Anonym (IA) skrev 2014-04-04 00:33:31 följande:
Jag tror inte att soffan är nån dålig plats att göra sit ups. Jag har nog alltid kört dem i sängen, och det borde ju vara likvärdigt. Men var uppmärksam på kroppens signaler för säkerhets skull... Själv har jag tappat totalt fokus. Brakförkyld, och har överätit tredje dan i rad. Dags för nya tag, eller ge upp. Men det känns lite halvdumt nu... Skulle väl helst hitta nåt vettigt sätt att styrketräna, men eftersom det är hemmaträning som gäller i så fall så har jag svårt att komma på nåt bättre än just sit ups och armhävningar. Jag är stark i mage/rygg, men enormt svag i bröst/armar/axlar. Får väl se vad det kan bli..
Jag sitter på soffkanten med utsträckta ben o så lutar jag mig bakåt tils det börjar *dra* o så tillbaka upp.
Gör plankan på samma sätt.
Ge inte upp. Jag tränar ju också hemma. När sjukgymnasten var här hemma första gången, hade hon med sig ett theraband som jag sen hakade fast i sonens loftsäng o så drog jag armarna åt alla håll o kanter.
Kändes lite fjantigt i början men det var jobbigt o gav resultat.
Fick byta till ett *hårdare* band efter 2 v.
Bandet knöt jag också ihop till en cirkel o trädde runt vristerna o så sträckte jag ut benen fram,bak o ut mot sidan. Det kändes i benen o rumpan, Fick dock sluta med den övningen pga mina veck jag har där omkring.
Likaså stod jag på det o gjorde gjorde övningar som man brukar göra med hantlar.
Det finns många sätt att använda detta bandet på.
Ett tips.

Jag använder mina 3 kg hantlar nu också med therabandet.