• zebran

Gnälltråd för gravida

När jag väntade mitt första barn fanns en gnälltråd här på FL, vill gärna starta en nu! Är innerligt tacksam att förhoppningsvis snart få ett barn o längtar efter pyre nr tre MEN det här med att vara gravid.... nu i v 31 ....Jobbig foglossning sedan v 12. Kan inte promenera alls. Trött så in i norden ( nu igen, var utslagen i början av grav). Lågt blodtryck och blodbrist. STOR mage högt upp på kurvan som redan hindrar rörligheten ordentligt.,Tryck på vena cava i liggande som ger yrsel. Sura uppstötningar. O sen när jag står känns det som att det strålar smärtsamt i urinblåsan. Ja, o så är jag riktigt deppig o initiativlös vissa dagar. O så känner jag mig tjock, ful o könslös.Skulle vara så skönt om det var nån mer dom inte bara gläds o strålar;) Kram på er!!

• Svar på tråden Gnälltråd för gravida
  • seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-01-21 20:33:00 följande:
    Har tänkt på dig, undrat hur det gått. Glad

Lider med dig! Vilken mardröm att hålla på så. När värkarbetet börjar tror man ju att nu äntligen ser man slutet på det jobbiga... Gråter

Hoppas verkligen på att du får snart! 
    Faktum är att just den 21 kl 14.07 kom lilleman. Åkte in till förlossningen 20/1 och när de kolla hur öppen jag var (3 cm) så passade hon på att göra en hinnsvepning som natten till 21 satte igång det hela ordentligt strax före 5 på morgonen. Lilleman säger jag men det blev en stor kille, 4870 g tung 56 cm lång och 37 cm huvudmått. Hade en drömförlossning som jag gärna gör om. Får väl se nån gång i framtiden Flört
  • Tess1990
    seffi1985 skrev 2014-02-02 16:23:15 följande:
    Faktum är att just den 21 kl 14.07 kom lilleman. Åkte in till förlossningen 20/1 och när de kolla hur öppen jag var (3 cm) så passade hon på att göra en hinnsvepning som natten till 21 satte igång det hela ordentligt strax före 5 på morgonen. Lilleman säger jag men det blev en stor kille, 4870 g tung 56 cm lång och 37 cm huvudmått. Hade en drömförlossning som jag gärna gör om. Får väl se nån gång i framtiden Flört
    Grattis!!! Skrattande
  • bubbel

Ååååh måste favorita denna tråd!!
    Är för trött och illamående för att gnälla just nu, men det kommer!!
    Är i v10.

• Defeateris

Jag har fått helt fantastisk smärta i revbenen på vänster sida, under hjärtat.. Gör skitont, framför allt vid vridrörelser, och verkligen hugger till så jag inte kan vara tyst. Har vaknat av smärtan någon gång.. Sjukt jobbigt, men tydligen är det bara att stå ut..
    Foglossningen har också börjat få vänster ben att fungera sämre känns det som - ont i höftleden och ner på vänster sida av skrevet.. On the good side är dock att det släppt i korsryggen... =)

• starq

Att vara gravid är då inget jäkla välsignat tillstånd....vart sjutton sitter nödstoppen?

• Thinkerness

Åh, vad härligt att inte vara ensam om gnällandet! Tycker folk är så förbannat myspysiga och überlyckliga hela tiden... *suck*

Jag fick problem med fogarna runt vecka 6 denna gång, har haft daglig hormonell huvudvärk från vecka 12 och har varit sjukskriven för båda sakerna på 75% sen före jul.
    Får alltid ont i nedre delen av magen när jag står upp länge (typ lagar mat) och det enda som hjälper är vila.
    Har så gruvligt ont i ryggen vissa dagar att jag inte kan böja mig över huvud taget, och även där hjälper bara vila.
    Huvudvärken sitter där dag som natt och inget hjälper - utom vila. 
    Som pricken över i kan jag nämna att jag är sämst i världen på att just "vila"...

Har en dotter på 4 år, men henne kan jag inte leka med alls som jag skulle vilja. Jag är just nu kvarterets tråkigaste morsa som alltid svarar "jag KAN inte gå till pulkabacken eller dra dig i pulkan till dagis eller åka till nåt lekland eller gå på bio, gumman, men vi kan spela spel eller läsa en bok..." Skitkul. Inte. Obestämd

Är nu i vecka 28. Kan inte sova på nätterna, är konstant övertrött och helt jävla nipprig och kan således inte sova på dagen heller. Kan inte göra ett SKIT (förutom att nätshoppa - till makens stooora glädje Oskyldig).

Och det bästa av allt: jag håller just på att tillfriskna från magsjuka när jag inser att det verkar vara nån slags förkylning/influensa på gång... Kan det inte bara vara maj nu?! Skrikandes

P.S. Ber om ursäkt för svordomarna, men det faller sig liksom naturligt just nu...

• Miss MJ
    seffi1985 skrev 2014-02-02 16:23:15 följande:
    Grattis! Jösses det var en välgödd kille du fick! Glad 

Ja min förlossning blev också en positiv upplevelse denna gången. Var roligt att få uppleva det med. Glad
  • rulltårtan

Äntligen någonstans man får spy ur sig lite galla;) hag är gravid i v30 med andra barnet och är såååå trött på att vara gravid...tur det inte blir några mer barn! Hamnade i en depression i början på graviditeten efter att ha haft en jobbig tid med vår son som visat sig ha autism och,utvecklingsförsening ..mycket ångest en period och g inlagd på en psykiatriskavdelning en vecka i nov.. Nu börjar det dock stabilisera sig men är deppig ofta fortfarande pga av alla gravidkrämpor som en hemsk foglossning som gör att jag bara orkar röra mig i högst 15min då jag sen nästan grinar av smärta. Har haft sammandragningar sen v 15 ungefär så magen är mer eller mindre jämt spänd som en boll och det drar, stramar och jag får svårt att andas ofta. Kräktes flera ggr per dag fram till v18 så då var man sängliggande pga av det och nu ligger man pga av de andra problemen.. Min mage är enorm!! Ligger över tvillingkurvan så min bm är orolig över att jag kan utveckla diabetes..plus att det är jävligt tungt.. Sover inte om nätterna om jag inte tar propavan vilket ändå inte gör att jag sover en hel natt.. Men får dåligt samvete varje gång jag tar dem även om läkare sagt att det är ok..orkar inte hitta på saker med min son heller..ska iaf snittas den 10e april så jag behöver inte gå över tiden iaf.

• Malima

Är i vecka 18 å har troligtvis drabbats av smärtsam njursten eller njurstas. Än vet de inte riktigt eftersom de inte kan röntga utan under tiden får jag gå hemma å ha ont och lindra med starka smärtstillande. Känns sådär! Jobba kan jag inte heller å är en halvbra mamma åt blivande storebror.

Är det någon som har erfarenhet av njursten eller njurstas under graviditeten?

• seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-02-04 16:00:11 följande:
    Grattis! Jösses det var en välgödd kille du fick! Glad 

Ja min förlossning blev också en positiv upplevelse denna gången. Var roligt att få uppleva det med. Glad
    Tackar Skrattande
    Ja herrejisses vilken överraskning det blev för dom på förlossningen. Jag hade som sagt det typ 50 ggr under graviditeten att OM det blir en pojke nu när det är andra gången så blir den nog större än storasyster som vägde 4185 g men nä barnmorskorna som klämde på magen trodde det skulle bli en lite mindre bebis på 3,5 kg. Nåja antagligen gick det så bra denna gång eftersom storasyster var såpass stor. Tungan ute
Svar på tråden Gnälltråd för gravida