• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

Usch vad jag har skött mig dåligt den här helgen. Har ätit både chips, tre kakor och lite choklad. Blev illamående efter 10-15 chips så det blev ju inga kopiösa mängder iaf. Vägde mig i lördags morse och jag blev rätt förvånad över vad vågen visade! -14,5 kg! Tog måttbandet och runt midjan är det -19 cm och runt höfterna -18 cm. Drog med sambon ut på promenad med barnvagnen, 1,3 mil!

Hur har helgen gått för er andra?

• Anonym (Alice)

Helgen har gått bra för mig, även om jag kunde ha rört på mig lite mer. Inte ätit något katastrofalt iaf. Har dock enorm träningsvärk i överkroppen så undviker att väga mig haha :P

• Anonym (mammakropp)

Lätt träningsvärk och lätt viktuppgång idag. Tyckte helgen gått ovanligt bra jämfört med hur illa de kan se ut ;) Igår gjorde jag en hemmagjord smoothie på banan hallon och en hallonyougurt jag hade i kylskåpet som jag tog efter mitt löppass. Förvånades över hur väl den mättade så kände inte alls något behov av att småäta på kvällen igår. 

Köpte mig ett par nya byxor igår som morot (och för att mina andra par snart ger upp). Annars tycker jag det går trögt just nu. Resultaten kommer inte av sig själv (som sig kanske är normalt) och jobbet är i nuläget väldigt stillasittande. Jobbar fortfarande på att få till en fungerande rutin i vardagen för framförallt maten. Träning håller jag iaf ganska väl med 3 löparrundor i veckan. Så nått positivitet har jag allt fått in. 

• Anonym (40 kg)

Vad bra ni jobbar allihopa Själv har jag fastedag idag, o bara för att så fick ungarna våfflor till mat o kladdkaka står i ugnen.Men det gick bra, eller det går bra. Dricker en massa vatten o ska ta en kopp te med stevia i. 

• Anonym (IA)

Helgen har nog gått bra. Värre nu idag. Trött och aningen febrig, och sug efter precis allt. Den där föreställningen att alla möjliga problem åtgärdas genom att äta är skitjobbig! Mår jag lite sämre en dag så nog fan ska det ätas... Jag har uppenbarligen krympt magsäcken såpass att jag inte kan äta så mycket, så det där "äta för att jag mår dåligt" leder bara till illamående. Dubbelt dumt! Behöver lite nya kläder, och har en resa till huvudstaden inplanerad i slutet av veckan. Träffa vänner, dricka nåt alkoholhaltigt och shoppa lite. Ska bli riktigt kul, fast just nu är jag lite för trött för att ens se fram emot det... Hittade dock mina gamla byxor, och gjorde en "selfie". På bild ser jag det jag inte ser i spegeln. Även om jag har ca två kilo kvar till uppsatt mål så är jag ju fasen i hamn! Kändes lite bättre då.

Anonym (40 kg) skrev 2014-04-04 16:58:25 följande:
    Bypass. Jo det känns i kroppen att svullnaden är borta. Måste gå ned ca 20 kg för att få plastik av buk o bröst, men då har jag bara ca 15 kg kvar så jag tänker satsa på att gå ned allt. Jag har precis i veckan börjat med 5:2, mest för hälsoaspekten. Haha, när man är över 40 så blir plötsligt cellförnyelse väldigt viktigt.. Jag äter också omeprazolen, eller jag har inte tagit den på två dagar för jag har blivit bra mycket bättre i matsmältningsystemet.

Min sambo ska göra en överviktsoperation (fast han vill göra en sleeve), så jag har läst och läst och läst om de olika metoderna. Och sett att det finns rätt många i din situation. Som inte går ner riktigt efter en gbp, och samtidigt har problem med näringsupptaget. Svår sits, men jag hoppas du fått ordning på bristerna nu!
  • Anonym (Alice)
    Ernst Hugo skrev 2014-04-07 21:06:10 följande:
    Man skall ju inte behöva gå ner för att bli en pingla www.familjeliv.se/Forum-9-191/m72862214.html
    Denna tråden handlar inte om att man går ner för att andra ska tycka att man är snygg, utan i de flesta fallen om direkta hälsoskäl. Predika med ditt någon annanstans och sluta kapa andras trådar, tack :)
  • Ernst Hugo

Alice@ Det står inget om hälsoskäl i trådstarten såvitt jag kan se. Däremot att TS skall pli en pingla till sommaren. Vem har sagt att man skall gå ner i vikt för att andra skall tycka man är snygg? Inte jag

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (IA)

Sen kanske man själv vill tycka man är snygg! Män har uppskattat mitt yttre både som större och mindre. Men vad spelar det för roll om man inte trivs själv?

• Anonym (Alice)
    Ernst Hugo skrev 2014-04-07 21:32:02 följande:
    Alice@ Det står inget om hälsoskäl i trådstarten såvitt jag kan se. Däremot att TS skall pli en pingla till sommaren. Vem har sagt att man skall gå ner i vikt för att andra skall tycka man är snygg? Inte jag
    Du vill uppenbarligen att vi ska behålla vikten för att du ska tycka att vi är snygga. Varför säga åt någon annan hur de ska göra?
Svar på tråden Anonyma viktklubben