• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Blincas

BF-Lista

Neithotep, 28 år, 4:e barnet, BF 30/8

SilentHill, 27 år, 1:a barnet, BF 1/9

E2012smamma, 2a barnet, BF 15/9

September14, 4.e barnet , BF 21/9

Tro hopp kärlek, 32år, BF 21/9

Chilinöten, 25år, BF 22/9 1:a barnet

Thefee 22år. BF 23.9. 2:a barnet

Myilem 29år, BF 23/9, 2:a barnet

Sjuttioelva, 24 år, BF 25/9, 1:a barnet

USAA 26 år, 2:a barnet, BF 20/9

albastro, 28 år, 1:a barnet, BF 6/9

Lerumsmamma 35 år, 2:a barnet BF 23/9

Klick78, 36 år, 3:e barnet, bf 24/9 syskon i september

blincas, 32 år, 1:a barnet, bf 24/9

Hej! Jag är ny i denna grupp, vad roligt att hitta septembermammor! Detta är vårt första barn och vi är så klart väldigt glada och förväntansfulla :) Jag är i v.19+3 idag och tror jag kände första rörelserna idag!! :D

• Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-05-04 16:16:52 följande:
    Min barnmorska kollade depåerna när hon kollade de andra sakerna ( röda hund etc )

Hade bara 7(!) så jag fick börja äta direkt 2 niferex om dagen trots hb på då 122.

Nu är HBT på 119 men det är ändå lågt tycker jag eftersom jag ätit två om dagen plus en aco gravid.

Bytte niferex till hemofer nu. Vet att de ät svagare men min mage ballade ut fullständigt efter så långt användande av niferex,

Kommer begära att vc kollar depåerna sen efter förlossningen också så att man vet om man ska fortsätta äta för att bygga upp depåerna.

Det låter som en bra idé, men sedan måste du kanske kolla upp varför dina depåer är låga också om de är de när duinte är gravid, kanske är någon bakomliggande orsak till det.
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-05-04 15:51:44 följande:
    Jag är också trött!
    Hade 119 i hb sist men hon sa att jag ska fortsätta äta , har nämligen låga depåer även om HB är bra.
    Har dom kollat era depåer?

Jobbar också heltid och går upp 05 för att han ska kunna gå hem kl 16. Efter lunch är det som att någon knockat mig varje dag.

Vaknade också precis efter en tupplur:)

Man ska inte äta järn om man inte har brist har jag läst. Så kolla med din bm istället :)
    Hade 120 i hb förra gången dock så kollade hon faktiskt inte den här gången när jag var senast för snart 2 veckor sen så det kan ju ha sjunkit? Men jag har känt mig lika trött hela tiden tycker jag. Hur kollar dom depåerna? Hon brukar bara ta blod ur fingret och kolla med en såndär mätare där det står sen hur högt hb man har? På första besöket skickar dom ju blodprov ur armen till labben för att kolla olika sjukdomar vet jag. Mitt hb hade stigit från första besöket till nästa besök därför tyckte hon det var onödigt att kolla förra gången.
    Borde kanske åka och kolla en extra gång?
  • E2012smamma
    Neithotep skrev 2014-05-04 17:41:36 följande:

Det låter som en bra idé, men sedan måste du kanske kolla upp varför dina depåer är låga också om de är de när duinte är gravid, kanske är någon bakomliggande orsak till det.
    Jag gjorde en del tester förra våren, vet inte om dom kollade det då men tror det för anledningen till att jag var på VC var pga trötthet.

Sedan har jag inte ätit järn sen förlossningen i princip och jag blöder mkt när jag har mens så tror det är det ihop som gjort att depåerna är låga. HBT var ju okej så det borde nog också vara lågt om det var någon sjukdom som låg bakom.

Men absolut ska jag kolla det. Hypokondriker är jag också så det kommer jag göra :)
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-05-04 19:44:28 följande:
    Hade 120 i hb förra gången dock så kollade hon faktiskt inte den här gången när jag var senast för snart 2 veckor sen så det kan ju ha sjunkit? Men jag har känt mig lika trött hela tiden tycker jag. Hur kollar dom depåerna? Hon brukar bara ta blod ur fingret och kolla med en såndär mätare där det står sen hur högt hb man har? På första besöket skickar dom ju blodprov ur armen till labben för att kolla olika sjukdomar vet jag. Mitt hb hade stigit från första besöket till nästa besök därför tyckte hon det var onödigt att kolla förra gången.

Det skadar ju inte att kolla igen. För att kolla depåerna tar de blodprov och skickar till labb. Går lika bra att göra via hc :)
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-05-04 19:44:28 följande:
    Ja precis de tar depåerna från armen. Kolla om hon gjort det annars be om det,
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-05-04 20:05:28 följande:
    Ja precis de tar depåerna från armen. Kolla om hon gjort det annars be om det,
    Okej ska kolla upp det då :)
  • Vii3

BF-Lista

Neithotep, 28 år, 4:e barnet, BF 30/8

SilentHill, 27 år, 1:a barnet, BF 1/9

E2012smamma, 2a barnet, BF 15/9

September14, 4.e barnet , BF 21/9

Tro hopp kärlek, 32år, BF 21/9

Chilinöten, 25år, BF 22/9 1:a barnet

Thefee 22år. BF 23.9. 2:a barnet

Myilem 29år, BF 23/9, 2:a barnet

Sjuttioelva, 24 år, BF 25/9, 1:a barnet