• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (IA)
    Anonym (Alice) skrev 2014-04-01 21:13:02 följande:
    Omeprazolen neutraliserar väl magsyran har jag för mig, så kan nog påverka en hel del :) 

Det måste helt enkelt spela in. Glömde igår, och i morse visade vågen ett kilo mindre... Tror inte jag ids ta de sista omeprazolen. Magen känns okej så länge jag inte dricker mer än en kopp kaffe per dag, så nu får det vara!
  • Anonym (IA)

Nån mer än jag som undrar hur det gått för trådstartaren? Har inte sett henne här på länge, och funderar lite hur det går... Jag har i alla fall haft glädje av den här tråden, och hoppas att hon kan få del av den!

• Anonym (Elin)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-03 17:43:27 följande:
    Nån mer än jag som undrar hur det gått för trådstartaren? Har inte sett henne här på länge, och funderar lite hur det går... Jag har i alla fall haft glädje av den här tråden, och hoppas att hon kan få del av den!
    Precis det jag funderade på när jag såg att någon hade skrivit här! Jag hoppas verkligen att det går bra för henne!

Vägde mig igår morse och -13,9 kg är det totalt nu. Första riktiga passet med min PT idag och jag tror att jag kommer ha en hemsk träningsvärk imorrn...
  • Anonym (Stor.)

Kunde inte låta bli att väga mig idag. Vågen visade 179.4 kg.
    Men vad trögt träningen gick. I går gick träningen *lättare* o jag vart pigg efter. 
    Men idag så orkade jag inte ta i o jag vart så trött efter, så jag somnade en kort stund på soffan.

Jag går omkring i här i lägenheten så snabbt jag kan i 40 min, som uppvärmning. o idag hade jag på mig två stegräknare.
    Den ena visade att jag hade gått 1.7 km o den andre 1.6 km, så jag går iaf en bit på den tiden.
    Har kommit på att jag kan göra sit ups i soffan, men jag vet inte om jag skadar ryggen.
    någon som testat eller vet?

• Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-04-03 21:24:46 följande:
    Kunde inte låta bli att väga mig idag. Vågen visade 179.4 kg. Men vad trögt träningen gick. I går gick träningen *lättare* o jag vart pigg efter.  Men idag så orkade jag inte ta i o jag vart så trött efter, så jag somnade en kort stund på soffan. Jag går omkring i här i lägenheten så snabbt jag kan i 40 min, som uppvärmning. o idag hade jag på mig två stegräknare. Den ena visade att jag hade gått 1.7 km o den andre 1.6 km, så jag går iaf en bit på den tiden. Har kommit på att jag kan göra sit ups i soffan, men jag vet inte om jag skadar ryggen. någon som testat eller vet?  

Jag tror inte att soffan är nån dålig plats att göra sit ups. Jag har nog alltid kört dem i sängen, och det borde ju vara likvärdigt. Men var uppmärksam på kroppens signaler för säkerhets skull... Själv har jag tappat totalt fokus. Brakförkyld, och har överätit tredje dan i rad. Dags för nya tag, eller ge upp. Men det känns lite halvdumt nu... Skulle väl helst hitta nåt vettigt sätt att styrketräna, men eftersom det är hemmaträning som gäller i så fall så har jag svårt att komma på nåt bättre än just sit ups och armhävningar. Jag är stark i mage/rygg, men enormt svag i bröst/armar/axlar. Får väl se vad det kan bli..
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-04 00:33:31 följande:

Jag tror inte att soffan är nån dålig plats att göra sit ups. Jag har nog alltid kört dem i sängen, och det borde ju vara likvärdigt. Men var uppmärksam på kroppens signaler för säkerhets skull... Själv har jag tappat totalt fokus. Brakförkyld, och har överätit tredje dan i rad. Dags för nya tag, eller ge upp. Men det känns lite halvdumt nu... Skulle väl helst hitta nåt vettigt sätt att styrketräna, men eftersom det är hemmaträning som gäller i så fall så har jag svårt att komma på nåt bättre än just sit ups och armhävningar. Jag är stark i mage/rygg, men enormt svag i bröst/armar/axlar. Får väl se vad det kan bli..
    Jag sitter på soffkanten med utsträckta ben o så lutar jag mig bakåt tils det börjar *dra* o så tillbaka upp.
    Gör plankan på samma sätt.

Ge inte upp. Jag tränar ju också hemma. När sjukgymnasten var här hemma första gången, hade hon med sig ett theraband som jag sen hakade fast i sonens loftsäng o så drog jag armarna åt alla håll o kanter. 
    Kändes lite fjantigt i början men det var jobbigt o gav resultat.
    Fick byta till ett *hårdare* band efter 2 v.
    Bandet knöt jag också ihop till en cirkel o trädde runt vristerna o så sträckte jag ut benen fram,bak o ut mot sidan. Det kändes i benen o rumpan, Fick dock sluta med den övningen pga mina veck jag har där omkring.
    Likaså stod jag på det o gjorde gjorde övningar som man brukar göra med hantlar.
    Det finns många sätt att använda detta bandet på. 
    Ett tips. Glad
    Jag använder mina 3 kg hantlar nu också med therabandet.
  • Anonym (40 kg)

Hej, jag hoppas att jag får vara med här. Jag har gjort en Gb för drygt fem år sedan men gick av olika orsaker "bara" ned ca 20 kg med den. Sedan har det varit svårt för mig att gå ned, förmodligen pga brister av olika näringsämnen. Nu äntligen så har jag fått veta vilka tillskott jag ska äta. Jag har en ätstörning så jag överäter. Mina triggers är pasta, potatis o bröd. Så den 20/3 bestämde jag mig för att ändra livsstil o inte låta ätstörningen kontrollera mitt liv längre. Sedan dess så har jag gått ned 5,2 kg o jag har börjat med 5:2 denna vecka. Inte så mycket för vikten utan för de hälsoaspekter som finns med det. 
    Så det var lite om mig det... Jo just det , jag är 43 år o tycker att det är superkul att lära mig mer om hur kroppen fungerar o vad just min kropp behöver...

• Anonym (IA)
    Anonym (40 kg) skrev 2014-04-04 08:19:03 följande:
    Hej, jag hoppas att jag får vara med här. Jag har gjort en Gb för drygt fem år sedan men gick av olika orsaker "bara" ned ca 20 kg med den. Sedan har det varit svårt för mig att gå ned, förmodligen pga brister av olika näringsämnen. Nu äntligen så har jag fått veta vilka tillskott jag ska äta. Jag har en ätstörning så jag överäter. Mina triggers är pasta, potatis o bröd. Så den 20/3 bestämde jag mig för att ändra livsstil o inte låta ätstörningen kontrollera mitt liv längre. Sedan dess så har jag gått ned 5,2 kg o jag har börjat med 5:2 denna vecka. Inte så mycket för vikten utan för de hälsoaspekter som finns med det.  Så det var lite om mig det... Jo just det , jag är 43 år o tycker att det är superkul att lära mig mer om hur kroppen fungerar o vad just min kropp behöver...

Välkommen! Gb, är det banding du syftar på eller bypass? Jag gissar att det är ganska olika näringsupptag mellan de metoderna. Det som funkar för mig som sockermissbrukare är att käka riktigt näringsrik mat. Har man brister så upplever jag att suget blir jobbigare att hantera... Det är faktiskt himla skönt att kunna styra det där beroendet, istället för att låta beroendet styra mig! 5,2 kilo sen 20/3 är ju jättemycket, så du är garanterat på god väg! :) Jag har slutat med omeprazolen och har tappat 2,5 kilo på tre dar, trots att jag ätit lite i överkant, så det måste ha varit den som gjorde att det gick trögt ett tag för mig. Nu är jag ju nästan i mål, känns helt konstigt... Då gäller det att hitta balansen sen. Spännande!
  • Anonym (40 kg)

Bypass. Jo det känns i kroppen att svullnaden är borta. Måste gå ned ca 20 kg för att få plastik av buk o bröst, men då har jag bara ca 15 kg kvar så jag tänker satsa på att gå ned allt. Jag har precis i veckan börjat med 5:2, mest för hälsoaspekten. Haha, när man är över 40 så blir plötsligt cellförnyelse väldigt viktigt..
    Jag äter också omeprazolen, eller jag har inte tagit den på två dagar för jag har blivit bra mycket bättre i matsmältningsystemet.

• Anonym (Alice)

Tips från en med ständig magkatarr och andra stressmagsjukdomar: Om ni har problem med magen så är vanligt svart te faktiskt väldigt bra för magen. Solig

Nu har jag pratat med min "coach/mentor" på iTrim som har satt mitt slutmål på 70kg, dvs faktiskt endast 3,5kg kvar. Så nu kör jag en slutspurt utan dess like med många långa promenader och ersättningar, tonvis med vatten osv. Detta ska bannemig gå. Sen kommer den läskiga uppgiften att behålla vikten... Det är galet att man är så nära målet, kan inte ta in det.

Funderar på att ta kontakt med en riktig PT när målet är nått och börja satsa på styrketräningen ordentligt.

Anonym (40 kg) skrev 2014-04-04 16:58:25 följande:

VälkommenSkrattande Låter underbart med din lite "jävlar anamma"-inställning nu, försök hålla igång den, för det kommer hjälpa dig något otroligt! Hoppas du kommer känna att du får rätt stöd och hjälp här från oss andra Solig

Svar på tråden Anonyma viktklubben