• zebran

Gnälltråd för gravida

När jag väntade mitt första barn fanns en gnälltråd här på FL, vill gärna starta en nu! Är innerligt tacksam att förhoppningsvis snart få ett barn o längtar efter pyre nr tre MEN det här med att vara gravid.... nu i v 31 ....Jobbig foglossning sedan v 12. Kan inte promenera alls. Trött så in i norden ( nu igen, var utslagen i början av grav). Lågt blodtryck och blodbrist. STOR mage högt upp på kurvan som redan hindrar rörligheten ordentligt.,Tryck på vena cava i liggande som ger yrsel. Sura uppstötningar. O sen när jag står känns det som att det strålar smärtsamt i urinblåsan. Ja, o så är jag riktigt deppig o initiativlös vissa dagar. O så känner jag mig tjock, ful o könslös.Skulle vara så skönt om det var nån mer dom inte bara gläds o strålar;) Kram på er!!

• Svar på tråden Gnälltråd för gravida
  • Tessou
    seffi1985 skrev 2014-02-04 23:30:19 följande:
    Tackar Skrattande
    Ja herrejisses vilken överraskning det blev för dom på förlossningen. Jag hade som sagt det typ 50 ggr under graviditeten att OM det blir en pojke nu när det är andra gången så blir den nog större än storasyster som vägde 4185 g men nä barnmorskorna som klämde på magen trodde det skulle bli en lite mindre bebis på 3,5 kg. Nåja antagligen gick det så bra denna gång eftersom storasyster var såpass stor. Tungan ute
    Grattis!

Hmm, BM tror att vår bebis kommer väga 3,5 kg... hoppas min har rätt!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • seffi1985
    Tessou skrev 2014-02-05 20:13:48 följande:
    Grattis!

Hmm, BM tror att vår bebis kommer väga 3,5 kg... hoppas min har rätt!
    Tackar! Det är ju lite beroende på hur stor du var som bebis och så vad din första bebis vägde. Vägde ni runt 3,5 är det nog inte alls omöjligt att bebis också hamnar där.Solig
  • Tessou
    seffi1985 skrev 2014-02-06 09:06:22 följande:
    Tackar! Det är ju lite beroende på hur stor du var som bebis och så vad din första bebis vägde. Vägde ni runt 3,5 är det nog inte alls omöjligt att bebis också hamnar där.Solig
    Jag vägde 3020 gr och sonen 3715 gr.. Så då hoppas jag denna blir runt 3,5 kg...
  • seffi1985
    Tessou skrev 2014-02-06 09:40:29 följande:
    Jag vägde 3020 gr och sonen 3715 gr.. Så då hoppas jag denna blir runt 3,5 kg...
    Då känns det ganska troligt att den kommer att hamna någonstans där. Själv vägde jag 4040 g och första 4185 g så vi var ju aningen större Flört
  • Defeateris

Jag vägde över 4,6 och min sambo runt 4,5 så jag befarar att vi kommer att få ett stooooort barn..

Har fått någon form av inflammation i muskelfästena i bröstkorgens vänstra sida.. SJUKT jäkla obehagligt och smärtsamt när jag exempelvis vänder på mig i sängen. Nu måste jag välja om det ska göra ont i fogarna/bäckenet genom att vända ett ben i taget istället för båda, eller om det ska göra ont i bröstkorgen genom att fälla över båda benen samtidigt och sedan bröstkorgen. Inget av det är roligt.. =(

• Tess1990

Yay!

haft ett par dagar av flimmer framför ögonen, sus i öronen, huvudvärk, yrsel, ingen aptit, bort domnad hand och läppar, borta i skallen och känns mig allmänt piss

var inne på kontroll på förlossningen tidigare ikväll, högt blodtryck, hög puls, protein i urinen och vita blodkroppar, höll på att svimma flera gånger
    misstänkt början till havandeskapsförgiftning och ev. urinvägsinfektion (utan andra symtom)
    dock såg mitt blod bra ut! så fick åka hem, ska tillbaka för kontroll på lördag
    har det blivit värre kommer en ev. igångsättning diskuteras..

får bara hoppas att inget mer händer nu.. (mormorsmor, mormor, mormors syster och min mamma fick HF med sitt första barn, mormor och mamma fick akutsnittas..)

• Tessou
    seffi1985 skrev 2014-02-06 17:13:40 följande:
    Då känns det ganska troligt att den kommer att hamna någonstans där. Själv vägde jag 4040 g och första 4185 g så vi var ju aningen större Flört
    Ja, jag tror och hoppas det..
    Tess1990 skrev 2014-02-07 01:08:20 följande:
    Yay!

haft ett par dagar av flimmer framför ögonen, sus i öronen, huvudvärk, yrsel, ingen aptit, bort domnad hand och läppar, borta i skallen och känns mig allmänt piss

var inne på kontroll på förlossningen tidigare ikväll, högt blodtryck, hög puls, protein i urinen och vita blodkroppar, höll på att svimma flera gånger
    misstänkt början till havandeskapsförgiftning och ev. urinvägsinfektion (utan andra symtom)
    dock såg mitt blod bra ut! så fick åka hem, ska tillbaka för kontroll på lördag
    har det blivit värre kommer en ev. igångsättning diskuteras..

får bara hoppas att inget mer händer nu.. (mormorsmor, mormor, mormors syster och min mamma fick HF med sitt första barn, mormor och mamma fick akutsnittas..)
    Oj då, låter ju som att även du råkar ut för det... MEN får hoppas du bryter ''trenden''...

• lindarn

Hoppar in här!! Gravid i v 26 första barnet, mår skit och gjort hela tiden. Först illamående till förbannelse till v 16, sen foglossningen ifrån h***vetet. Kan inte gå, kan inte göra nåt!! En del dagar kan jag knappt gå till toaletten. Och för att göra de hela ännu bättre så har jag nu åkt på sammandragningar som gjort riktigt ont och resulterat i att jag vart inlagd på förlossningen. Vart frisläppt och känner hela tiden; vart är den där gravidglowen alla pratar om? Vart är lyckoruset som alla säger man får? De enda jag längtar efter är när bebis ska ut och detta får ett slut! Älskar gravid magen men känner mig mest bara fet och ful. Och alla kommenterar kroppen hela tiden, men varför använder du inte tajtare kläder så man ser magen? Jo för att du ska skita i hur min gravid kropp ser ut! Usch vilket gnäll men ni lär förstå mig bättre än nån annan...

• Defeateris

Någon mer som fått RLS? Åkte på en rejäl släng inatt och kunde verkligen inte slappna av eller ligga still - vred och rörde på mig minst var 30 sekund.. Blev väl totalt en 4 timmars sömn eller något i natt..
    Bra tips på vad man kan göra åt det?

Svar på tråden Gnälltråd för gravida