunden när jag ska föda liksom.. det är väldigt skrämmande faktiskt, att inte har någon kontroll eller veta vad som kommer hända precis innan, under och efter..
samtidigt som jag bara vill att det ska hända NU och få det överstökat så är det läskigt att det snart är dags.. snart blir vi föräldrar och har en riktig liten bebis här hemma!
himla tur att jag får öva lite med syrrans lilla dotter ^^
förutom det faktum att vi snart har en bebis, så är mysstunderna med magen på kvällen det enda som riktigt känns värt just nu, allt annat känns bara krångligt, jobbigt och smärtsamt