• dåligfantasi

Julibebis 2014 - Bildtråd

Här samlar vi alla bilder man vill dela med sig av från tråden Julibebis 2014. :)

• Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd
  • Lindsey Egot the only one
    stn skrev 2014-02-19 17:41:51 följande:

Är i v 19+2 idag väntar mitt första barn 14 juli. hemkommen efter rul och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Tydligen är det endast två kärl i navelsträngen (normalt är 3 stycken) och vi fick bara info om att vi kommer få gå på ännu ett ultraljud i v 32 för att kolla tillväxten på lilla prinsessan inget mer än så. Nu är jag jätteorolig efter att ha läst runt på internet är det någon mer som varit med om samma sak eller vet någon som varit? 

Jag har haft två kärl en gång under en graviditet. En ven och en aorta. Inte helt ovanligt.
  • dåligfantasi

Vecka 21 och jag ser höggravid ut på kvällarna haha! Har dock lagt på mig lite under graviditeten med men magen är stenhård haha :)

• Frida Andersson

jaha ja hur ska detta sluta?? Denna bild är från igår. gick då in i v 19. Visst tredje barnet men oj oj kommer nog bli stor denna gång med
  • stn

Jag fick tid imorgon 13.30 BM tyckte det var dåligt att vi inte fick mer info direkt efter om varför man måste göra tillväxtkontroll. Förhoppningsvis får vi en förklaring imorgon man mår inte bättre av att läsa allt på nätet heller grät hysteriskt i två timmar så sambon övervägde att komma hem från jobbet då jag inte kunde lugna ner mig. Tack för värmande ord det känns genast lite bättre!

• stn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-20 01:26:28 följande:
    Jag har haft två kärl en gång under en graviditet. En ven och en aorta. Inte helt ovanligt.

Fick du gå på tillväxt kontroll i senare delen eller vad sa de till dig?
  • Lindsey Egot the only one
    stn skrev 2014-02-20 23:29:54 följande:

Fick du gå på tillväxt kontroll i senare delen eller vad sa de till dig?
    Nä ingenting och de upptäckte det efter hon var född faktiskt. Men hon vägde 3490g och var 51cm lång och född på bf+21. Det enda var att den var extremt kort navelsträngen och låg två varv runt halsen på henne så hon kom inte ut längre än med huvudet. Så de fick avnavla henne när hennes kropp låg inuti mig och huvudet var ute. Hon fick senare halva sin blodmängd och var väldigt frusen och dålig.

Jag upplevde att den bm på Mölndal inte kollade så noga utan mätte bara för att få fram ett bf. När jag har varit och gjort RUL på Östra sjukhuset med de två första tog det 30 minuter vardera gången men med de två nästkommande barnen var vi på Mölndal och där tog det 15-20 minuter. Det kändes inte som om de kollade ordentligt eller noggrant. Och bm på förlossningen på Mölndal var arg för att de inte hade upptäckt det tidigare.

Nu de två sista har vi gjort RUL i Halland på MVC där vi bor och min bm som även gör RUL har varit jätte noggrann. 25-30 minuter på båda.
  • Frida Andersson

Rul idag. En jätte busig pojke i magen=) Längtar massa! BF 24 juli fast jag ska bli snittad så hamnar tidigare. Moderkakan låg väldigt långt ner så ska få ett nytt rul i v 30-32 (lite dålig bild då han inte var stilla en sekund=))
Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd