Helgen har nog gått bra. Värre nu idag. Trött och aningen febrig, och sug efter precis allt. Den där föreställningen att alla möjliga problem åtgärdas genom att äta är skitjobbig! Mår jag lite sämre en dag så nog fan ska det ätas... Jag har uppenbarligen krympt magsäcken såpass att jag inte kan äta så mycket, så det där "äta för att jag mår dåligt" leder bara till illamående. Dubbelt dumt! Behöver lite nya kläder, och har en resa till huvudstaden inplanerad i slutet av veckan. Träffa vänner, dricka nåt alkoholhaltigt och shoppa lite. Ska bli riktigt kul, fast just nu är jag lite för trött för att ens se fram emot det... Hittade dock mina gamla byxor, och gjorde en "selfie". På bild ser jag det jag inte ser i spegeln. Även om jag har ca två kilo kvar till uppsatt mål så är jag ju fasen i hamn! Kändes lite bättre då.
Anonym (40 kg) skrev 2014-04-04 16:58:25 följande:
Bypass. Jo det känns i kroppen att svullnaden är borta. Måste gå ned ca 20 kg för att få plastik av buk o bröst, men då har jag bara ca 15 kg kvar så jag tänker satsa på att gå ned allt. Jag har precis i veckan börjat med 5:2, mest för hälsoaspekten. Haha, när man är över 40 så blir plötsligt cellförnyelse väldigt viktigt.. Jag äter också omeprazolen, eller jag har inte tagit den på två dagar för jag har blivit bra mycket bättre i matsmältningsystemet.
Min sambo ska göra en överviktsoperation (fast han vill göra en sleeve), så jag har läst och läst och läst om de olika metoderna. Och sett att det finns rätt många i din situation. Som inte går ner riktigt efter en gbp, och samtidigt har problem med näringsupptaget. Svår sits, men jag hoppas du fått ordning på bristerna nu!