• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • E2012smamma
    Mittnamnärsandra skrev 2014-05-04 08:20:10 följande:

På mitt UL så sa hon att moderkakanlåg vid framväggen och att jag därför kommer ha svårt att känna sparkar :(

Jag har också kakan fram!

Började känna 19+0, någon dag innan kanske men då var jag osäker på vad det var.

Nu är jag 20+4.

Däremot sa hon att det är fullt normalt att känna ännu senare om man har moderkakan fram.

Med första lände jag små små pick som tilltog i v 13-14 så det var ju stor skillnad denna gång.
  • myilem

Jag har också moderkakan i framvägg, kände bebisen i v13-14 första gåmgen. Var bara för någon dagsen den kändes i framsidan på magenv 20. Annars har d varit som en ring runt magen man käntden

• Neithotep

Har också haft moderkakan i framvägg de tidigare graviditeterna och ändå känt i väldigt olika veckor, vecka 14 som tidigast och vecka 21 som senast. Denna gången har jag moderkakan på sidan och kände nog kring vecka 20.. går in i vecka 24 idag och nu känner jag bebisen röra sig varje dag. Barnen och maken kan också känna och ibland ser när han bökar på :)

• thefee

Någon annan som är riktigt trött och orkeslös på dagarna? Är helt död vissa dagar och skulle bara vilja sova hela dagen. Är i vecka 21 så man tycker ju den värsta tröttheten borde vara förbi? Har en tvååring och jobbar heltid så bara det tar ju mycket på krafterna. Tar inget järntillskott men funderatt på att köpa för att se ifall det blir bättre? Hade bra hb sist jat var till rådgivningen så då kändes det inte aktuellt.

• Neithotep
    thefee skrev 2014-05-04 14:46:14 följande:
    Någon annan som är riktigt trött och orkeslös på dagarna? Är helt död vissa dagar och skulle bara vilja sova hela dagen. Är i vecka 21 så man tycker ju den värsta tröttheten borde vara förbi? Har en tvååring och jobbar heltid så bara det tar ju mycket på krafterna. Tar inget järntillskott men funderatt på att köpa för att se ifall det blir bättre? Hade bra hb sist jat var till rådgivningen så då kändes det inte aktuellt.

Har precis vaknat efter min eftermiddagslur ;). Äter aco gravid, hade 116 i hb i v.21 så får se om det blir järntabletter efter nästa bm-besök.
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-05-04 14:46:14 följande:

Jag är också trött!

Hade 119 i hb sist men hon sa att jag ska fortsätta äta , har nämligen låga depåer även om HB är bra.

Har dom kollat era depåer?

Jobbar också heltid och går upp 05 för att han ska kunna gå hem kl 16. Efter lunch är det som att någon knockat mig varje dag.

Vaknade också precis efter en tupplur:)

Man ska inte äta järn om man inte har brist har jag läst. Så kolla med din bm istället :)
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-05-04 15:51:44 följande:
    Jag är också trött!
    Hade 119 i hb sist men hon sa att jag ska fortsätta äta , har nämligen låga depåer även om HB är bra.
    Har dom kollat era depåer?

Jobbar också heltid och går upp 05 för att han ska kunna gå hem kl 16. Efter lunch är det som att någon knockat mig varje dag.

Vaknade också precis efter en tupplur:)

Man ska inte äta järn om man inte har brist har jag läst. Så kolla med din bm istället :)
    Jag for på HC och kollade mina depåer kring vecka 16, hörde inget av dem så jag antar att de var ok :). Kollade din bm det som rutin eller var det något du efterfrågade?

Har aldrig haft så bra hb så här långt in i graviditeten tidigare så jag gissar att det är aco-gravid som hjälper till lite! 
  • E2012smamma
    Neithotep skrev 2014-05-04 16:09:01 följande:
    Jag for på HC och kollade mina depåer kring vecka 16, hörde inget av dem så jag antar att de var ok :). Kollade din bm det som rutin eller var det något du efterfrågade?

Har aldrig haft så bra hb så här långt in i graviditeten tidigare så jag gissar att det är aco-gravid som hjälper till lite! 
    Min barnmorska kollade depåerna när hon kollade de andra sakerna ( röda hund etc )

Hade bara 7(!) så jag fick börja äta direkt 2 niferex om dagen trots hb på då 122.

Nu är HBT på 119 men det är ändå lågt tycker jag eftersom jag ätit två om dagen plus en aco gravid.

Bytte niferex till hemofer nu. Vet att de ät svagare men min mage ballade ut fullständigt efter så långt användande av niferex,

Kommer begära att vc kollar depåerna sen efter förlossningen också så att man vet om man ska fortsätta äta för att bygga upp depåerna.
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014