• dåligfantasi

Julibebis 2014 - Bildtråd

Här samlar vi alla bilder man vill dela med sig av från tråden Julibebis 2014. :)

• Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Vad fina ni är allihopa! :) här kommer en till mage i v. 23 - 3:e pojken ligger därinne och gottar sig beräknad till den 24/7.

• Lindsey Egot the only one

Oj va vi växer i tråden

• ElinV

Går in i V 24 imorgon. Man ser att det är en bebismage. Folk har börjat våga fråga nu men den ser stor ut eftersom jag gick upp mycket och snabbt i början, ville bara ha skräpmat ;p Har lite ångest över kroppen då jag redan gått upp 10 kg. Längtar efter att kunna röra på mig igen (var väldigt aktiv innan graviditeten). Det har inte gått nu pga foglossningar och smärtor i magen.

Jag känner bebisen varje dag. Ungefär tre gånger om dagen är det gymnastik :) Min man har inte kunnat känna någonting än. Jag har svårt att känna med handen hur den ligger då min mage är så hård hela tiden. Det känns som att "livmodervävnaden" är väldigt tjock.

Vi var på ultraljud den 5e och nu har man börjat förstå att det är på riktigt. Härligt när man kan börja känna kärleken inom sig :)

• Passion
    ElinV skrev 2014-03-23 09:01:52 följande:

Går in i V 24 imorgon. Man ser att det är en bebismage. Folk har börjat våga fråga nu men den ser stor ut eftersom jag gick upp mycket och snabbt i början, ville bara ha skräpmat ;p Har lite ångest över kroppen då jag redan gått upp 10 kg. Längtar efter att kunna röra på mig igen (var väldigt aktiv innan graviditeten). Det har inte gått nu pga foglossningar och smärtor i magen.

Jag känner bebisen varje dag. Ungefär tre gånger om dagen är det gymnastik :) Min man har inte kunnat känna någonting än. Jag har svårt att känna med handen hur den ligger då min mage är så hård hela tiden. Det känns som att "livmodervävnaden" är väldigt tjock.

Vi var på ultraljud den 5e och nu har man börjat förstå att det är på riktigt. Härligt när man kan börja känna kärleken inom sig :)

Ja det är viktigt att lyssna på sin kropp!

Vill den vila så ska man vila

Ja då är vi ganska lika med hur det känns än så länge, är dock några dagar efter dig (gick in i v 23 igår/idag).

Känner bebisen många gånger om dagen lite då och då, blir allt tydligare ju längre tiden går.

Men att känna utanpå magen är svårt ännu, sambon trycker lite hårdare och kanske känner något, och ibland kan jag se hur magen rör sig när han sprakar ordentligt.

Men inte mer än så, men det kommer nog väldigt snart för oss båda tror jag
  • johannatys
    ElinV skrev 2014-03-23 09:01:52 följande:

Jag har också gått upp snabbt, 7 kilo i vecka 22 ungefär sen dess har jag inte vägt mig. 
    Mysigt! 
  • Frida Andersson

Här är det full fart i magen... känns väl utifrån, både barnen å mannen kan känna vår lille kille därinne. Oxå gått upp snabbt och enligt mig alldeles för mycket

• ElinV
    Frida Andersson skrev 2014-03-23 12:28:23 följande:

Här är det full fart i magen... känns väl utifrån, både barnen å mannen kan känna vår lille kille därinne. Oxå gått upp snabbt och enligt mig alldeles för mycket

Vi såg just sparkar på utsidan :)

Tio kg är kanske inte supermycket men i och med att jag hade en del överflöd innan känns det sådär. Planerar att börja springa till hösten :) längtar!
  • Frida Andersson
    ElinV skrev 2014-03-23 12:51:47 följande:
    Vi såg just sparkar på utsidan :) Tio kg är kanske inte supermycket men i och med att jag hade en del överflöd innan känns det sådär. Planerar att börja springa till hösten :) längtar!

Mm är ju inte direkt liten i kroppen innan. Har kämpat hårt och lyckats gå ner 32 kg det senaste året så är lite rädd att gå upp lika mycket som vid mina andra graviditeter då jag vet att jag har svårt att gå ner sen
Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd