Miss MJ skrev 2014-01-12 19:53:57 följande:
Hur har det gått för dig? Fått en kotte nu? Hoppas allt gått bra i såfall!
Min förra förlossning var inte den snällaste heller. Började sent vid midnatt med värkar, men för långt emellan dem. Vid fem blev det mer intensivt och då åkte vi in. Hade ju inte sovit alls däremellan.
Sedan är min son född 17:30 på kvällen... Med sugklocka... Så jag har också siktat in mig på en snabbare och mindre jobbig förlossning.
Behövde ju inte opereras som du efteråt, men sjönk i hb så jag fick 2 enh blod på bb sen. Blev lite piggare då.
Min son är född 3 dagar före bf, så det bör ju bli tidigare denna gången med.

det ligger så lågt och trycker denna gången jämfört med sist.
Min förlossning var väldigt lik din med skillnad av operationen för att ta bort moderkakan. Hade också väldigt lågt blodvärde men jag fick järnpåsar och stannade kvar 4 dagar då dottern passade på att sola också. Denna gång ska jag ta med mig järntabletterna

Nu med denna bebis har jag fått gå till Aurora och fått "beviljat" kejsarsnitt om jag har lika dåligt värkarbete som förra gången så jag fick en liten bakdörr vilket känns tryggare.
Tyvärr har denna inte gett någon indikation på att vilja vara på G, skitunge
Har haft några förvärkar, men ingen slempropp eller vatten. Nu är det ungefär en vecka kvar till BF och jag börjar jobba på att få ut den. Åkte och badade i fredags, handlade på Maxi igår och lekte i snön med dottern och hunden idag. Har haft några fler förvärkar än vanligt men inte särskilt smärtsamma eller regelbundna
Sen hade vi en snökanon här fredag/lördag så man vågade ju inte ta i superduper mycket, är ju bra om man slipper förlossning i snöstorm kanske.