• dåligfantasi

Julibebis 2014 - Bildtråd

Här samlar vi alla bilder man vill dela med sig av från tråden Julibebis 2014. :)

• Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-03-15 19:27:13 följande:
    Ja, jag vet att det är fyra månader kvar men jag kunde inte låta bli.

Men ååå så mysigt!! Känns långt kvar men tiden går kanske fort
  • gubbenhilfe
    ClaraV skrev 2014-03-15 19:30:32 följande:

Nu hör jag inte ens hemma i denna tråd men din tröja är så fantastiskt fin så måste bara fråga när och var den är inköpt?! :)
    Jag har köpt den på HM. Tycker jättemycket om den men kvaliteten är riktigt dålig. Den är hur noppig som helst.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-03-15 19:52:48 följande:

Men ååå så mysigt!! Känns långt kvar men tiden går kanske fort
    När man tänker på att det ska bli sommar innan våra små mirakel dyker upp så känns det som en evighet tills dess men jag tycker det ändå känns som tiden går rätt fort. Det går mycket snabbare den här gången än när jag väntade sonen.
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-03-15 20:01:59 följande:
    När man tänker på att det ska bli sommar innan våra små mirakel dyker upp så känns det som en evighet tills dess men jag tycker det ändå känns som tiden går rätt fort. Det går mycket snabbare den här gången än när jag väntade sonen.

Jag har lite tvärt om.. eftersom jag i princip blev gravid direkt efter första så hade jag ju fullt upp och tyckte den andra graviditeten gick superfort. Har tio månader mellan töserna. Nu blir det en sladdis efter sju år å känns som tiden står still
  • Kia82
    gubbenhilfe skrev 2014-03-15 19:27:13 följande:
    Ja, jag vet att det är fyra månader kvar men jag kunde inte låta bli.

Men Åhh, visst är det underbart att börja förbereda och vad spelar det egentligen för roll om man börjar med det tidigt, stör ju ingen? Vi väntar ju fjärde barnet så hade lite saker kvar men eftersom det visade sig vara en flicka denna gången och förra barnet (-12) var en pojke och innandess var det ingenting sparat ifrån storasystrar så har det blivit att jag har fått handla ganska mycket nytt iallafall. Nu väntar jag på att mannen ska sätta igång med delningen av sonens stora rum så att det blir två mindre och sen får jag inte bara ett utan två barnrum att inreda. Såå roligt!!
  • gubbenhilfe
    Kia82 skrev 2014-03-16 12:49:19 följande:

Men Åhh, visst är det underbart att börja förbereda och vad spelar det egentligen för roll om man börjar med det tidigt, stör ju ingen? smile5.gif Vi väntar ju fjärde barnet så hade lite saker kvar men eftersom det visade sig vara en flicka denna gången och förra barnet (-12) var en pojke och innandess var det ingenting sparat ifrån storasystrar så har det blivit att jag har fått handla ganska mycket nytt iallafall. smile5.gifsmile2.gif Nu väntar jag på att mannen ska sätta igång med delningen av sonens stora rum så att det blir två mindre och sen får jag inte bara ett utan två barnrum att inreda. Såå roligt!! smile2.gif
    Vad härligt! Vår son börjar förskoleklass till hösten så i sommar ska vi göra om hans rum till en stor pojkes rum med skrivbord och stor säng och lite annat smått och gott. Så jag har oxå två rum att se fram emot. Fast bäbis rum får vänta lite, han går sova i vårt sovrum till att börja med och så tar vi hans rum till hösten. Har så galet många idéer så jag måste sålla lite.
  • Frida Andersson

Vi har ett rum för lite!!! Men lösningen får bli att flickorna får dela, vi hoppas det kommer funka. Så blir värsta projektet här. Så flickorna ska få vårat sovrum och vi det största av dom andra två och bebisen det som blir kvar. Så tre rum som ska fixas. Men första sex månaderna får bebisen ligga i samma rum som oss.

• Kia82

Ja tanken är att minstingen ska sova inne hos oss också ett tag i början, hur länge beror lite på hur sömnen och amningen fungerar. Med sonen så funkade det kanon redan ifrån början, åt ganska sällan på nätterna så han flyttade till eget rum vägg i vägg med oss redan efter en vecka då vi alla sov bättre då. Ja, det där med många idéer för barnrummen känner jag igen, har redan ändrat mig både en och två gånger redan och rummen är inte ens påbörjade än. :-P

• Kia82
    gubbenhilfe skrev 2014-03-15 20:01:59 följande:

Jag känner lite olika från dag till dag men nu när man gått in i vecka 25 så känns det genast mycket lättare då vi har våren liggandes framför oss och allt det mörka är passerat. Ungefär 3,5 månad kvar för mig som har Bf 4/7 men tror mer på 26/6 då det var det datumet som jag fick på både vul och kub och stämmer bättre med min egen uträkning. Någon mer mer med samma Bf?
  • Kia82
    Frida Andersson skrev 2014-03-16 16:09:16 följande:
    Vi har ett rum för lite!!! Men lösningen får bli att flickorna får dela, vi hoppas det kommer funka. Så blir värsta projektet här. Så flickorna ska få vårat sovrum och vi det största av dom andra två och bebisen det som blir kvar. Så tre rum som ska fixas. Men första sex månaderna får bebisen ligga i samma rum som oss.

Våra flickor delade rum förut och det gick jättebra. Dem enda nackdelen var väl när den ena typ ville lägga sig tidigare/var sjuk/hade kompisar över men det ordnar sig alltid och är ju en vanesak.
Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd